• شنبه / ۸ خرداد ۱۳۸۹ / ۱۱:۴۴
  • دسته‌بندی: استان ها
  • کد خبر: 8903-04881
  • منبع : نمایندگی هرمزگان

/گزارش/ واكنش‌ها به طرح دو روزه کردن بليت نيم‌بهاي سينماها در هرمزگان

/گزارش/
واكنش‌ها به طرح دو روزه کردن بليت نيم‌بهاي سينماها در هرمزگان

در پي پيشنهاد دو روزه شدن طرح بليط نيم بهاي سينماها، سينماداران شهر بندرعباس اعلام كردند كه اين طرح تاثير چنداني در جذب مخاطب ندارد و ضمن ضربه زدن به فروش سينما، در روزهاي قبل و بعد اين روزها نيز مشتريان سينما را كاهش مي‌دهد.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، چندي پيش رييس انجمن سينماداران از پيگيري‌هاي اين انجمن براي افزايش روزهاي فروش بليت نيم‌بها خبر داد و اعلام كرد كه هيات مديره انجمن، پيشنهاد كرده است كه با توجه به افزايش تورم و با هدف افزايش تعداد مخاطبان سينما و كمك به اقشار كم‌درآمد، از اين پس روزهاي فروش بليت نيم‌بها از يك روز به دو روز برسد.

پيشنهاد اين طرح نيز واكنش‌هاي متفاوتي داشته و در استان هرمزگان عده‌اي با اين طرح مخالف و برخي ديگر نيز موافق طرح بوده‌اند كه در اين خصوص اظهارنظرهاي معاون فرهنگي اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي هرمزگان، سرپرست و كارشناس اداره امور سينمايي اين اداره كل، رييس انجمن سينماي جوانان ايران دفتر بندرعباس و مديران سينماهاي شهر بندرعباس مورد بررسي قرار گرفته است.

معاون فرهنگي اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي:
نيم بها شدن دو روزه بليت‌ها، راهکار خوبي براي جذب مخاطب است

معاون فرهنگي اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي هرمزگان گفت: نيم بها شدن دو روزه بليت‌ها سينماداران و همچنين مردم را تحت پوشش حمايتي قرار مي‌دهد.

انوشيروان پيشدار در گفت‌وگو با خبرنگار ايسنا، تصريح کرد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي به منظور حمايت بيشتر مردم جهت استفاده از سينماها، قيمت بليت ها را دو روز در هفته، نيم بها اعلام کرد. علاوه بر اين روزها، سينماداران برخي از سانس‌هاي صبح را نيز، نيم بها کرده‌اند.

وي با اشاره به وضعيت اقتصادي مردم، نيم بها شدن دو روزه قيمت بليت‌ها را پيشنهاد خوبي براي جذب بيشتر مخاطب دانست و افزود: اين کار با هماهنگي سينماداران انجام شده و به فروش سينما لطمه نمي‌زند.

مدير سينما ستاره شهر:
با افزايش روزهاي بليت نيم بها مخالفم

مدير سينما ستاره شهر به عنوان يكي از دو سينمادار بندرعباس گفت: اگر فيلم‌ها از کيفيت خوبي برخوردار و فيلمنامه‌ها پرمحتوا باشند، مردم از سينماها بيشتر استقبال مي‌کنند.

علي سعودي به خبرنگار ايسنا گفت: با افزايش روزهاي بليت نيم بهاي سينما مخالفم، به اين دليل که در روزهاي قبل و بعد اين روزها، مشتريان خود را از دست مي‌دهيم و اين طرح به فروش، لطمه زيادي مي‌زند.

وي افزود: هرچند اين کار ممکن است مردم را با سينما آشتي دهد اما براي من به عنوان مدير سينما مقرون به صرفه نيست، ضمن اين که اين طرح به ضرر تهيه کنندگان نيز است.

وي با اشاره به اين که مردم هرمزگان براي بليت يک کنسرت تا 45 هزار تومان هم هزينه مي کنند، تصريح کرد: اگر محتواي فيلم ها خوب باشد، قيمت، مطرح نيست و تاثير نوع فيلم در جذب مخاطب بسيار بيشتر از قيمت بليت است.

اين مدير سينما در ادامه با اشاره به ترفندهاي بسياري که شخصا در جذب مخاطب به کار برده، اظهار کرد: هيچ يک از اين ترفندها موفق نبوده و موضوع اصلي، محتواي فيلم‌هاست.

وي با اشاره به اين که مردم هرمزگان، فيلم هاي کمدي و طنز را بيشتر مي‌پسندند، گفت: تعداد مخاطبان هنري خاص در استان محدود است وهمين تعداد محدود هم روزهاي نيم بهاء مي آيند.

مدير سينما ستاره جنوب:
اين راهکار، به فروش سينما لطمه مي‌زند

به عقيده مدير سينما ستاره جنوب به عنوان يكي ديگر از سينماداران بندرعباس اين راهکار عملا تاثير چنداني در جذب مخاطب ندارد.

احمد حامدي در گفت‌وگو با خبرنگار ايسنا، بيان کرد: پيشنهاد دو روزه کردن نيم بهاء قيمت بليت‌ها، راهکار خوبي براي جذب مخاطب نيست، شايد با افزايش ظاهري مخاطب، رو به رو شويم اما عملا تاثير چنداني در جذب مخاطب ندارد، ضمن اينکه به فروش سينما هم لطمه مي‌زند.

وي با اشاره به تعداد محدود صندلي‌هاي سينما، افزود: اگر تعداد صندلي‌ها بيشتر بود و سالن گنجايش افراد بيشتري داشت، شايد اين طرح، راهکار مناسبي جهت افزايش مخاطب بود.

حامدي با اشاره به ويديو، تلويزيون و ماهواره اظهار کرد: فرهنگ سينما بين مردم استان، بسيار ضعيف است، مردم، فقط فيلم‌هاي طنز را مي‌پسندند، مي‌خواهند همين فيلم ها را هم در خانه‌هاشان ببينند، که البته فروش سريع فيلم‌هاي سينما به ويديوهاي خانگي و رسانه و توليد لوح فشرده آن نيز، در کاهش مخاطب، بي تاثير نيست.

وي در ادامه خاطرنشان کرد: اين در حالي است که فرهنگ سينما روي، از اهميت والايي برخوردار است و سينما به عنوان يک رسانه مي تواند نقش موثري در جامعه، ايفا کند.

سرپرست امور سينمايي اداره كل فرهنگ و ارشاد هرمزگان:
وجهه اقتصادي سينما بيشتر از مسايل فرهنگي و هنري مد نظر است

سرپرست اداره امور سينمايي فرهنگ و ارشاد اسلامي هرمزگان گفت: جهت جلوگيري از تعطيلي سينماها، وجهه اقتصادي سينما بيشتر از مسائل فرهنگي و هنري مد نظر است.

سيده حميده جاهد به خبرنگار ايسنا گفت: پيشنهاد دوروزه کردن نيم بهاء بليت سينماها در واقع طرحي است که طي آن مشخص مي شود مردم در کداميک از اين دو روز (شنبه و سه شنبه)، استقبال بيشتري مي‌کنند تا يکي از اين دو روز انتخاب شود و به همان روال عادي يعني يک روز نيم بهاء برگردد که البته در اجراي اين طرح هنوز به نتيجه قطعي و تصميم نهايي نرسيده‌ايم.

وي افزود: در اجراي اين طرح، نظر سينماداران مطرح است و نگاه ما نيز به سمتي است که مد نظر سينماداران است، مهم اين است که سينما فروش خوبي داشته باشد، دچار مشکلات اقتصادي نشود و سود لازم را کسب کند.

جاهد تصريح کرد: هدف ما اين است که سينما از نظر اقتصادي ضربه نبيند، چون به دنبال مشکلات اقتصادي، ضرر تعطيلي سينما را خواهيم داشت، پس بايد سينما را هم در نظر گرفت چون اين ضرر، اول از همه متوجه مردم است.

وي با بيان اينکه مردم در هرمزگان، فيلم‌هاي طنز را بيشتر مي‌پسندند، اظهار کرد: به دنبال جذب مشتري هستيم و جهت جلوگيري از تعطيلي سينماها، وجهه اقتصادي سينما بيشتر مد نظر است تا مسائل فرهنگي و هنري.

مسوول امورسينمايي اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي هرمزگان:
نوع فيلم بيشتر از قيمت بليت در تعداد مخاطب موثر است

مسوول امور سينمايي اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي هرمزگان گفت: به محض افزايش قيمت بليت، با اعتراض مردم روبه رو مي شويم.

غلامرضا اولي بندري در مورد تاثير قيمت بليت در تعداد مخاطبان سينما به خبرنگار ايسنا گفت: افزايش يا کاهش قيمت در تعداد مخاطبان، بي تاثير نيست اما تعداد مخاطبان بيشتر به نوع فيلم بستگي دارد.

وي با اشاره به اين كه نوع فيلم در تعداد مخاطب، بيشتر از قيمت بليت تاثير دارد، افزود: به محض اين که قيمت بليت حتي يک ريال افزايش مي‌يابد، با اعتراض مردم روبه رو مي شويم اما اين اعتراضات هميشه در ابتداي افزايش قيمت مطرح است و به طور کلي در فروش، تاثير چنداني ندارد.

رييس انجمن سينماي جوانان بندرعباس:
افزايش روزهاي فروش بليت نيم‌بها براي آشتي دادن مردم با سينما، راهکار خوبي است

رييس انجمن سينماي جوانان ايران دفتر بندرعباس معتقد است كه دوروزه شدن فروش بليت نيم بها، در افزايش مخاطب موثر است.

عبدالله خداکريمي با بيان اينکه دو روزه شدن فروش بليت نيم بها، جهت افزايش مخاطب، راهکار خوبي است، به خبرنگار ايسنا گفت: براي آشتي دادن مردم با سينما، اين کار بايد انجام شود، اگر به فروش سينما لطمه مي زند، بحث ديگري است و براي جلوگيري از اين زيان، بايد تصميم ديگري اتخاذ شود.

به گزارش ايسنا، طرح دو روزه کردن بليت نيم بهاء سينماها در استان هرمزگان در حال حاضر حتي به صورت آزمايشي اجرايي نشده و به دليل مخالفت‌هاي صورت گرفته سينماداران نسبت به اين طرح، قيمت بليت ها فقط روزهاي سه شنبه به صورت نيم بها نيم بهاء عرضه مي‌شود. بايد منتظر ماند و ديد كه نتيجه تصميم گيري‌هاي مسوولين سينمايي كشور چه مي‌شود.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha