• یکشنبه / ۲۴ آبان ۱۳۸۸ / ۱۲:۱۰
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 8808-01097.138045
  • خبرنگار : 71132

/موافق وزير پيشنهادي رفاه و تامين اجتماعي / نماينده‌ رودسر: برنامه ارايه شده از سوي محصولي ناظر بر چالش‌هاي وزارت رفاه است

نماينده‌ مردم رودسر و املش در مجلس شوراي اسلامي، در موافقت با وزير پيشنهادي رفاه و تامين اجتماعي يادآور شد: من از زير سوال بردن بحث انتخابات از سوي برخي همكاران تعجب مي‌كنم. وقتي مقام معظم رهبري فصل‌الخطاب همه مشكلات جامعه است و همه راهكارها را ايشان به ما فرموده‌اند و انتخاب را با آن عظمت تاييد فرمودند، واقعا براي بعضي همكاران متاسفم كه باز هم مطالب نخ‌نما شده‌اي را مطرح مي‌كنند كه محلي از اعراب ندارد.

به گزارش خبرنگار پارلماني خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، اسدالله عباسي بابيان اين مطلب، افزود: وزارت رفاه كار هماهنگي را انجام مي‌دهد و اگر شما به برنامه كلان ايشان نگاه كنيد تعامل با بخش‌هاي مختلف دولت در راستاي اجراي اهداف مندرج در اصل 29 قانون اساسي و قانون ساختار نظام جامع رفاه و تامين اجتماعي مديريت را مي‌خواهد. با ايجاد وحدت بين مراكز تصميم‌گير در حوزه‌ي مسايل اجتماعي يا ايجاد وحدت بين مراكز تصميم‌گير در حوزه‌ي مسايل اجتماعي – اقتصادي و جلوگيري از تداخل فعاليت‌ها، موازي كاري و پيگيري اصلاح قوانين مغاير نياز به مديريت دارد و كارشناس ارشد مديريت مي‌تواند در اين زمينه كارساز باشد.

وي افزود: همكاران عزيز! ايجاد انسجام، تجديد ساختار سازمان‌ها و نهادهاي حمايتي جهت تخصيص بهينه منابع و بهبود زندگي خانواده‌هاي آسيب‌پذير نياز به مديريت توانمند دارد. ايجاد هماهنگي و انسجام بين بخشي در سازمان‌هاي تابعه، تلاش در جهت يكسان كردن ضوابط كلي نحوه‌ي مديريت وجوه همه نياز به مديريت دارد كه مهندس محصولي با سوابق درخشان خود و برنامه‌هايي كه اعلام كرده‌اند، مي‌توانند در آن موفق باشند. ضمن احترام به جايگاه مخالفان وزير كه همكار ما هستند، بايد بگويم آنها دقت لازم را به برنامه‌ها نداشتند. با توجه به مسايلي كه دوستان عزيز موافق فرمودند، من مايلم به عنوان موافق نكاتي را در دفاع از برنامه منسجم ايشان عرض كنم.

عباسي، داشتن برنامه‌ي منسجم براي خروج از وضع موجود و رسيدن به وضع مطلوب را يكي از مهمترين مولفه‌هاي دانايي و كارآمدي دانست و گفت: در خصوص وزارت رفاه با توجه به موضوع هدفمند كردن يارانه‌ها، آثار اجراي قانون مديريت خدمات، قانون نظام جامع تامين اجتماعي و سياست‌هاي كلي برنامه‌ي پنجم، ويژگي‌هاي جديدي كه تنظيم و تدوين بودجه‌ي سال 89 را به خود معطوف خواهد نمود و نوپا نمودن ساختار و تغييرات مديريتي پي در پي در وزارت رفاه از بدو تاسيس تاكنون و ديدگاه‌هاي متفاوتي كه در باب تداوم، ادغام يا انحلال اين وزارتخانه همچنان در محافل و مجالس ارائه مي‌شود، تصديق مي‌فرماييد كه پيش‌بيني رفتار متغيرهاي ذكر شده و طراحي برنامه‌ي منسجم، منعطف و كارآمد كاري بسيار دشوار است كه خوشبختانه مهندس محصولي توانسته‌اند با بهره‌گيري از ظرفيت‌هاي كارشناسي و نخبگي در اين حوزه با توجه به تجربيات گذشته به خوبي از عهده‌ي اين كار برآيند.

نماينده‌ي مردم رودسر و املش در خانه‌ي ملت، اضافه كرد: به مباني اين برنامه كه توجه كنيد، ملاحظه مي‌شود كه ايشان به درستي مفاهيم كليدي و كارآمدي را بيان كرد و نسبت اين مفاهيم با شعارهاي اساسي دهه‌ي چهارم انقلاب يعني پيشرفت چشمگير و عدالت محسوس را به روشني تبيين نموده‌اند و بر اهميت رفاه و تامين اجتماعي در نظام جمهوري اسلامي به عنوان مطالبه‌اي جدي، واقعي و در عين حال آرماني و اعتقادي تاكيد كرده‌اند.

وي ادامه داد: در بررسي ساختاري برنامه ارايه شده ملاحظه مي‌شود كه با حوزه‌هاي سه‌گانه ماموريتي وزارت رفاه و وظايف سازماني آن به طور توام توجه شده است. به گونه‌اي كه سازمان‌هاي مختلف به مثابه اجزاي يك پيكر واحد حوزه‌هاي اصلي ماموريت را پوشش دهند و موازي‌كاري‌ها و ناهماهنگي‌هاي ناشي از نگاه صرفا بخشي و سازماني به هماهنگي و انسجام مبدل شود.

وي در ادامه يكي از برجسته‌ترين نكات عملي برنامه ارائه شده از سوي وزير پيشنهادي رفاه را توجه به كاهش سهم مردم از هزينه‌ي سلامت، تصحيح و تكميل بانك اطلاعات مربوط به دو دهك پايين درآمدي و بهنگام كردن مداوم آن و كاهش فاصله دو دهك بالا و پايين درآمدي جامعه تا نيل به ضريب جيني 35 درصد تا پايان دوره دولت دهم عنوان كرد و گفت: اين برنامه‌ها ناظر بر چالش‌هاي عمده رفاه و تامين اجتماعي بوده است و وزارت رفاه را از وضع موجود به وضع مطلوب سوق خواهد داد. بي‌ترديد اين برنامه با وجود چهره‌ي شاخص همچون محصولي در راس وزارت رفاه فصل جديد و اميدبخشي را در دو حوزه‌ي رفاه و تامين اجتماعي رقم خواهد زد. اين امر مستلزم آن است كه برنامه و گزينه معرفي شده براي اجراي آن با راي قاطع شما همكاران گرامي همراه شود.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha