• سه‌شنبه / ۲۱ اردیبهشت ۱۳۸۹ / ۱۶:۰۷
  • دسته‌بندی: حوادث، انتظامی
  • کد خبر: 8902-13369

فروش روغن‌هاي تقلبي خودرو با برچسب شرکت‌هاي معروف!

افرادي كه با برچسب‌ شركت‌هاي معروف اقدام به فروش روغن‌هاي تقلبي مي‌كردند، توسط ماموران پليس آگاهي تهران بزرگ دستگير شدند.

به گزارش سرويس «حوادث» ايسنا - با شکايت نماينده شرکت روغن ليکومولي در ايران، کارآگاهان پليس آگاهي پايتخت چند انبار روغن‌هاي تقلبي خودرو با مارک هاي ليکومولي ، کاسپين و شل کشف کردند.

مدير شرکت يادشده در پي نارضايتي برخي از مشتريان ، از نيمه دوم سال گذشته ، خود تعدادي از روغن‌هاي تقلبي را به عنوان مشتري در سطح شهر به دست آورد و برايش يقين حاصل شد که اظهارات اين مشتريان از نا مرغوب بودن روغن و ايراد خسارت به خودرو آنان صحت دارد.

مدير شركت روغن ليكومولي يکي از چاپخانه‌هاي تهران که به صورت غيرقانوني برچسب شرکت را به چاپ مي رساند را شناسايي کرد . لذا در ابتداي ارديبهشت ماه سال جاري مدير شرکت با مستندات و مدارکي که داشت در شعبه 5 بازپرسي دادسراي ناحيه 7 تهران اعلام شکايت کرد.

در ابتدا و با آدرسي که شاکي داشت مأموران کلانتري 106 نامجو در بازرسي از چاپخانه اي در مرکز شهر تعداد 9000 برگ برچسب تقلبي که در اين محل به چاپ رسيده بود را کشف کردند و مسوول چاپخانه به نام «محمد» 38 ساله به عنوان متهم دستگير شد.

به دستور بازپرس حسيني، پرونده جهت رسيدگي تخصصي به پايگاه سوم پليس آگاهي ارجاع شد و متهم در برابر افسر پرونده اعتراف کرد كه در سال گذشته فردي به نام «سعيد» سفارش چاپ هزاران برگ از برچسب هاي شرکت‌هاي مختلف را داده و او نيز چندين هزار برگ از اين برچسب ها را پس از چاپ تحويل او داده بود.

در ادامه تحقيقات «سعيد» متهم ديگر پرونده پس از شناسايي در تاريخ 16ارديبهشت ماه دستگير شد و در بازرسي از منزل اين فرد، چند هزار برگ از برچسب هاي شرکت هاي شل ، کاسترول و ليکومولي به همراه تعداد زيادي در پوش قوطي ، مدارک و فاکتور هاي حاکي از فروش و توزيع وسيع آنها در سطح تهران و کشور، کشف و ضبط شد.

در ادامه رسيدگي ، کارآگاهان پايگاه سوم در 18ارديبهشت ماه به يک انباري متعلق به سعيد در جاجرود دست پيدا کردند كه در بازرسي از اين محل که به منظور انبار و بسته بندي و بارگيري مورد استفاده قرار مي گرفت، دستگاه‌هاي بسته بندي، شابلون‌هاي چاپ و تعداد زيادي قوطي‌هاي شيشه شور با برچسب هاي جعلي خارجي کشف شد.

به گزارش ايسنا متهم اعتراف کرد كه از سال گذشته با هماهنگي «محمد» اقدام به تهيه برچسب به مارک‌هاي اعلام شده مي کرده است.

بنابر اظهارات اين متهم، وي در حجم وسيع وکيفيت پايين و به صورت بونکري روغن تهيه مي کرده سپس روغن ها را در قوطي هاي با برچسب جعلي خارجي که خود تهيه کرده و در تهران و بسياري از استانها توزيع مي کرده است.

همچنين «سعيد» براي اين که مشتري هاي عمده آن‌ها به تقلبي بودن روغن ها شک نکنند اجناسي به اصطلاح اشانتيون ، به آن‌ها مي دادند.

به گزارش ايسنا - سرهنگ عباسعلي محمديان، رييس پليس آگاهي تهران بزرگ با اعلام اين خبر افزود: با توجه به اين که از منزل و انباري متعلق به متهمان برچسب‌هاي مربوط به ساير شرکت هاي توليد کننده روغن خودرو به دست آمده نمايندگان اين شرکت ها به همراه شهرونداني که با استفاده روغن هاي تقلبي شرکت‌هاي معتبر به خودرو آن‌ها آسيب وارد آمده است مي توانند براي طرح شکايت به پايگاه سوم پليس آگاهي واقع در ميدان نيلوفر يا شعبه پنجم بازپرسي دادسراي ناحيه 7 تهران مراجعه و يا با شماره تلفن 21865659 تماس بگيرند.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha