• جمعه / ۱۹ تیر ۱۳۸۸ / ۱۲:۴۰
  • دسته‌بندی: جامعه، شهری
  • کد خبر: 8804-07058

انتقاد شديد رييس راهور ناجا: موسسه استاندارد روابط عمومي وزارت صنايع و خودروسازان شده است! اقدامات اميدبخشي در كاهش مصرف سوخت خودروهاي توليدي انجام نشده است

انتقاد شديد رييس راهور ناجا:
موسسه استاندارد روابط عمومي وزارت صنايع و خودروسازان شده است!
اقدامات اميدبخشي در كاهش مصرف سوخت خودروهاي توليدي انجام نشده است

رييس پليس راهنمايي و رانندگي نيروي انتظامي با انتقاد شديد از عملكرد موسسه استاندارد گفت: موسسه استاندارد به جاي دفاع از ايمني خودروها با ناديده گرفتن مصوبات ابلاغي دولت در اين زمينه به روابط عمومي وزارت صنايع و خودروسازان تبديل شده است!

سردار محمد رويانيان روز جمعه در گفت‌وگو با خبرنگار «شهري» خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، با اشاره به همكاري خوب خودروسازان در خصوص نصب ترمز ضد قفل (ABS) و برچسب انرژي بر روي خودروهاي توليدي افزود: متاسفانه خودروسازان هنوز موفق نشده‌اند به طور كامل اين مصوبه را اجرا كنند.

وي با اشاره به اينكه موسسه استاندارد پايبند به مصوبات و الزامات دولت در راستاي ارتقاي ايمني و كيفيت خودروها نبوده و در راستاي آن حركت نمي‌كند افزود: اين موسسه تا كنون گام مثبتي در كشور برنداشته كه بتواند اعتماد دستگاه‌هاي مسئول و مردم را جلب كند.

رييس پليس راهنمايي و رانندگي نيروي انتظامي با تاكيد بر اين كه موسسه استاندارد بايد از ارتقاي كيفيت و ايمني خودروها حمايت كند نه از خودروسازان، تصريح كرد: توصيه ما به موسسه استاندارد اين است كه با تعامل با پليس، سازمان حفاظت محيط زيست، ساير دستگاه‌ها، دانشگاه‌ها و مراكز دانشگاهي به رسالت حقيقي خود به طور صحيح عمل كند.

وي با اشاره به اينكه خودروسازان طي جلسات مكرر با پليس راهنمايي و رانندگي آمادگي خود را جهت هرگونه همكاري براي ارتقاي ايمني و كيفيت خودروها اعلام كردند افزود: اين در حاليست كه موسسه استاندارد به جاي اجراي وظايف خود و دفاع از ارتقاي ايمني خودروها تنها عليه مصوبات دولت حرف مي‌زند كه اين امر جاي بسي تعجب و تاسف دارد.

رييس پليس راهنمايي و رانندگي نيروي انتظامي از ارسال نامه‌اي به رييس‌جمهوري در خصوص ايمني خودروها خبر داد و به ايسنا گفت: در اين نامه درخواست شده است كه به وزارت صنايع تكليف شود با هماهنگي ستاد حمل و نقل و مديريت مصرف سوخت و پليس راهنمايي و رانندگي نيروي انتظامي، مصوبات دولت در خصوص مسائل ايمني، مصرف سوخت و آلايندگي خودروها را پيگيري كرده و مشخص شود كه چرا اين مصوبات اجرا نشده و چگونه بايد اجرا شود.

وي تصريح كرد: البته وزارت صنايع نيز بايد در جهت استانداردسازي خودروهاي توليد داخل و همچنين كاهش مصرف سوخت در موتور خودروهاي توليدي تا سال 1390 به تكاليف خود اقدام كند كه متاسفانه اقدامات اميدبخشي تا كنون در اين زمينه مشاهده نشده است.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha