• جمعه / ۲ بهمن ۱۳۸۸ / ۱۳:۳۱
  • دسته‌بندی: استان ها
  • کد خبر: 8811-00278
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

استاندار اصفهان: با برج جهان‌نما به طور قطع دچار مشکلات ترافيکي و آلودگي‌هاي زيست محيطي در شهر مي‌شويم از زيبايي سال‌هاي گذشته در اصفهان امروز خبري نيست

استاندار اصفهان:
با برج جهان‌نما به طور قطع دچار مشکلات ترافيکي و آلودگي‌هاي زيست محيطي در شهر مي‌شويم
از زيبايي سال‌هاي گذشته در اصفهان امروز خبري نيست
استاندار اصفهان درخصوص هدف از برگزاري مراسم تعديل برج جهان‌نما گفت: اين حرکت ظاهري نيست و براي نشان دادن حسن نيت خود، به راستي مصوبه يونسکو را در مورد جهان نما اجرا خواهيم کرد و هدف تنها تعامل با يونسکو و حفظ آثار تاريخي و هويت فرهنگي هنري اصفهان است. به گزارش خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) در اصفهان، عليرضا ذاکر اصفهاني در مراسم تخريب طبقه آخر برج جهان‌نما اظهار داشت: تعديل يک طبقه ديگر از برج جهان نما در راستاي تحقق مصوبه يونسکو نشان دهنده حسن نيت جمهموري اسلامي به قوانين جهاني و بين‌المللي است؛ به ويژه براي استان اصفهان که از وجود آثار فرهنگي، هنري و تاريخي غني است. وي افزود: ما علاقه‌مند هستيم که اين مجموعه تاريخي فرهنگي هنري را بيش از گذشته در مقابل چشم جهانيان قرار دهيم و اين امر نيازمند تعامل بيشتر و گسترده‌تر با نهادهايي چون سازمان ملل و يونسکو است. استاندار اصفهان درخصوص برج جهان نما بيان داشت: برج جهان نما با اين محيط و جايگاه نسبتي ندارد، علاوه بر اينکه از نظر هويت و معماري نيز ارتباطي با معماري و هويت شهري اصفهان نداشته و ندارد. شايد مکان فعلي جايگاه مناسبي براي ساخت اين برج نبود. ذاکر اصفهاني ادامه داد: با شروع به کار فعاليت در برج جهان نما به طور قطع در مرکز شهر اصفهان دچار مشکلات ترافيکي و آلودگي‌هاي زيست محيطي فراواني خواهيم شد. استاندار اصفهان با اشاره به اينکه هم‌زمان با شروع ساخت برج جهان‌نما در سال 75 من نيز به همراه جمع کثيري از ديگر اعضاي هيات علمي دانشگاه اصفهان جزو مخالفان امضاء کننده طومار براي ساخت جهان‌نما در مکان فعلي بوده‌ام، تصريح کرد: اما با وجود تمام مخالفت‌ها متاسفانه به تدريج کار ساخت برج شروع شد و در حال حاضر به اين مرحله رسيده است. وي در پاسخ به سوالي مبني بر عدم حضور شهردار اصفهان در مراسم تعديل برج جهان نما افزود: با توجه به حضور معاون حفظ و مرمت ميراث فرهنگي کشور در اصفهان و برگزاري جلساتي براي بررسي بحث تعديل برج جهان نما و مترو از شهردار اصفهان نيز براي شرکت در جلسات دعوت شد اما ايشان حضور پيدا نکردند. ذاکر اصفهاني در پاسخ به پرسش خبرنگاري مبني بر اينکه آيا اين رفتار شهردار بي اعتناي به کوتاه کردن برج جهان نما نيست، با توجه به اين که در اين مدت بارها شهرداري و شوراي اسلامي شهر اصفهان در مصاحبه‌ها اعلام کرده بودند که به هيچ وجه اقدام به تعديل برج نخواهند کرد، گفت: امروز در چهار چوب منافع ملي و منافع استاني فعاليت خواهيم کرد و با مسائل به هيچ عنوان به صورت احساسي، عاطفي و رواني برخورد نخواهيم کرد، بلکه پاسخگويي‌ها بايد بر اساس منطق و عقلانيت باشد و عقلانيت حکم مي‌کند که براي حفظ ميراث فرهنگي کشور در عرصه جهاني به درخواست يونسکو براي تعديل برج جهان نما اقدام کنيم و به طور قطع برخورد ما در برابر اين موضوع بر خوردي عقلاني و منطقي خواهد بود. استاندار اصفهان در پاسخ به پرسش خبرنگار ديگري مبني بر اينکه آيا اصفهان امروز در مقايسه با 20 سال پيش همچنان شهر زيبايي است، افزود: از زيبايي سال‌هاي گذشته در اصفهان امروز خبري نيست. اصفهان امروز گرفتار ساختمان‌هاي بلند و اسکلت‌هاي فلزي است.
  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha