• جمعه / ۲۷ فروردین ۱۳۸۹ / ۰۷:۵۵
  • دسته‌بندی: تولید و تجارت
  • کد خبر: 8901-09333

دبير اتحاديه صنايع نساجي و پوشاک: افزايش قابل ملاحظه صادرات در سال گذشته بعيد به نظر مي‌رسد

دبير اتحاديه صنايع نساجي و پوشاک:
افزايش قابل ملاحظه صادرات در سال گذشته بعيد به نظر مي‌رسد

دبير اتحاديه توليدكنندگان و صادركنندگان صنايع نساجي و پوشاك گفت:‌ بعيد به نظر مي‌رسد كه صادرات نساجي و پوشاك كشور در سال گذشته رشد قابل ملاحظه‌اي را تجربه كرده باشد.

مهدي يكتا در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، در اين زمينه توضيح داد: شواهد نشان مي دهد كه صادرات محصولات نساجي و پوشاك كشور در سال گذشته افزايش جزيي داشته و بعيد به نظر مي‌رسد كه برخي آمارهاي منتشر شده مبني بر افزايش 50 درصدي صادرات نساجي و 70 درصدي صادرات پوشاك در سال گذشته با واقعيت انطباق داشته باشد.

وي با بيان اين‌كه ثابت ماندن نرخ ارز و مشكلات مربوط به واحدهاي توليدي و صنعتي از جمله مهم‌ترين مشكلات صادرات صنايع نساجي و پوشاك كشور در سال گذشته بودند، توضيح داد:‌ امسال با 10 تا 15 تن از صادركنندگان نمونه نساجي و پوشاك صحبت كردم وهمگي آن‌ها از كاهش صادرات خود در سال گذشته خبر دادند.

او در عين حال خاطرنشان كرد: افغانستان و عراق دو شريك تجاري مناسب ايران بوده كه شواهد نشان مي‌دهد صادرات نساجي و پوشاك ايران به عراق در سال گذشته نسبت به سال قبل از آن افزايش يافته است.

يكتا همچنين درباره مشكلات صادركنندگان نساجي و پوشاك چين و هند به دليل بالا رفتن ارزش پول اين كشورها گفت: حتي اگر ارزش پول چين افزايش يابد، دولت اين كشور سريعا از راه‌هاي ديگر از صادركنندگان خود حمايت مي‌كند.

دبير اتحاديه توليدكنندگان و صادركنندگان صنايع نساجي و پوشاك همچنين با اشاره به افزايش قيمت جهاني پنبه، الياف اكريليك و نخ پلي‌استر طي هفته‌هاي اخير گفت:‌ وضعيت اقتصاد جهاني در سال جاري با شيب ملايمي رو به بهبود بوده و در چنين شرايطي افزايش قيمت مواد اوليه توليد نيز پيش‌بيني مي‌شود.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha