• شنبه / ۱۶ آبان ۱۳۸۸ / ۱۴:۳۴
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 8808-01208.138700
  • خبرنگار : 90089

فرهنگي در گفت‌وگو با ايسنا: با درخواست هيات‌رييسه امكان بازگشت لايحه هدفمندكردن يارانه‌ها به كميسيون ويژه وجود دارد

فرهنگي در گفت‌وگو با ايسنا:
با درخواست هيات‌رييسه امكان بازگشت لايحه هدفمندكردن يارانه‌ها به كميسيون ويژه وجود دارد

يك عضو كميسيون برنامه و بودجه مجلس شوراي اسلامي گفت: در صورت درخواست هيات رييسه مجلس مي‌توان لايحه هدفمندسازي را به كميسيون ويژه ارجاع داد تا مجددا رسيدگي شود.

محمدحسين فرهنگي در گفت‌وگو با خبرنگار پارلماني خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، با اشاره به اختلاف دولت و مجلس بر سر ماده 13 لايحه هدفمندسازي يارانه‌ها گفت: مجلس با قاطعيت تشكيل صندوق يارانه‌ها را مغاير با قانون اساسي دانست ولي در عين حال معتقد به وجود مكانيزم‌هاي ديگري است.

اين عضو كميسيون برنامه و بودجه با بيان اينكه براي اين كه بودجه‌هاي سالانه دستخوش تغيير نشود، مي‌توان به چارچوب‌هايي رسيد و با رايزني‌هاي انجام شده اميدواريم به جمع بندي نهايي برسيم، افزود: پيش‌بيني واريز درآمدهاي حاصل از آزادسازي حامل هاي انرژي به يك حساب به جاي رديف و واگذاري اختيار هزينه‌كرد اين درآمدها به دولت در بخش‌هايي كه قانون تعيين كرده است، همچنين تصويب مواد باقي مانده طبق روال فعلي و ارسال به شوراي نگهبان( ولي دولت قبل از اجرا اصلاحيه مواد مدنظر را با قيد دو فوريت به مجلس بفرستد) راهكارهايي است كه در حال حاضر در دست بررسي است.

نماينده مردم تبريز راهكارهاي لاريجاني، را راهكار سوم برون رفت از وضعيت فعلي عنوان كرد و افزود: آقاي لاريجاني در صحن علني پيشنهاد داد لايحه هدفمندسازي يارانه‌ها در قالب قانون برنامه تصويب شود كه با مخالفت رييس جمهور روبرو شد، البته مي‌توان در قالب لايحه هدفمندسازي يارانه‌ها موادي افزوده شود تا راه دست بردن در بودجه سالانه بسته شود.

اين عضو فراكسيون اصولگرايان مجلس با اشاره به رايزني‌هاي مجلس و دولت تاكيد كرد: لايحه هدفمندكردن يارانه‌ها مسيري است كه مسوولان كشور در پيش گرفته و نمي‌توان از ميانه راه بازگشت، با درگير شدن افكار عمومي و نام گذاري شدن سال جاري به نام اصلاح الگوي مصرف از سوي مقام معظم رهبري، مجلس و دولت بايد به جمع بندي برسند، اصلاح الگوي مصرف زماني امكان‌پذير است كه بين مجلس و دولت تفاهم به وجود آيد.

فرهنگي در پيش بيني از برخورد نمايندگان با درخواست دولت گفت: اگر مجلس روال عادي را در پيش گيرد كه دو ماده باقي مانده از لايحه رسيدگي و تصويب مي‌شود؛ ولي اگر هيات رئيسه مجلس لايحه هدفمندسازي يارانه‌ها را به كميسيون ويژه ارجاع كند موضوع از دستور كار مجلس خارج مي‌شود تا مجددا رسيدگي شود.

اين عضو كميسيون برنامه و بودجه تاكيد كرد: يكي از راهكارها نيز بازگشت لايحه به كميسيون ويژه است كه با دخالت هيات رئيسه مجلس اين امكان به وجود مي‌آيد.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha