• سه‌شنبه / ۱۴ اردیبهشت ۱۳۸۹ / ۱۱:۴۸
  • دسته‌بندی: تولید و تجارت
  • کد خبر: 8902-01271
  • خبرنگار : 71186

عضو هيات علمي دانشكده مهندسي خودرو: خودروسازان به جاي ارتقاي كيفي ملزم به افزايش فن‌آوري محصولات خود شوند

عضو هيات علمي دانشكده مهندسي خودرو:
خودروسازان به جاي ارتقاي كيفي ملزم به افزايش فن‌آوري محصولات خود شوند
مهم‌تر از الزام خودروسازان به ارتقاي سطح كيفي توليد خودروها، تكليف آن‌ها به افزايش سطح فن‌آوري خودروهاي توليدي و بازنشسته‌ كردن خودروهاي قديمي است. اوستا گودرزي ـ عضو هيات علمي دانشكده مهندسي خودرو دانشگاه علم و صنعت ـ در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، با بيان مطلب بالا افزود: در حال حاضر تنها بر مساله ارتقاي سطح كيفي توليد خودروهاي فعلي براي كاهش نارضايتي مردم از كيفيت و سطح خدمات پس از فروش خودروها تاكيد مي‌شود، در حالي كه فن‌آوري برخي از خودروهاي فعلي مانند پرايد و پژو405 بسيار قديمي بوده و به دليل پايين بودن سطح ذاتي ايمني و راحتي سرنشين در آن‌ها بايد بازنشسته شوند. وي با بيان اين‌كه بايد بين افزايش كيفيت توليد با افزايش سطح فن‌آوري خودروها تفاوت قائل شد، خاطرنشان كرد: مردم حق دارند از خودروهايي كه فاصله آن‌ها با سطح فن‌آوري روز دنيا چندان زياد نيست، استفاده كنند و در واقع علت استقبال بالا از خودرو تندر90 كمتر بودن نسبي فاصله آن با فن‌آوري روز جهان است. او تصريح كرد: بايد به اين نكته مهم توجه شود كه افزايش كيفيت توليد خودروهاي فعلي به منزله ارتقاي سطح فن‌آوري و ايمني آن‌ها نبوده و پرايد و پژو 405 در صورت افزايش روند كيفي توليد نيز همان پرايد و پژو 405 با سطح فناوري 20 سال پيش دنيا هستند. وي تصريح كرد: بنابراين در شرايط فعلي الزام خودروسازان به بازنشسته كردن خودروهاي قديمي و ارتقاي سطح فن‌آوري توليد مهمتر از الزام آن‌ها به ارتقاي سطح كيفي روند توليد خودروهاي فعلي است. به گزارش ايسنا، در اين باره به تازگي برزگري - رييس سازمان استاندارد - با انتقاد از وضعيت برخي‌ خودروهاي توليد داخل گفته بود كه از نظر ما از گروه ايران خودرو محصولات پژو روآ و پژو 405 فاقد استانداردهاي 51 گانه بوده و در گروه سايپا نيز سايپا 141 و پرايد صبا چنين وضعيتي دارند. انتهاي پيام
  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha