• سه‌شنبه / ۱۱ خرداد ۱۳۸۹ / ۱۸:۰۴
  • دسته‌بندی: محور مقاومت
  • کد خبر: 8903-07630
  • خبرنگار : 71353

/حمله صهيونيست‌ها به ناوگان آزادي غزه/‌ روزنامه‌هاي تركيه نيز اين حمله را محكوم كردند "اين حمله آخرين ميخ به تابوت روابط تركيه-اسرائيل بود"

روزنامه‌هاي تركيه حمله رژيم صهيونيستي را به ناوگان آزادي غزه محكوم كردند. به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) به نقل از خبرگزاري فرانسه، روزنامه‌هاي تركيه امروز (سه شنبه) مطالب خود را به محكوم كردن حمله رژيم صهيونيستي به ناوگان آزادي غزه كه طبق گزارش‌ها به شهادت 15 تركيه‌اي همراه اين ناوگان انجاميد، اختصاص دادند. روزنامه‌هاي تركيه همچنين اشاره داشتند كه اين حمله به روابط تركيه و رژيم صهيونيستي ضربه‌اي وارد كرد كه قابل جبران نيست. يك روزنامه راديكال ليبرال عنوان "گلوله‌هاي شليك شده به بشريت" را چاپ كرد. اين روزنامه همچنين نوشت: اسرائيل از حد خود پا را فراتر گذاشت. ترك‌هايي كه در ناوگان آزادي زخمي و كشته شدند، اولين قربانياني بودند كه به وسيله سلاح بيگانگان از زمان حمله نظامي تركيه به قبرس در سال 1974 كشته شدند. بسياري از روزنامه‌ها تيتر صفحه‌هاي اول خود را به سخنان رجب طيب اردوغان، نخست وزير تركيه، اختصاص دادند. روزنامه ديلي نيوز كه به زبان انگليسي چاپ مي‌شود نيز نوشت:‌ اين حمله آخرين ميخ را به تابوت روابط تركيه و اسرائيل زد. اين حمله ضربه بسيار زيادي را به اين روابط زد، همچنان كه حمله اسرائيل به نوار غزه در سال گذشته به اين روابط بسيار ضربه زد. روزنامه ليبرال مليت نيز نوشت: واكنش شديد آنكارا و فراخواندن سفير خود از تل‌آويو و همچنين لغو مانورهاي نظامي با اسرائيل بيانگر آن است كه روابط دو جانبه بين تركيه و اسرائيل به نقطه صفر رسيده است. اين روزنامه در ادامه نوشت:‌ روابط اسرائيل با جامعه بين المللي در تنش است. اين تنش در اولين مرحله به همكاري‌هاي بين تركيه و اسرائيل منعكس مي‌شود. روزنامه حريت نيز نوشت:‌ روابط تركيه با اسرائيل به پايين‌ترين سطح خود رسيده است و بسيار سخت است كه بتوان آن را اصلاح كرد. يك روزنامه ديگر نيز نوشت:‌ اسرائيل تنها دوست خود را از دست داد. اسرائيل بايد از تركيه عذر بخواهد تا بدين وسيله بتوان روابط را بهبود بخشيد. برخي روزنامه‌ها نيز از دولت تركيه به خاطر اين حجم از بحران بين روابط تركيه و اسرائيل انتقاد كردند. انتهاي پيام
  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha