/كاهش 20درصدي تعرفه واردات خودرو/ دبير انجمن قطعهسازان: تنها به نفع استفادهكنندگان خودروهاي لوكس است اين موضوع باعث رشد كيفيت توليدات داخل نخواهد شد
كاهش تعرفه واردات خودرو به بهاي تضعيف صنعت داخلي و تنها به نفع استفاده كنندگان خودروهاي لوكس و گران قيمت تمام خواهد شد.
محمدرضا نجفيمنش - دبير انجمن سازندگان قطعات و مجموعههاي خودرو - در گفتوگو با خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، با بيان مطلب بالا افزود: مشخص نيست چه شده كه برخي پيشنهاد كاهش تعرفه خودرو را ارائه كردهاند.
وي با بيان اينكه آيا نرخ تورم كمتر يا نرخ ارز تعديل شده كه پيشنهاد كاهش تعرفه خودرو ارائه شده است؟ خاطرنشان كرد: اين استدلال كه با كاهش تعرفه خودرو كيفيت توليدات داخلي ارتقا خواهد يافت، 100درصد غير كارشناسي است.
به گفته او در سالهاي اخير كيفيت خودروهاي داخلي افزايش زيادي داشته و در هيچ كجاي دنيا نيز با كاهش تعرفه كيفيت توليدات داخل را افزايش نميدهند.
وي با بيان اينكه نه وزارت صنايع و معادن و نه كميسيون صنايع و معادن مجلس و نه مجموعه خودروسازان و قطعه سازان با كاهش تعرفه موافق نيستند، تصريح كرد: كاهش تعرفه تنها به نفع قشر خاصي از جامعه است كه ميخواهند خودروهاي لوكس و گران قيمت را به قيمت كمتري خريداري كنند.
نجفيمنش ادامه داد: بايد پرسيد مگر تمام مشكلات جامعه حل شده كه حال ميخواهيد با كاهش تعرفه شرايط را براي استفاده ارزانتر قشر مرفه از خودروهاي لوكس و گران قيمت فراهم كنيد.
وي افزود: از نمايندگان محترم مجلس استدعا داريم در صحن علني به پيشنهاد كاهش تعرفه راي نداده و اجازه تضعيف صنعت داخلي در برابر واردات را ندهند.
به گزارش ايسنا، كميسيون تلفيق مجلس براي ارتقاي كيفيت و حفظ بازار رقابتي مقرر كرده كه تعرفه واردات خودروهاي وارداتي به صورت ميانگين 70 درصد تعيين شود.
انتهاي پيام
- در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
- -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
- - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بیاحترامی به اشخاص، قومیتها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزههای دین مبین اسلام باشد معذور است.
- - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نظرات