• شنبه / ۲۱ آذر ۱۳۸۸ / ۱۵:۳۵
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 8809-03134

دبير علمي کنفرانس بازاريابي خدمات بانکي: جايگاه بازاريابي در نظام بانکي ايران مشخص نيست

به گفته دبير علمي کنفرانس بين‌المللي بازاريابي خدمات بانکي، نبود مشتري‌مداري به مفهوم واقعي و قناعت براي ارائه کيفيت از عوامل محدودکننده بازاريابي خدمات بانکي است.

به گزارش خبرنگار بانک و بيمه خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، دکتر احمد روستا در كنفرانس بين‌المللي بازاريابي خدمات بانکي اظهار کرد: بازاريابي همان پاسخگويي سودمندانه به نيازها با محوريت قراردادن مشتري است که نياز اصلي تمامي سازمان‌هاي اقتصادي است.

وي افزود: شناخت نظام بازاريابي و خدمات بانکي از طريق داد و ستدهاي گوناگون ميسر است و بازاريابي خدمات بانکي با همگرايي چهار عامل نياز، نيازمند، عوامل رفع نياز و داد و ستد گسترش مي‌يابد.

روستا به مديريت بازاريابي خدمات بانکي اشاره کرد و از بازارشناسي، بازارسازي و بازارداري به عنوان سه ويژگي خدمات بانکي مطلوب ياد کرد و درباره عوامل محدودکننده بازاريابي خدمات بانکي گفت: فقر رقابت واقعي يا رقابت محدود يکي از عوامل محدودکننده است و هرچه رقابت بيش‌تر باشد خدمات بانکي نيز بهتر ارائه مي‌شود.

اين استاد دانشگاه در ادامه اظهار کرد: بازاريابي در نظام بانکي کشور در واقع بازاريابي مزيت در محدوديت است؛ محدود بودن فعاليت‌هاي اقتصادي، درون‌گرا بودن نظام بانکي به جاي بازارگرايي، مقاومت در برابر تغيير و تحول، نبود مشتري‌مداري به مفهوم واقعي و قناعت در ارائه کيفيت از ديگر عوامل محدودکننده بازاريابي خدمات بانکي است.

روستا با بيان اينکه مشخص نبودن جايگاه بازاريابي در نظام بانکي از ديگر مشکلات است، افزود: کمبود تخصص در بازاريابي نظام بانکي و ارائه خدمات ناقص و حضور نيروي انساني بي‌انگيزه در بانک‌ها باعث عدم رشد بازاريابي شده است.

اين استاد دانشگاه گفت: رويه‌ها و روش‌هاي بازاريابي بانکي کهنه و پيچيده است و بايد با جايگزيني روش‌هاي جديد، رفتارهاي غيرحرفه‌يي و روابط انساني ضعيف و ناپايدار نيز اصلاح شود.

وي با بيان اينکه بايد ضعف‌هاي خود را براي رويارويي با بانک‌هاي جهاني و حرفه‌يي برطرف کنيم، تصريح كرد: اين کار نيازمند فعاليت چشمگير درباره بازمهندسي سازماندهي مجدد، تحول و نگرش‌هاي بازاريابي خدمات، درک درست بازاريابي و تحول در روش‌ها و رفتارهاي مناسب با مشتري و آموزه‌هاي بازاريابي است.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha