• سه‌شنبه / ۱۱ خرداد ۱۳۸۹ / ۱۳:۵۱
  • دسته‌بندی: تولید و تجارت
  • کد خبر: 8903-07218

انتقاد از صنعت هوايي در روز تحويل نخستين كشتي اقيانوس‌پيما ساخت داخل به كشتي‌راني

انتقاد از صنعت هوايي در روز تحويل نخستين كشتي اقيانوس‌پيما ساخت داخل به كشتي‌راني
مدير عامل مجتمع كشتي‌سازي و صنايع فراساحل ايران (ايزوايكو) با انتقاد از صنعت هوايي كشور گفت: ‌صنعت هوايي كشور صنعت دريايي را روسفيد كرده است. به گزارش خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، در شرايطي كه ديروز مراسم تحويل نخستين كشتي اقيانوس‌پيما ساخت داخل به شركت كشتي‌راني با تاخيري حدود دو ساعته برگزار شد و مسوولان سازمان گسترش و نوسازي صنايع ايران (ايدرو) نيز خيلي دير به اين مراسم رسيدند، فتح‌الله محمدي - مديرعامل ايزوايكو - در اظهاراتي با عذرخواهي از حضار به دليل تاخير در برگزاري مراسم گفت:‌ صنعت هوايي كشور با اين نوع عملكرد، صنعت كشتي سازي كشور را روسفيد كرده است كه اين اظهارات با تشويق حضار همراه شد. وي در ادامه با بيان اين‌كه بلاخره پرونده پرماجراي كشتي ايران-اراك به تحويل اين كشتي به شركت كشتي‌راني بسته شد، عنوان كرد:‌ اين پروژه در زمان اجراي آن به دستاويزي براي تضعيف صنعت دريايي كشور تبديل شده بود، اما هم اكنون و با تحويل كشتي ايران-اراك به شركت كشتي‌راني، اين پروژه به نماد قدرت صنعت كشتي‌سازي كشور تبديل شده است. مدير عامل ايزوايكو همچنين با اشاره به اين كه ايران تنها كشور منطقه خاورميانه است كه توانايي ساخت اين نوع از كشتي‌هاي اقيانوس‌پيما را دارد، خاطرنشان كرد: در دنيا نيز تعداد كشورهايي كه قادر به ساخت چنين كشتي‌هايي هستند، بسيار كم است. محمدي افزود: مشكلات صنعت كشتي‌سازي كشور را به همه مسوولان بالا رتبه كشوري اطلاع داده‌ام و قصد ندارم در اين مراسم دوباره به اين مسائل اشاره كنم. وي پيشنهاد كرد كه كارگروهي با حضور نمايندگان وزارتخانه‌هاي صنايع و معادن، نفت، بازرگاني و بانك مركزي تشيكل شده تا زمينه‌ ارائه‌ سفارش ساخت كشتي به شركت‌هاي داخلي را فراهم كند. او اضافه كرد:‌ هم اكنون تعداد زيادي كشتي تجاري در سيستم كشتيراني كشور در حال فعاليت هستند كه اميدواريم زمينه داخلي‌سازي اين كشتي‌ها فراهم شود تا ضمن اشتغال‌زايي، از خروج ارز از كشور نيز جلوگيري شود. به گفته وي صنعت كشتي سازي ايران قادر است در زمينه تعمير كشتي به جز چين با ساير كشورهاي جهان رقابت كند. در همين حال سيد مجيد هدايت - رئيس هيات عامل يادرو - نيز در بازگشت از سفر به بندرعباس در گفت و گو با خبرنگار ايسنا درباره تاخيرهاي پياپي در سفرهاي هوايي گفت:‌ صنعت هوايي كشور طي سال‌هاي اخير هم ازلحاظ ناوگان و هم از لحاظ نيروي انساني پيشرفت‌هاي زيادي داشته، اما متاسفانه وضعيت تاخير در سفرهاي هوايي به هيچ وجه قابل نبوده و بايد براي آن فكري شود. وي افزود: به نظر مي‌رسد سوء مديريت يا ضعف مديريت مهمترين عامل در بروز تاخير در سفرهاي هوايي باشد. انتهاي پيام
  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha