• یکشنبه / ۲۴ آبان ۱۳۸۸ / ۱۱:۴۰
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 8808-01047.137751
  • خبرنگار : 71132

/موافق وزير پيشنهادي رفاه/ نماينده فريدن: محصولي مرد مديريت در شرايط سخت است پذيرش مسووليت با دانستن مشكلات آن نشان از صداقت است

نماينده فريدن، فريدون‌شهر و چادگان در مجلس شوراي اسلامي گفت: در بحث مديريت، علماي علم مديريت سه ويژگي را براي يك مدير موفق لازم مي‌دانند، يك ذاتي بودن مديريت است كه بعضي افراد ذاتا توانمندي اداره مجموعه‌ها را دارند و دومين ويژگي علم و اطلاعات لازم درباره مديريت است كه به عنوان رشته علمي در دانشگاه‌ها تدريس مي‌شود و ديگري تجربه است، اگر اين سه ويژگي در وجود يك مدير تلفيق يابد، او در مديريت هر مجموعه‌اي توفيق دارد.

به گزارش خبرنگار پارلماني خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، بهمن محمدي در موافقت با وزير پيشنهادي رفاه در جلسه علني صبح امروز مجلس گفت: من فكر مي‌كنم محصولي كه در 21 سالگي توانسته فرماندار يك شهرستان بزرگ باشد، ذاتا توانمندي مديريت را داشته است، تجربه ايشان از فرمانداري تا وزارت كشور اين را نشان مي‌دهد. دفاع من نه مساله جناحي و گروهي بلكه به دليل شناختي است كه از ايشان دارم.

وي ادامه داد: من در سال 65 توفيق داشتم كه در قرارگاه رمضان باشم، ايشان تيپ ويژه پاسداران را راه‌اندازي كرد كه بعدا تبديل به لشگر 6 ويژه شد، در آنجا با چه مرارت‌هايي ايشان توانست آن تيپ را با تكيه به توانمندي‌هاي مالي منطقه خود راه‌اندازي كند و چه زحماتي در درون خاك عراق براي عمليات‌ها كشيد.

وي افزود: تجربه‌اي كه ايشان در 30 سال بدست آورده با آن توانمندي ذاتي و علم مديريت كه در سوابق، تحصيلات و مدارك ايشان آمده است كه مهندسي عمران و كارشناسي ارشد مديريت بازرگاني دارند، نشان مي‌دهد اين سه ويژگي در وجود ايشان متبلور است.

محمدي ادامه داد: وزارت رفاه تلفيقي از يك مجموعه بزرگ اقتصادي شامل چندين بنگاه بزرگ اقتصادي و مجموعه‌هاي ديگر خدمت رساني شامل سازمان بازنشستگي، سازمان بيمه درماني، بيمه اجتماعي روستاييان و سازمان بهزيستي است كه خدمات جانبي اين وزارت‌خانه بسيار گسترده هست. مهندس محصولي دقيقا در ارتباط با اين زمينه تخصص لازم را دارد، ايشان هم در زمينه عمران و هم مديريت بازرگاني تخصص لازم را دارد.

نماينده مردم فريدن، فريدون‌شهر و چادگان در خانه ملت اظهار كرد: ايشان سه ويژگي يعني توانمندي ذاتي، تجربه كافي در دوران 30 سال بعد از انقلاب و هم علم لازم براي مديريت را دارا هستند، تخصصي كه بناست در وزارت رفاه به كار برده شود، هم بايد آشنا به مسايل اقتصادي، عمراني و هم فعاليت‌هاي خدماتي و رفاهي باشد كه ايشان در طول اين مدت در هر كجا كه بوده آن را انجام داده است.

وي با اشاره به دوره مديريت محصولي در وزارت كشور خاطرنشان كرد: در زماني كه ايشان در وزارت كشور بود شرايط بحراني و خاص بود زمان كوتاهي بود كه بلافاصله متصل به برگزاري انتخابات بزرگ بود، بعضي دوستان مخالف اشاره كردند كه اعتماد از بين رفت، اگر اين اعتماد در آستانه انتخابات و فضاي سالم توسط وزارت كشور ايجاد نمي‌شد، چگونه 40 ميليون نفر از مردم كشور در بي سابقه‌ترين انتخابات مشاركت كردند؟ آيا اين فضا آماده نبود؟ آيا اعتماد به وجود نيامده بود؟ اگر اين اعتماد نبود مردم چگونه با اين ازدحام در انتخابات شركت كردند؟ طي مدت كوتاه مديريت ايشان، دوستاني كه ارتباط داشتند واقعا مي‌دانند كه چه تعاملي بين وزارت كشور و مجلس به وجود آمد و آن شرايطي كه در زمان راي گيري براي ايشان دروزارت كشور بود، بعد از آن به شرايط مناسب‌تري تبديل شد.

وي در ادامه با اشاره به برنامه‌هاي ارايه شده از سوي محصولي براي وزارت رفاه تصريح كرد: ايشان در برنامه‌هايش دقيقا به چالش‌ها، مشكلات و شرايط ويژه‌اي كه به وزارت رفاه حاكم است، مخصوصا در آستانه هدفمند كردن يارانه‌ها اشاره كرده است و برنامه‌هايي براي آنها دارد. ايشان اعلام مي‌كنند كه تامين اجتماعي را در آستانه هدفمند كردن يارانه‌ها توسعه بدهيم و تمامي اقشار جامعه را به نوعي تحت پوشش يكي از بيمه‌ها قرار دهيم و دقيقا آگاه هستند وضعيت سازمان بازنشستگي چگونه است.

بهمن محمدي ادامه داد: يكي از دوستان اشاره كردند كه سازمان بازنشستگي در آستانه ورزشكستگي است وقتي فرد متعهدي اين اطلاع را دارد و با علم و اطلاع به اين موضوع اين بار را مي‌پذيرد، اين نشان از صداقت اوست. يكي از دوستان مخالف فرمودند ما قبول داريم ايشان فرد متديني است. اگر بپذيريم كسي فرد متديني است قطعا تمام برنامه‌ها و كارهايش در قالب تدين شكل مي‌گيرد و خارج از چارچوب ديني عملي را انجام نمي‌دهد.

وي ادامه داد: يكي از دوستان مسايلي درباره انتخابات بيان كرد، ما وقتي مي‌بينيم با گزارش بسيار جامعي كه ايشان در حضور مقام معظم رهبري از انتخابات رياست جمهوري دهم دادند و مقام رهبري انتخابات را تاييد مي‌كنند اين صحبت‌ها چيست؟ خود اين دوست عزيز اين‌ها را مرتبط با فضاسازي‌هاي رقباي انتخابات مي‌داند، پس متصل كردن آن به جريان برگزاري انتخابات آن هم در شرايط حساس و بحراني چه وجهي دارد؟

محمدي در پايان خاطرنشان كرد: محصولي مرد مديريت در شرايط سخت و بحراني است، همانطور كه تيپ ويژه پاسداران و لشكر 6 ويژه را براي عمليات‌هاي بسيار حساس و دقيق درون خاك عراق راه انداخت و به نتايج بزرگ رسيد در شرايط حساس انتخابات هم توانست مديريت بحران را به خوبي انجام دهد و ما اميدواريم ان‌شاء‌الله دوستان به اين برادر بزرگوار در اين حوزه وسيع و مهم كه مي‌تواند پس از هدفمند سازي يارانه‌ها محفل گسترده‌اي باشد براي حمايت از اقشار آسيب‌پذير جامعه، راي بدهند.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha