• شنبه / ۲۱ فروردین ۱۳۸۹ / ۱۱:۰۵
  • دسته‌بندی: ارتباطات و فناوری اطلاعات
  • کد خبر: 8901-06008
  • منبع : خبرگزاری دانشجویان ایران

استفاده مشترک از مودم وايمکس بدون کاهش پهناي باند ممکن شد

استفاده مشترک از مودم وايمکس بدون کاهش پهناي باند ممکن شد

امکان به اشتراك‌گذاري يک مودم بين کاربران متعدد، به‌عنوان سرويسي منحصر به فرد، براي اولين بار در ايران در اختيار کاربران وايمکس ايرانسل قرار گرفت.

آرش کريم بيگي - مدير روابط عمومي ايرانسل - در گفت‌وگو با خبرنگار فن‌آوري اطلاعات خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) با بيان اين مطلب گفت: استفاده مشترک و همزمان از مودم وايمکس ايرانسل براي کاربران متعدد، بدون افت سرعت و کيفيت از سوي ايرانسل ممکن شد.

به گفته وي با ارائه اين سرويس به‌عنوان مثال افرادي که در يک مجتمع مسکوني ساکن هستند و به همراه چند تن از همسايگان خود، قصد استفاده از خدمات وايمکس ايرانسل را دارند، ديگر هر کدام به تنهايي نياز به خريد يک مودم جداگانه ندارند، چرا که فن‌آوري وايمکس ايرانسل، اين امکان را مي‌دهد تا چندين کاربر بدون کاهش سرعت، به‌طور همزمان از يک مودم وايمکس مشترک و از سرعت و ترافيک اختصاصي طرح تعرفه انتخابي خود استفاده کنند.

وي تصريح کرد: اين تکنولوژي نوين براي اشتراک مودم بدون مداخله در پهناي باند ديگر کاربران، مي‌تواند در شرايط بسياري مورد استفاده قرار گيرد، چراکه ديگر مهم نيست کاربر کجا است، زيرا مي‌تواند با دسترسي و استفاده از يک مودم وايمکس ايرانسل و شناسه خود، به راحتي به اينترنت متصل شود.

او ادامه داد: يعني کاربران در هر يک از شهرهاي تحت پوشش وايمکس ايرانسل و در هر جايي که يکي از کاربران سرويس وايمکس ايرانسل باشد، مي‌توانند به سادگي و تنها با وارد کردن شناسه کاربري خود، از طريق مودم وي به اينترنت بي‌سيم پرسرعت اختصاصي خود دسترسي داشته و از اعتبار حساب خود استفاده كنند.

کريم‌بيگي تصريح کرد: در به اشتراک گذاشتن مودم، هيچ‌کس از پهناي باند ديگري استفاده نمي‌کند و کاربر پهناي باند خود را با ديگران به اشتراک نمي‌گذارد. درصورتي که کاربران از يک مودم مشترک استفاده كنند، بايد تنها هزينه طرح انتخابي خود را بپردازند و نيازي به پرداخت هزينه‌هاي اضافي نظير بهاي مودم و غيره نيست.

به گفته وي با عرضه اين سرويس، درصورتي که متقاضيان در هنگام ثبت نام وايمکس ايرانسل، گزينه مودم اشتراکي را انتخاب کنند، لازم است شناسه وايمکس مالک مودم و آدرس MAC مودم وي را نيز ارائه كنند که در اين حالت مالک مودم پس از درخواست متقاضي، از طريق پورتال کنترل حساب اينترنتي وايمکس ايرانسل و يا از طريق پيام کوتاه از ارسال درخواست استفاده اشتراکي از مودم خود مطلع خواهد شد و تائيديه ارسالي از جانب وي نيز از طريق پيام کوتاه، پست الکترونيک و يا پورتال کنترل حساب اينترنتي براي کاربر جديد ارسال مي‌شود.

وي تاکيد کرد: بديهي است که استفاده اشتراکي از مودم فقط در صورت تاييد مالک مودم مجاز است، در غير اين صورت کاربر جديد بايد با مراجعه به سرويس کنترل حساب اينترنتي وايمکس ايرانسل خود، نحوه مالکيت مودم در فرم پيش ثبت‌نام را تغيير داده و يا آدرس MAC جديدي را معرفي كند.

به گفته وي در حال حاضر خدمات وايمکس ايرانسل با پهناي باند 64 كيلوبيت بر ثانيه تا 2 مگابيت بر ثانيه بر اساس درخواست، در 10 شهر اصفهان، اهواز، تبريز، تهران، شيراز، کرج، مشهد مقدس، شهريار، شهر قدس و خميني شهر عرضه مي‌شود.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha