• چهارشنبه / ۳۰ دی ۱۳۸۸ / ۱۵:۵۵
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 8810-16598
  • منبع : استانداری تهران

/جمع‌آوري اطلاعات اقتصادي خانوارها/ معاون استاندار تهران: مرحله دوم طرح تنها براي ثبت‌نام كنندگان مرحله اول است

معاون برنامه‌ريزي‌ استانداري تهران گفت: مرحله دوم طرح جمع‌آوري اطلاعات اقتصادي خانوار، تنها شامل خانوارهايي است كه در مرحله اول اين طرح كه در سال گذشته اجرا شده بود، ثبت‌نام كرده‌اند.

به گزارش ايسنا، وحيد كيارشي با اشاره به مشاركت بيش از 90 درصد مردم در مرحله اول اين طرح افزود: كساني كه در مرحله اول ثبت‌نام نكرده‌اند، مي‌بايست در اوايل سال آينده بر اساس اطلاع‌رساني كه انجام مي‌شود، اقدام كنند.

كيارشي پرداخت نقدي يارانه‌ها را تنها از طريق شناسايي ميزان دقيق درآمدهاي همه خانواده‌ها ممكن دانست و يادآور شد: مرحله دوم طرح كه از سوم بهمن ماه بر اساس زمان بندي اعلام شده انجام مي‌گيرد، تنها براي تصحيح و به روز كردن اطلاعات اقتصادي خانوارهاي كشور است.

وي با ذكر اينكه ممكن است، وضعيت اقتصادي برخي از خانوارها از زمان اعلام وضعيت اقتصاديشان در مرحله اول تا به اكنون تغيير كرده باشد كه مرحله دوم جمع‌آوري اطلاعات اقتصادي خانوار براي كسب اطلاع از اين تغيير وضعيت است، گفت: سايت مركز آمار ايران براي اجراي مرحله دوم طرح جمع‌آوري اطلاعات اقتصادي به گونه‌اي طراحي شده كه هر فردي كه وضعيت ثبت شده اقتصادي خود را قبول نداشته باشد، آن را اعلام مي‌كند.

كيارشي افزود: در اين مرحله افراد در صورتي كه با مراجعه به سايت، اطلاعات ثبت شده از آنان در خصوص ميزان دارايي‌ها، درآمدها و وضعيت اقتصادي خود را با واقعيات زندگي خود مطابق نمي‌دانند ، تنها گزينه «قبول ندارم» را انتخاب مي‌كنند اما پس از آن مي‌بايست، مستندات، مدارك، اسناد و اعتراضاتشان را در زمان ديگري كه اعلام مي‌شود، ارائه دهند تا نسبت به تصحيح اطلاعات ثبت‌شده از آنان اقدام شود.

معاون برنامه‌ريزي‌ استانداري تهران با ذكر اينكه ستاد ويژه مرحله دوم طرح جمع‌آوري اطلاعات اقتصادي در استان تهران براي تحت پوشش قرار دادن بيش از 14 ميليون نفر آمادگي كامل دارد، تصريح كرد: دفاتر و مراكز پستي و ICT در مناطق شهري و روستايي استان آمادگي كاملي براي مراجعه افرادي كه دسترسي به رايانه‌ و اينترنت ندارد را دارد و اپراتورهاي اين مراكز اقدام به ورود و تصحيح اطلاعات اقتصادي مراجعه كنندگان مي‌كنند .

به گزارش روابط عمومي استانداري تهران ، كيارشي تهيه سامانه و بانك اطلاعات اقتصادي خانوارهاي كشور را يك دستاورد و يكي از آرزوهاي بزرگ اين كشور از سال‌هاي دور خواند و با بيان اينكه اكنون اين سامانه با كمك و مشاركت همه مردم براي برنامه‌ريزي‌ و ساماندهي هر چه بهتر وضعيت اقتصادي كشور، موجود است، تصريح كرد: كساني كه كد رهگيري تحويل داده شده در مرحله اول در سال گذشته را نداشته و مفقود كرده‌اند مي‌توانند از شنبه سوم بهمن به مراكز و دفاتر پستي مراجعه كنند.

معاون استاندار تهران گفت: سامانه پيام كوتاه به شماره «300000» از شنبه آماده است تا با دريافت كد ملي خوشه‌هاي تعيين شده هر فرد را اعلام كند.

كيارشي با ذكر اينكه شهروندان در همان زمان مقرر تعيين شده براي ورود به سايت مراكز آمار ايران به نشاني WWW.amar.org.ir مراجعه كنند، به تشريح نحوه ورود به سايت و اصلاح اطلاعات پرداخت و با بيان اينكه ابتدا مي‌بايست كد رهگيري ده رقمي و كد ملي سرپرست خانوار را براي ورود به سايت وارد كرده و پس از دريافت يك عدد و حروف رمزي آن را نيز وارد كنند، گفت: پس از آن، سايت اينترنتي وضعيت درآمدي، مالكيت و تمامي اطلاعات اقتصادي آن فرد و خانوار وي را نشان مي‌دهد كه در صورتي كه آن فرد آن اطلاعات را قبول داشته باشد، گزينه «قبول دارم» و در صورتي كه آن را قبول نداشته باشد، گزينه «قبول ندارم» را انتخاب مي‌كند.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha