• سه‌شنبه / ۱۳ مرداد ۱۳۸۸ / ۰۸:۴۴
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 8805-04682
  • منبع : نمایندگی کرمانشاه

/جهاد دانشگاهي، تجلي‌گاه علم و فرهنگ/‌ فلاحت‌پيشه درگفت‌وگوباايسنا: جهاد دانشگاهي بايد نقش پيش قراولي در جنبش علمي کشور داشته باشد

/جهاد دانشگاهي، تجلي‌گاه علم و فرهنگ/‌ 
فلاحت‌پيشه درگفت‌وگوباايسنا:
جهاد دانشگاهي بايد نقش پيش قراولي در جنبش علمي کشور داشته باشد

نماينده مردم اسلام‌آباد غرب و دالاهو در مجلس شوراي اسلامي گفت: جهاد دانشگاهي بايد نقش پيش قراولي در جنبش علمي کشور و جهت‌دهي به نخبگان علمي را داشته باشد.

حشمت‌الله فلاحت‌پيشه در آستانه 16 مرداد سالروز تشکيل جهاد دانشگاهي در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، منطقه کرمانشاه، اظهار كرد: معتقدم جهاددانشگاهي در تاريخ حضورش در عرصه علمي و دانشگاهي کشور عملکرد خوب و قابل دفاعي داشته است.

وي افزود: جهاد دانشگاهي سعي کرده يک مشي فراجناحي و ملي را براي خود تعريف و در آن مسير حرکت کند و نهادهاي انقلابي ديگر هم مي‌توانند از جهاد دانشگاهي الگو بگيرند.

عضو مجمع نمايندگان استان کرمانشاه ادامه داد: جهاد دانشگاهي بايد يک کار ويژه علمي در قالب چشم‌انداز 20 ساله براي خود تعريف کند و در آن راستا برنامه‌هايش را سامان دهد.

فلاحت‌پيشه گفت: اين نهاد انقلابي بايد نقش پيش قراولي در جنبش علمي کشور در جهت دادن به نخبگان علمي داشته باشد و در عين حال بگونه‌اي عمل کند که در اين جنبش حداکثر ظرفيت‌هاي کشور بکار گرفته شد.

وي با بيان اين‌که وظيفه خطيري براي کشور تعريف کرده‌ايم و هدف گذاري نموده‌ايم در پايان چشم‌انداز کشور در همه زمينه‌ها و از جمله در بخش علمي به قدرت اول منطقه تبديل شود، گفت: اگر اين رقابت در شرايط عادي بود به راحتي مي‌توانستيم به اين جايگاه برسيم، اما با توجه به تحريم‌ها و نگاه تنگ نظرانه قدرت‌ها، بايد براي رسيدن به اين جايگاه از همه ظرفيت‌هاي کشور استفاده کنيم و جهاد دانشگاهي مي‌تواند در اين خصوص نقش محوري ايفا کند و با تجميع همه امکانات در قالب يک مشي انقلابي به تحقق اهداف چشم انداز کمک کند.

فلاحت‌پيشه افزود: در اين راستا همه ما وظيفه داريم به اين نهاد انقلابي کمک کنيم.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha