• یکشنبه / ۱۶ اسفند ۱۳۸۸ / ۱۵:۳۵
  • دسته‌بندی: تولید و تجارت
  • کد خبر: 8812-09871
  • خبرنگار : 71186

مديرعامل ايران‌خودرو: ورود هدايت موجب هم‌افزايي خودروسازان مي‌شود توليد رانا منتفي نشده است كانديداهاي جايگزين پيكان درحال تست شدن هستند

مديرعامل ايران‌خودرو:
ورود هدايت موجب هم‌افزايي خودروسازان مي‌شود
توليد رانا منتفي نشده است
كانديداهاي جايگزين پيكان درحال تست شدن هستند
ورود آقاي هدايت به عنوان رئيس هيات مديره ايران خودرو و سايپا موجب هم‌افزايي در صنعت خودروسازي كشور خواهد شد. به گزارش خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، جواد نجم‌الدين - مديرعامل گروه خودروسازي ايران خودرو - امروز در پاسخ به سوال خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) مبني بر تاثيرات انتصاب رئيس هيات مديره ايدرو به عنوان رئيس هيات مديره دو گروه خودروسازي ايران خودرو و سايپا، با بيان مطلب بالا افزود: ورود آقاي هدايت به عنوان رئيس هيات مديره ايران خودرو و سايپا موجب هم‌افزايي و استفاده از امكانات و توان دو گروه خودروساز براي خدمت‌رساني بيشتر خواهد شد. وي افزود: رئيس هيات مديره سابق (منوچهر منطقي) نيز پس از هفت سالي كه در ايران خودرو حضور داشت، سمت جديدي را پذيرفته كه البته همچنان از ايشان به عنوان مشاور بهره خواهيم برد. * * توليد رانا منتفي نشده است او درباره علت عدم توليد خودرو رانا در ايران خودرو گفت: توليد رانا منتفي نشده، بلكه جوانب مختلف آن در هيات مديره در دست بررسي است. وي ادامه داد: در صورت داشتن توجيه اقتصادي توليد اين خودرو، مساله تامين منابع مالي اجراي پروژه نيز مطرح است. همچنين مهم آن است كه بتوانيم آن را با قيمت مناسب براي مردم توليد كنيم كه پس از بررسي تمام اين جوانب، در خصوص توليد يا عدم توليد اين خودرو تصميم‌گيري خواهد شد. * * پژو207‌آي از نظر زيبايي و امكانات برتر از 206پلاس است نجم‌الدين در مورد تفاوت پژو 207‌آي با 206 پلاس نيز گفت: پژو207‌آي از نظر زيبايي و امكانات برتر از 206پلاس است؛ ضمن آن‌كه موتور آن 1500 سي سي TU5 است. * * كانديداهاي جايگزين پيكان درحال تست شدن هستند وي همچنين در خصوص زمان توليد خودرو جايگزين پيكان گفت: خودروهاي جديد بايستي با وجود داشتن تكنولوژي روز قيمتشان نيز مناسب باشد. بر اين اساس خودروهاي جديد انتخاب شده و در حال انجام تست‌هاي مربوطه هستند كه ظرف دو سه هفته آينده و اتمام تست‌ها، مجوز لازم براي توليد آنها گرفته مي‌شود. اين خودروها با تمام تجهيزات رفاهي با قيمتي كمتر از 10 ميليون تومان عرضه خواهند شد. * * آماده واگذاري ايران خودرو هستيم مديرعامل ايران خودرو در پاسخ به پرسشي در خصوص زمان واگذاري اين شركت نيز گفت: در خصوص زمان واگذاري بايد از سازمان خصوصي سازي سوال شود. به هر حال ما آمادگي داريم هر زمان كه بخواهند اين كار را انجام دهيم. وي افزود: با اين حال معتقدم براي آن‌كه واگذاري ايران خودرو به خوبي انجام شود، بايد ساختارهاي مالي شركت اصلاح شود؛ بنابراين به فرصت بيشتري براي افزايش توليد، بهره‌وري و سوددهي نياز داريم تا با اصلاح ساختار مالي شركت، قيمت واقعي آن مشخص شود. * * خودرو مشترك گروه دي8 لزوما در يك كشور توليد نخواهد شد او همچنين در خصوص توليد خودرو اسلامي توضيح داد: اين مساله مجددا در كنفرانس وزراي صنايع عضو دي8 مطرح شد. ايران خودرو نيز به دليل داشتن توان طراحي و ساخت، آمادگي خود را براي همكاري با دي8 در اين زمينه اعلام كرد كه توليد آن به تصويب وزيران صنايع دي8 رسيد و در حال برنامه‌ريزي در اين زمينه است. اين خودرو لزوما در يك كشور توليد نشده و از توان تمام‌ كشورهاي عضو دي8 در آن استفاده خواهد شد. * * تا پيش از 20 اسفند با قطعه‌سازان تسويه حساب مي‌كنيم نجم‌الدين درمورد مطالبات قطعه‌سازان نيز افزود: تمام پرداخت‌هاي قطعه‌سازان نيز پيش از 20 اسفند صورت خواهد گرفت و در انتهاي سال هيچ بدهي به قطعه‌سازان نخواهيم داشت. * * بدهي ما به شبكه بانكي 2800 ميليارد تومان است جمشيد ايماني - معاون مالي اداري ايران خودرو - نيز در خصوص بدهي‌هاي اين شركت گفت: بدهي ما به شبكه بانكي حدود دو هزار و 800 ميليارد تومان است كه در مقايسه با فروش هشت هزار و 920 ميليارد توماني محصولاتمان بدهي معقول است. * * فقط 400 ميليارد تومان گرفته‌ايم وي همچنين در خصوص دريافت تسهيلات هزار ميليارد توماني از شوراي پول و اعتبار گفت: اين تسهيلات قرار بود در دو مرحله و هر مرحله به ميزان 500 ميليارد تومان پرداخت شود كه در مرحله اول 400 ميليارد تومان آن را دريافت كرده‌ايم و درصدد دريافت 100 ميليارد تومان ديگر آن هستيم؛ ضمن اين‌كه با اصلاحاتي كه در حال انجام است، شايد ديگر نيازي به دريافت 500 ميليارد تومان مرحله دوم نباشد. انتهاي پيام
  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha