• جمعه / ۱۷ اردیبهشت ۱۳۸۹ / ۱۲:۴۴
  • دسته‌بندی: تولید و تجارت
  • کد خبر: 8902-10161
  • خبرنگار : 71186

*نام جديد مينياتور پس‌فردا اعلام مي‌شود* طلسم خودرو ملي سايپا شكسته خواهد شد؟

*نام جديد مينياتور پس‌فردا اعلام مي‌شود* 
طلسم خودرو ملي سايپا شكسته خواهد شد؟
با افتتاح خط توليد خودرو ملي سايپا (مينياتور) در هفته آينده با حضور رئيس جمهور، احتمالا داستان دنباله‌دار و پر حاشيه توليد خودروي ملي سايپا به پايان خود نزديك خواهد شد. به گزارش خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، سايپا231 (S81) يا همان مينياتور سابق، اولين خودروي ملي توليدي سايپاست كه به دنبال ديدار نوروزي مقام معظم رهبري از نمايشگاه توانمندي‌هاي صنعت خودرو و انتقاد ايشان از انتخاب نام خارجي براي آن، قرار است نام جديد آن روز يكشنبه - 19 ارديبهشت - همزمان با افتتاح سايت خودروسازي سايپا در كاشان اعلام شود. به احتمال زياد، مسوولان سايپا در آن روز زمان دقيق توليد اين خودرو و تحويل ‌آن به مشتريان را اعلام خواهند كرد تا به تمامي حواشي مربوط به اين خودرو پايان دهند. حواشي كه با تاخيرهاي فراوان در زمان توليد اين خودرو و تحويل آن به مشتريان آغاز شده و با اعلام اخباري مبني بر وجود برخي ايرادها در طراحي اين خودرو و عدم انطباق برخي قطعات آن با يكديگر به اوج رسيد. داستان سايپا231 (مينياتور) به اين قرار بود كه شركت سايپا سال گذشته 12 هزار دستگاه از اين خودرو را به عنوان اولين خودرو ملي توليدي خود در سه مرحله پيش فروش كرد كه قرار بود حدود هشت هزار دستگاه (دو سري 4 هزار دستگاهي) از آن پاييز و زمستان سال گذشته و چهار هزار دستگاه نيز در بهار امسال تحويل مشتريان شود. با اين حال به دليل عدم توليد به موقع اين خودرو، حدود سه ماه پيش اين شركت در تماس با ثبت‌نام كنندگان به آنان پيشنهاد كرد که در صورت تمايل مي‌توانند به جاي اين خودرو، پرايد دريافت كنند. پس از آن به دنبال بازديد نوروزي مقام معظم رهبري از نمايشگاه توانمندي‌هاي صنعت خودرو در فروردين امسال، با انتقاد ايشان از انتخاب نام خارجي براي اين خودرو، شركت سايپا در فراخواني از تصميم خود براي تغيير نام اين خودرو خبر داد، ولي با اين وجود باز هم هيچ اشاره‌اي به زمان تحويل آن نكرد و تاكنون اين سوال در اذهان وجود دارد كه اين خودرو چه زماني به توليد انبوه رسيده و به مشتريان تحويل خواهد شد؟ پس از آن نيز برخي كارشناسان، مسائلي از قبيل عدم انطباق برخي از قطعات اين خودرو با يكديگر را مطرح كرده‌ و از آن به عنوان عامل اصلي تاخير در توليد اين خودرو نام بردند. به گفته يك كارشناس خودرو، دليل اصلي در تاخير در توليد انبوه و عرضه اين خودرو در نوع طراحي و قالب سازي قطعات آن بوده و عدم انطباق برخي از قطعات آن با يكديگر به دليل مشكلات طراحي و قالب‌بندي موجب تاخير در توليد آن تاكنون شده است. به گفته وي تعجيل مديران سايپا براي راه‌اندازي خط توليد خودرو ملي‌اش در حدي بوده كه سايت كاشان را كه در اختيار شركت زامياد بوده و قرار بود در آنجا خودرو شوكا توليد شود را از اين شركت گرفته و به توليد اين خودرو جديد اختصاص دادند؛ آن هم در شرايطي كه پيش از آن يك بار شركت زامياد اين سايت را به عنوان خط توليد محصولات خود افتتاح كرده بود! با اين وجود وزير صنايع ومعادن نيز چندي پيش از راه‌اندازي سايت شركت سايپا در كاشان در اوايل ارديبهشت ماه خبر داده بود. اكنون بايد ديد وعده مديرعامل اين شركت مبني بر تحويل قطعي اين خودرو تا پيش از تابستان امسال محقق خواهد شد؟ انتهاي پيام
  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha