• چهارشنبه / ۲ دی ۱۳۸۸ / ۰۸:۳۸
  • دسته‌بندی: ارتباطات و فناوری اطلاعات
  • کد خبر: 8810-07722.156885

در آستانه ارائه‌ سرويس وايمكس سازمان تنظيم مقررات چگونه بر اپراتورها نظارت مي‌كند؟

در آستانه ارائه‌ سرويس وايمكس
سازمان تنظيم مقررات چگونه بر اپراتورها نظارت مي‌كند؟

اپراتورهاي برنده مزايده وايمكس تجهيزات خود را نصب كرده و معاونت نظارت سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي در حال انجام بررسي‌هاي لازم تجهيزات براي تطابق آن‌ها با استانداردهاي لازم براي ارائه سرويسي با كيفيت بهتر است.

محمدرضا فرنقي‌زاد - مديركل روابط عمومي سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي - در گفت‌وگو با خبرنگار فن‌آوري اطلاعات خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، با بيان اين مطلب گفت: نمونه قراردادي ارسالي شركت‌هاي ارائه‌دهنده اين سرويس‌ با مشتركانشان به ما ارسال شد كه به اعتقاد سازمان كاملا يك‌طرفه بوده و حقوق مشتركان در آن رعايت نشده بود.

او تصريح كرد: بنابراين سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات اين موارد را دوباره براي انجام اصلاحات لازم و رعايت حقوق مشتركان به شركت‌ها ارائه داد كه تغييرات لازم را در اين زمينه انجام دهند.

فرنقي‌زاد اظهار كرد: بحث بعدي موضوع تعرفه‌ها است كه اپراتورهاي وايمكس تعرفه‌هاي پيشنهادي خود را در اين زمينه ارائه دادند اما به اعتقاد ما اين تعرفه‌ها بسيار زياد تعريف شده بود و معتقديم كه بايد كمتر شود بنابراين آن‌ها را براي تغييرات و كاهش به اپراتورها بازگردانديم زيرا بايد براساس مدل تجاري آن‌ها و هزينه‌اي كه پيش‌بيني كردند بررسي و ارائه شود.

وي تصريح كرد: با توجه به اينكه اپراتورها تجهيزات خود را نصب كردند و بعضي از آن‌ها تبليغاتشان را آغاز كردند، براي آن‌ها به صرفه‌تر است كه هرچه زودتر سرويس‌هاي خود را ارائه دهند.

چندي پيش محمود خسروي - رييس سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي - به خبرنگار ايسنا گفته بود: اپراتورهاي وايمكس تا اواخر آذرماه فرصت دارند سرويس‌هاي خود را واگذار و ارائه كنند كه درصورت ديركرد در ارائه سرويس‌ها توسط اپراتورها علت اين موضوع بررسي شده و دليل آن هرچه باشد در آن زمان، طبق مفاد پروانه با آن‌ها برخورد خواهد شد.

به گفته او البته در بعضي مواقع مشكلاتي كه در نصب تجهيزات به وجود مي‌آيد و يا مشكلات گمركي و مسائلي از اين قبيل باعث مي‌شود تا اپراتورها نتوانند در زمان و موعد مقرر سرويس‌هايشان را ارائه كنند كه در آن زمان يا فرصت آن‌ها تمديد مي‌شود و يا بر اساس پروانه‌ و در مواردي مشمول پرداخت جريمه مي‌شوند.

به گزارش ايسنا وايمکس (WiMax) كه پديده‌اي نوين در دنياي ارتباطات، شبکه و اينترنت به شمار مي‌رود، در اصل سيستم ارتباطي و ديجيتالي بي‌سيم است كه به‌عنوان پروتكل 802.16 شناخته شده است و جايگزيني مناسب براي شبكه‌هاي بي‌سيم نواحي شهري محسوب مي‌شود و امكان دستيابي به بي‌سيم باند پهن را فراهم مي‌سازد.

وايمكس در سال 2001 ميلادي، با هدف انتقال داده به‌صورت بي‌سيم معرفي شده و فن‌آوري آن شباهت‌هاي زيادي به واي فاي دارد اما هم سرعت انتقال و هم گستره‌ي آن از واي فاي بيش‌تر است، با اين فن‌آوري سرعت داده‌ها در شبكه‌هايي مانند واي‌فاي به سادگي پشتيباني مي‌شود و در مقابل تداخل امواج كاهش مي‌يابد و مي‌توان اين سيستم را براي شبكه‌هاي بي‌سيم دقيقا به طور مشابه با پروتكل‌هاي رايج واي‌فاي مورد استفاده قرار داد.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha