• یکشنبه / ۱۱ مرداد ۱۳۸۸ / ۱۰:۱۸
  • دسته‌بندی: سلامت
  • کد خبر: 8805-04561
  • خبرنگار : 71070

/جهاد دانشگاهي،تجلي‌گاه علم ‌وفرهنگ/ وزيربهداشت بامثبت خواندن كارنامه جهاددانشگاهي درعرصه علوم پزشكي: زمينه‌ همكاري جهاددانشگاهي با دانشگاه‌ها بايد گسترش يابد

/جهاد دانشگاهي،تجلي‌گاه علم ‌وفرهنگ/
وزيربهداشت بامثبت خواندن كارنامه جهاددانشگاهي درعرصه علوم پزشكي:
زمينه‌ همكاري جهاددانشگاهي با دانشگاه‌ها بايد گسترش يابد

وزير بهداشت، در آستانه فرا رسيدن سالروز تاسيس جهاد دانشگاهي، با مثبت ارزيابي كردن دستاوردهاي جهاد دانشگاهي در عرصه‌هاي مختلف از جمله علوم پزشكي، گفت: روحيه جهادي اين نهاد مي‌تواند با همكاري دانشگاه‌ها، دستاوردهاي بيشتري در زمينه سلامت و علوم پزشكي داشته باشد.

دكتر كامران باقري لنكراني در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت و درمان ايسنا، جهاد دانشگاهي را مولود انقلاب اسلامي عنوان كرد و اظهار كرد: جهاد دانشگاهي يكي از نهادهايي است كه با رويكرد هدفمندتر شدن فعاليت‌هاي دانشگاهي بوجود آمد.

وي با بيان اين كه در بدو تاسيس جهاد دانشگاهي اين نگاه مطرح بود كه چگونه مي‌توان توان دانشگاهي را در خدمت نيازهاي كشور قرار داد، افزود: به اين ترتيب عنوان زيباي "جهاد دانشگاهي" براي نام اين نهاد جديد‌التاسيس انتخاب شد.

وزير بهداشت با اشاره به فرا رسيدن بيست و نهمين سالگرد تاسيس جهاد دانشگاهي، گفت: طي مدت فعاليت اين نهاد، در عرصه‌هاي مختلف، دستاوردهاي بزرگي را از آن شاهد بوده‌ايم. در عرصه پزشكي نيز تلاش‌هاي پرثمري از سوي جهاد دانشگاهي صورت گرفته است.

به گفته وزير بهداشت، موسسه «رويان» يكي از نقاط اوج دستاوردهاي جهاد در عرصه پزشكي است كه با ياد و خاطره مرحوم كاظمي آشتياني عجين است و خوشبختانه آن مسير، طي سال‌هاي اخير هم ادامه يافته و اين موسسه توانسته است به صورتي بالنده‌تر پيش رود.

دكتر لنكراني با بيان اينكه جهاد دانشگاهي در عرصه علوم پزشكي و مباحثي همچون توليد فرآورده‌ها، سلول‌هاي بنيادي، درمان نازايي و توليد تجهيزات پزشكي كارنامه نسبتا خوبي دارد، افزود: اما فكر مي‌كنم در اين زمينه جاي همكاري، تلاش و مشاركت بيشتري با دانشگاه‌ها وجود دارد و اين مشاركت و همكاري بايد توسعه يابد.

وزير بهداشت در پايان گفت: قطعا روحيه جهادي جهاد دانشگاهي مي‌تواند با همكاري دانشگاه‌ها، محصولات و اثرگذاري بيشتري را در زمينه علوم مرتبط با سلامت داشته باشد.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha