• جمعه / ۳ مهر ۱۳۸۸ / ۱۰:۵۵
  • دسته‌بندی: تولید و تجارت
  • کد خبر: 8807-00929.126290
  • خبرنگار : 71282

رئيس اتحاديه بنكداران مواد غذايي: مدارك و اسناد سلامت برنج‌هاي وارداتي موجود است به‌جاي جوسازي و طرح شايعات از پتانسيل اتحاديه استفاده شود

كليه برنج‌هاي وارداتي توسط تجار و اعضاي اتحاديه بنكداران مواد غذايي از مجاري قانوني و رسمي كشور با مجوز اداره بهداشت و درمان به كشور وارد مي‌شوند و هيچ‌گونه آلودگي يا بي‌كيفيتي در آن‌ها وجود ندارد.

قاسمعلي حسني ‌ـ ‌رئيس اتحاديه بنكداران مواد غذايي ـ در گفت‌وگو با خبرنگار اصناف خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) درباره كيفيت برنج‌هاي وارداتي چنين اظهار كرد: كليه‌ي برنج‌هاي وارداتي و محموله‌هايي كه توسط بنكداران تجار و اعضاي اتحاديه بنكداران به كشور وارد مي‌شوند از مجاري قانوني و پس از تاييد اداره بهداشت و ساير ارگان‌هاي ذي‌ربط صورت مي‌گيرد بنابراين شايعات آلوده و ناسالم بودن برنج‌هاي وارداتي به هيچ وجه صحت ندارد.

وي ادامه داد: محموله‌اي كه وارد كشور مي‌شود بايد از مجاري قانوني و گمركات كشور تحت يكسري ضوابط و مقررات خاص داخل شود تا اجازه خروج پيدا كند، بحث ما درباره آن دسته از محموله‌هايي كه از مجاري غيررسمي و به صورت قاچاق وارد مي‌شوند نيست چراكه اگر احيانا چنين محموله‌هايي وارد شوند اتحاديه بنكداران مواد غذايي ارتباطي با آن‌ها ندارد بلكه موضوع ما در مورد آن دسته محموله‌ها و برندهايي است كه توسط اعضاي اتحاديه وارد مي‌شود.

حسني با بيان اينكه برنج‌هاي وارد شده از سوي اتحاديه بنكداران سالم و منطبق با گواهي و تائيد بهداشت است، افزود: اعضا و بنكداران برطبق قوانين و مقررات جاري كشور و پس از مجوز اداره بهداشت برنج را از گمركات ترخيص مي‌كنند.

رئيس اتحاديه بنكداران مواد غذايي با اشاره به جلسه روز سه‌شنبه در استانداري تهران، خاطرنشان كرد: در اين جلسه نمايندگان دستگاه‌هاي مختلف به ويژه ارگان‌هاي ذي‌ربط و تصميم‌گير از جمله اداره استاندارد حضور داشتند و در آنجا اسناد و مدارك صحت و سلامت برنج‌هاي وارداتي را ارائه كرديم.

وي با رد شايعه‌ آلوده بودن برنج‌هاي هندي وارداتي اين طور توضيح داد: مدارك و اسناد سلامت برنج‌هاي وارداتي موجود است و براساس اعلام نظر آزمايشگاه‌ كنترل مواد غذايي و بهداشتي و معاونت غذا و داروي وزارت بهداشت و درمان پزشكي، نتايج آزمايش فلزات سنگين در نمونه برنج‌هاي وارداتي بسيار متفاوت از ميزان قابل قبول بوده است به نحوي كه ميزان سرب قابل قبول 200 (ppb) و ميزان كادميم قابل قبول 100 (ppb) اعلام شده است و در نمونه‌هاي برنج وارداتي محسن اين ارقام در پايين‌ترين حد معمول و دريك مورد 64/27 كادميم و 76/18 سرب و در مورد ديگر 81/37 ميزان كادميم و 67/17 ميزان سرب بوده است.

رئيس اتحاديه بنكداران مواد غذايي تهران در پايان با بيان اين كه اتحاديه براي فروش برنج كشاورزان شمالي كشور راهكارهاي پيش‌بيني كرده است، گفت: ما آمادگي خود را براي فروش سريع برنج‌هاي كشاورزان شمالي اعلام مي‌كنيم و معتقديم به جاي جوسازي و طرح شايعات مختلف از پتانسيل اتحاديه استفاده شود.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha