• شنبه / ۲۱ آذر ۱۳۸۸ / ۱۱:۵۲
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 8809-02739

مديرعامل بانک ملي ايران: قوانين ناظر بر نحوه اداره بانك‌هاي دولتي بايد بازنگري شوند

قوانين ناظر بر نحوه اداره و عملکرد پنج بانک دولتي کشور قديمي و بر مبناي قواعد سال 1358 است و براي افزايش کارايي و حضور در عرصه رقابتي سيستم بانکي بايد مورد بازنگري قرار گيرند.

به گزارش خبرنگار بانك و بيمه خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) محمودرضا خاوري ـ مديرعامل بانک ملي ايران ـ در کنفرانس بين‌المللي بازاريابي خدمات بانکي ورود بانک‌هاي خصوصي را در شکل‌گيري فضاي رقابتي در عرصه بانکداري کشور مفيد دانست و افزود: اولين مساله در شکل‌گيري رقابت و بازاريابي و مشتري‌مداري ايجاد نظارت براي اعمال قواعد يکسان در بانک‌هاست.

وي گفت: نبايد ارتقاي کيفيت خدمات و نقش قواعد نظارتي به منظور حفظ سلامت بانک‌ها ناديده گرفته شود.

رييس شوراي سياست‌گذاري کنفرانس بين‌المللي بازاريابي خدمات بانکي با اشاره به ضرورت‌هاي شکل‌گيري بازاريابي در سيستم بانکي گفت: در شرايط خاص پس از انقلاب رقابت معنايي نداشت و سياست‌ها و شيوه‌هاي جذب و نگهداري نيروها يکسان بود. در آن مقطع بحث اصلي استقرار نظام بود تا ارکان اداري کشور رفته رفته آمادگي پيدا کند بنابراين نظارت بر بانک‌ها بايد به گونه اي عملي شود تا در فضاي رقابتي بهترين خدمات ارائه شود.

مديرعامل بانک ملي ايران ورود بانک‌هاي خصوصي و خصوصي‌سازي بانک‌هاي دولتي را در مشارکت مردم در اقتصاد و فعال کردن نهادهاي اقتصادي تاثيرگذار عنوان کرد.

خاوري با بيان اينکه بازاريابي به معناي وعده دادن نيست، گفت: شناخت بازار و تامين نيازهاي مشتريان، ارائه محصولات جديد بانکي، حفظ مشتري موجود، آسان‌سازي فرآيندها، بايد در سرلوحه فعاليت بانک‌ها قرار گيرد. امروزه بازاريابي را به عنوان يک علم، فن و هنر مي‌دانند و هنرمند بايد فراتر از زمان حرکت کند.

وي ادامه داد: بانک‌ها بايد با توجه به شناخت نيازها، وسعت و جمعيت کشور اقداماتي را انجام دهند تا ضمن حفظ مشتري و وجود فضاي رقابتي سهم بيشتري را براي خود کسب کنند.

مديرعامل بانک ملي تصريح کرد: بازاريابي بايد بر پايه صداقت و حقيقت باشد و کارکنان بانک از اهداف بانک مطلع باشند در غير اين صورت نتيجه از بازار يابي حاصل نمي‌شود.

وي اظهار كرد: اولين قدم بانک‌ها آن است که مشتري را به حقوق خود آگاه سازند.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha