• یکشنبه / ۱۱ مرداد ۱۳۸۸ / ۰۹:۵۵
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 8805-03241
  • خبرنگار : 71089

/جهاد دانشگاهي، تجلي‌گاه علم ‌و فرهنگ/ نماينده تبريز درگفت‌وگوباايسنا: جهاد دانشگاهي در رشد و تعالي مسايل علمي كشور نقش خوبي داشته است

/جهاد دانشگاهي، تجلي‌گاه علم ‌و فرهنگ/
نماينده تبريز درگفت‌وگوباايسنا:
جهاد دانشگاهي در رشد و تعالي مسايل علمي كشور نقش خوبي داشته است

يك عضو كميسيون اقتصادي مجلس شوراي اسلامي گفت: اگر براي جوانان اهميت و ارزش قائل شويم دامنه اختراعات و نوآوري‌ها نيز افزايش پيدا مي‌كند.

شكور اكبرنژاد در گفت‌وگو با خبرنگار پارلماني خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، درباره عملكرد جهاد دانشگاهي اظهار كرد: جهاددانشگاهي در رشد و تعالي مسايل علمي كشور نقش خوبي داشته و اميدواريم در آينده نيز براي كشور اختراعات و ابداعاتي داشته باشند.

نماينده مردم تبريز در مجلس با تشكر از جهاددانشگاهي با بيان اين‌كه علوم جديد براي رشد كشور و اين‌كه ايران حرفي براي گفتن در دنيا داشته باشد لازم و ضروري است، تصريح كرد: ابداعات نيز بايد به سمت موضوعاتي باشد كه تكنولوژي آن در چند كشور انگشت‌شمار بوده و يا اين‌كه در هيچ جاي دنيا وجود نداشته باشد و اين نهاد توانست به اين تكنولوژي دست يابد كه براي ايران بسيار مهم است.

اكبرنژاد با بيان اين‌كه بايد براي جوانان اهميت و ارزش قائل شد، گفت: بنا به كتاب نهج‌البلاغه، ‌علت بعثت پيامبر(ص) هدايت گمراهان و خروج انسان‌ها از جهالت به سمت علم و معرفت است،‌ بر اين اساس كساني كه ادعاي حضور در مسير هدايت دارند بايد گمراهان را به اين مسير بياورند، در واقع بايد جوانان را از خود دور نكنند، بلكه اگر جوانان را با خود همراه كنيم در اين صورت اختراعات و نوآوري‌ها به دنبال مي‌آيد.

به گفته وي،‌ جهاد دانشگاهي از يك سو بايد در جهت تكنولوژي و اختراعات گام بردارد، از سوي ديگر با توجه به نيازهاي روزمره مردم عمل كند، زيرا بسياري از نهادها درباره مسايل مختلف سخن گفته و حتي محصولاتي در اين زمينه توليد كرده‌اند، اما در ارتقاي محصولات نتوانسته‌اند كاري انجام دهند و اين نهاد نيز نبايد اين گونه عمل كند.

اين عضو كميسيون اقتصادي درباره عملكرد خبرگزاري ايسنا به عنوان نهاد تحت پوشش جهاد دانشگاهي اضافه كرد: در حال حاضر مردم بيشتر از رسانه‌هاي خارجي استفاده مي‌كنند كه بايد در معكوس شدن اين مسير تلاش كرد.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha