• دوشنبه / ۲ آذر ۱۳۸۸ / ۱۳:۰۶
  • دسته‌بندی: تولید و تجارت
  • کد خبر: 8809-01118.152954

معاون سازمان صنايع دريايي درگفت‌وگوباايسنا: رييس جديد ايدرو برنامه‌هايش در حوزه صنايع دريايي را اعلام كند صنعت دريايي استراتژي مشخصي ندارد

معاون سازمان صنايع دريايي درگفت‌وگوباايسنا:
رييس جديد ايدرو برنامه‌هايش در حوزه صنايع دريايي را اعلام كند
صنعت دريايي استراتژي مشخصي ندارد
معاون هماهنگ‌كننده سازمان صنايع دريايي گفت: رييس جديد سازمان گسترش بايد دقيقا مشخص كند كه اين سازمان چه برنامه‌اي در حوزه صنايع دريايي دارد و قرار است با توسعه صنايع دريايي چه ميزان اشتغال‌زايي در كشور محقق شده و سياست توسعه مناطق ساحلي چگونه اجرايي مي‌شود. امير بابايي در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، اظهار كرد: از مديريت جديد سازمان گسترش و نوسازي صنايع ايران (ايدرو) انتظار داريم كه بحث توسعه صنعت دريايي و صنايع وابسته به آن‌را در اولويت خود قرار دهد. وي در پاسخ به اين سوال كه به نظر شما عملكرد مديريت سابق ايدرو در حوزه صنايع دريايي چطور بوده است؟ توضيح داد: مديريت سابق ايدرو توجه زيادي به صنعت دريايي و صنايع وابسته به آن نداشت و برخلاف صنعت خودروسازي، صنايع دريايي جزو اولويت‌هاي سازمان گسترش و نوسازي صنايع نبود. او با اشاره به اين‌كه مديريت جديد ايدرو بايد مجموعه‌هاي دريايي خود را فعال كند، خاطرنشان كرد: رييس جديد ايدرو بايد شخصا پيگير فعال‌سازي شركت‌هايي مانند اروندان، صدرا، اميد چابهار و ايزوايكو باشد. وي با بيان اين‌كه سازمان گسترش و نوسازي صنايع ايران و وزارت صنايع و معادن بايد همكاري خود را با ديگر سازمان‌هاي دريايي كشور افزايش دهند، افزود: سازمان گسترش بايد همانطور كه از صنعت خودروسازي كشور حمايت مي‌كند، از صنايع دريايي نيز حمايت كند و طي برنامه‌اي مدون بازار داخلي را كه در اختيار چين و كره قرار دارد، به سمت توليد‌كنندگان داخلي سوق دهد. بابايي اضافه كرد: ايدرو همچنين بايد زمينه را براي ورود بخش خصوصي به صنعت دريايي كشور فراهم كند. دولت بايد سرمايه‌گذاري‌هاي اوليه و احداث زيربناها را انجام داده و در ادامه كار توسعه در حوزه صنايع دريايي به بخش خصوصي واگذار شود. معاون هماهنگ‌كننده سازمان صنايع دريايي همچنين با بيان اين‌كه كشور هم‌اكنون در صنعت دريايي استراتژي معيني ندارد، اضافه كرد: رييس جديد سازمان گسترش بايد دقيقا مشخص كند كه اين سازمان چه برنامه‌اي در حوزه صنايع دريايي دارد و قرار است با توسعه صنايع دريايي چه ميزان اشتغال‌زايي در كشور محقق شده و سياست توسعه مناطق ساحلي چگونه اجرايي مي‌شود. رييس كميته كشتي‌سازي انجمن مهندسي دريايي ايران يادآور شد: مديريت قبلي ايدرو بيشتر به فكر فروش واحدهاي زيرمجموعه خود بود و كمتر به بخش صنايع دريايي توجه مي‌كرد؛ اين در حاليست كه يكي از وظايف ايدرو ايجاد، نوسازي و توسعه واحدهاي صنعتي است كه بخش خصوصي قادر به سرمايه‌گذاري در آن‌ها نيست. اين فعال صنعتي همچنين گفت: هم‌اكنون شرايط براي واگذاري واحدهايي مانند ايزوايكو به بخش خصوصي وجود ندارد، زيرا اين شركت‌ها پروژه‌هاي سنگيني را در حال اجرا دارند و از سوي ديگر بخش دريايي زودبازده نبوده و اجراي پروژه‌ها در آن معمولا چندين سال طول مي‌كشد، به همين دليل براي بخش خصوصي ورود به اين عرصه صرفه اقتصادي ندارد. انتهاي پيام
  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha