• چهارشنبه / ۱۱ آذر ۱۳۸۸ / ۱۱:۳۴
  • دسته‌بندی: تولید و تجارت
  • کد خبر: 8809-00039.147475
  • خبرنگار : 71186

شيوه قطعه‌سازان داخلي تندر90 انحصاري است؟ عضو انجمن قطعه‌سازان: صلاح نيست كه فقط يك شركت يك قطعه مورد نياز را تامين كند

شيوه فعلي رنوپارس براي تامين قطعات تندر90 به دليل ايجاد انحصار درست نيست. محسن رزم‌خواه - عضو هيات مديره انجمن سازندگان قطعات و مجموعه‌هاي خودرو - در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، با بيان اين مطلب افزود: تمركز توليد قطعه در يك شركت اگرچه از نظر اقتصادي به صرفه است، اما تبعات ديگري را به دنبال دارد. وي با بيان اين‌كه بعد از انحصاري شدن توليد هر قطعه خودرو تندر90 در يك شركت، ايجاد انحصار و بحران‌هاي بعدي اجتناب‌ناپذير بوده است، خاطرنشان كرد: در شرايط فعلي كشور امكان اجراي شيوه انحصاري وجود ندارد، زيرا برخي از شركت‌ها با استفاده از اين موقعيت، از اهرم انحصار براي بالا بردن قيمت و كاهش كيفيت استفاده مي‌كنند. او خاطرنشان كرد: بنابراين اگرچه از نظر اقتصادي به صلاح است كه توليد قطعه با تيراژ بالا در يك شركت متمركز شود، اما از نظر سياستگذاري كلان، اين مساله به صلاح نيست كه تنها يك شركت يك قطعه مورد نياز تندر90 را تامين كند. به گفته وي، رنوپارس در ابتداي كار تصميم داشت با كم كردن تعداد شركت‌هاي قطعه‌ساز طرف قرارداد، قيمت و كيفيت قطعات توليدي را كنترل كند، در حالي كه اين شيوه نتايج مورد نظر را به دنبال نداشته است. رزم‌خواهد افزود: رنوپارس همچنين اصرار داشت شركت‌هايي را براي تامين قطعه انتخاب كند كه شريك فرانسوي داشته باشند كه اين معيار حتي مهم‌تر از معيار سنجش سطح كيفي محصولات توليدي شركت‌ها بود. انتهاي پيام
  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha