• سه‌شنبه / ۳۱ فروردین ۱۳۸۹ / ۱۵:۳۷
  • دسته‌بندی: آموزش
  • کد خبر: 8901-13135
  • خبرنگار : 99999

در مراسم قرعه‌كشي عمره دانشگاهيان اعلام شد: 143 هزارو939 نفر در عمره دانشگاهيان 89 ثبت‌نام كرده‌اند وام 3 ميليون ريالي صندوق رفاه به عمره‌گزاران پرداخت مي‌شود

مراسم نمادين قرعه‌كشي عمره دانشگاهيان، امروز با حضور رييس نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاهها، رييس سازمان حج و زيارت و جمعي از جامعه دانشگاهي در باشگاه دانشجويان دانشگاه تهران برگزارشد.

به گزارش خبرنگار صنفي فرهنگي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، حجت‌الاسلام و المسلمين محمد محمديان، رييس نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه‌ها در اين مراسم طي سخناني گفت: امروز حقيقتا يك الگوي موفق از عمره‌ دانشجويي داريم و همه به دنبال آن هستند كه عمره‌اي با حال و هواي عمره دانشجويي و استادي برگزار كنند.

امسال 143 هزار و 939 نفر در عمره دانشجويي ثبت‌نام كردند

حجت‌الاسلام والمسلمين فقيهي رييس ستاد عمره دانشگاهيان نيز با تبريك ميلاد حضرت زينب (س) و با بيان اينكه كمتري فعاليتي در دانشگاه‌ها به اندازه عمره دانشجويي تاثيرگذار بوده است، اظهاركرد: امسال با وجود شرايط سخت، با عنايت ويژه مقام معظم رهبري به دانشگاه‌ها، سهميه مناسبي به اين موضوع تعلق گرفت، البته امتحانات و از سويي ديگر نزديكي ماه مبارك رمضان باعث محدوديت سه هفته‌اي پروازهاي اعزامي شده است.

وي با بيان اينكه امسال 143 هزار و 939 نفر از اساتيد، دانشجويان پسر و متاهلان در عمره دانشگاهي ثبت‌نام كرده‌اند، گفت: امسال 6 هزار دانشجوي پسر، يك هزار زوج دانشجو و يك هزار استاد در قالب 50 كاروان پسران و 23 كاروان اساتيد و متاهلين به عمره اعزام خواهند شد.

وي درادامه با اشاره به آسيب شناسي انجام گرفته از عمره دانشجويي طي سال‌هاي گذشته، تصريح كرد: از ميان شركت كنندگان 50 درصد دانشجويان فايده اين سفر را تقرب و شناخت خدا، 30 درصد اجرمعنوي و 32 درصد توبه و خودشناسي دانسته‌اند.

فقيهي افزود: ميانگين خريد دانشجويان در سفر حج 376 هزار تومان است و برعكس تصور رايج، پسرها بيش از دختران خريد مي‌كنند.

رييس ستاد عمره دانشگاهيان گفت: 8/93 درصد دانشجويان اعزامي قبل از اين سفر دانشجويي به حج نرفته بودند.

پرداخت 3 ميليون ريال وام به دانشجويان عمره گزار

خواجه سروي معاون فرهنگي وزارت علوم نيز در اين مراسم از پرداخت وام 300 هزار توماني توسط صندوق رفاه دانشجويان به عمره گزاران خبر داد و افزود: اين وام به صورت قرض الحسنه و علاوه بر وامي است كه ستاد عمره دانشجويي توسط يكي از بانك‌هاي عامل به افراد برگزيده پرداخت مي‌كند.
انتهاي پيام

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha