مديركل اداره راه و ترابري استان سمنان با بيان اينكه بهزودي وزير راه و ترابري و رييس سازمان حفاظت از محيط زيست از محل ساخت جاده عليآباد - شاهرود كه از جنگل ابر ميگذرد، بازديد ميداني خواهند داشت، تصريح كرد: با توجه به اينكه ساخت اين جاده چهار مصوبه هيات دولت را دارد نهايتا ساخته خواهد شد مگر اينكه دولت چهار مصوبه خود را پس بگيرد.
رجب قربانپور در گفتوگو با خبرنگار راه خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، اظهار كرد: ساخت جاده علي آباد ـ شاهرود چهار مصوبه دولت دارد و طبق اين مصوبهها بايد با رعايت شرايط زيست محيطي ساخته شود اما حدود پنج سال است كه منابع طبيعي و محيط زيست جواب اين طرح را نميدهند كه وزارت راه و ترابري در اين زمينه شش مشاور گرفته و مبالغ زيادي را صرف كرده است تا نهايتا طرحي اقتصادي و با رعايت شرايط زيست محيطي كه هيچ اثر مخربي براي جنگل ندارد ارائه كرده است اما منابع طبيعي و محيط زيست با ساخت هر طرح جادهاي مخالفت دارند و هنوز جواب ندادهاند كه تا مجوز ندهند اين طرح شروع نخواهد شد.
وي با اشاره به بازديد وزير راه و ترابري از محل ساخت اين جاده در منطقه گلستان، افزود: طبق قانون براي آغاز پروژههاي عمراني بايد با مطالعات زيست محيطي باشد كه قطعا وزارت راه نيز شرايط زيست محيطي را در اين طرح رعايت خواهد كرد.
قربانپور با اشاره به تشكيل كارگروه ويژه براي ساخت اين جاده، عنوان كرد: ساخت اين جاده درخواست 54 هزار نفر از مردم استانهاي سمنان و گلستان در سفرهاي هيات دولت بوده است كه اگر دولت را قبول داريم بايد عمليات ساخت اين جاده شروع شود كه با اين روند به نظر ميرسد تا يكي ـ دو ماه آينده و از ابتداي سال 89 با مساعد شدن شرايط جوي عمليات ساخت اين جاده آغاز شود مگر اينكه دولت چهار مصوبه خود را پس بگيرد.
مديركل اداره راه و ترابري استان سمنان با اشاره اينكه راههاي جنگلي كشور را منابع طبيعي ميسازد، خاطرنشان كرد: در اين ميان كه هنوز هيچ درختي براي اجراي اين طرح قطع نشده و عمليات ساخت در جنگل آغاز نشده است برخي روزنامهها عكسهايي از تخريب جنگل به كار بردند كه تصوير راهي است كه منابع طبيعي خود ساخته و درختان زيادي كه گونههاي نادر از جمله سرخدار در آن بوده است را قطع كردهاند و متاسفانه به اسم وزارت راه و ساخت جاده علي آباد - شاهرود گذاردند كه گفتني است اين جاده كه منابع طبيعي خود آن را ميسازد راه افراتخته ( دو كيلومتر قبل از شيرين آباد و به افراخته متصل ميشود) است؛ راهي كه در آن ويلاسازي شروع شده است و بايد پرسيد منابع طبيعي چگونه به خود مجوز ساخت اين جاده و قطع درختان و گونههاي نادر را داده است؟!
انتهاي پيام
نظرات