• دوشنبه / ۲۵ خرداد ۱۳۸۸ / ۱۱:۴۵
  • دسته‌بندی: عمران و اشتغال
  • کد خبر: 8803-13539

رييس كانون سراسري انبوه‌سازان كشور: نوسازي3 هزار بافت فرسوده تهران به انبوه‌سازان واگذار شد

رييس كانون سراسري انبوه‌سازان كشور:
نوسازي3 هزار بافت فرسوده تهران به انبوه‌سازان واگذار شد

كانون سراسري انبوه سازان و شهرداري تهران تفاهم نامه‌اي امضا كردند كه به موجب آن نوسازي سه هزار هكتار بافت فرسوده شهر تهران به انبوه سازان واگذار شده است.

شهرام سلماسي جاويد ـ رييس كانون سراسري انبوه سازان مسكن و ساختمان كشور در گفت‌وگو با خبرنگار مسكن خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، اظهار كرد: بازسازي و نوسازي بافت فرسوده شهري يكي از دغدغه‌هاي بزرگ مجموعه حاكميت و مديريت شهري طي سال‌هاي گذشته بوده است.

وي با بيان اينكه حاكميت از طريق مديريت شهري از برنامه‌ دوم توسعه، به مناطق فرسوده شهري توجه كردند، افزود: خارج شدن ساخت و ساز بافت‌هاي فرسوده از منطق اصلي شهرسازي، صادر نشدن پروانه در اوايل برنامه سوم از معضلات بافت‌هاي فرسوده بودند.

سلماسي گفت: در مناطق فرسوده زندگي، كار و تجارت جريان داشته است اما با تغيير شرايط اجتماعي ساكنان اين بافت‌هاي كوچ كردند و حاشيه‌نشين‌ها و كساني كه امكان غير رسمي داشتند به اين مناطق كوچ كردند و در نتيجه ناهنجاري‌هاي اجتماعي در اين مناطق ايجاد شده است.

سلماس جاويد ادامه داد: بررسي‌ها نشان مي‌دهد كه سهم ساكنان بافت‌هاي فرسوده در توليد ناخالص داخلي بسيار ناچيز است.

به گفته او وظايف مديريت شهري و ساير گروه‌هاي فعال بافت‌هاي فرسوده از بعد اجتماعي پررنگ‌تر است.

رييس كانون سراسري انبوه سازان كشور خاطرنشان كرد: وظيفه ما در مجموعه فعاليت‌هاي حوزه ساخت در كشور پيشگيري از تبديل شدن برنامه‌ها به معضل و ساماندهي آنها است.

وي نحوه ورود انبوه‌سازان به بافت‌هاي فرسوده را تغيير نگاه دانست و گفت: نوسازي بافت فرسوده، اسكان موقت ساكنان اين بافت‌ها و ... نيازمند منابع مالي بسيار زيادي است كه تامين آن براي مديريت شهري امكان بنابراين مديريت شهري به دنبال تامين آن از طريق بخش خصوصي سرمايه‌گذاري خارجي و استفاده از ابزارهاي مالي بود.

سلماسي جاويد با اشاره به اينكه بايد نگرش را تغيير داد، افزود: ابتدا مديريت شهري بايد بپذيرد كه بافت‌هاي فرسوده مركز هزينه نيستند بلكه مركز درآمد هستند آنگاه افراد زيادي به سرمايه‌گذاري در اين حوزه متمايل مي‌شوند.

رئيس كانون سراسري انبوه سازان تصريح كرد: مديريت شهري، مردم و افرادي كه در بازسازي و نوسازي بافت‌ فرسوده مشاركت‌ مي‌كنند دچار منفعت مي‌شوند.

وي ادامه داد: يك چهارم وسعت شهر تهران معادل 14 هزار هكتار را بافت فرسوده تشكيل مي‌دهد شهرداري بهسازي و نوسازي 3 هزار هكتار را به دليل شرايط ضروري اعلام كرده است.

سلماسي جاويد در ادامه تصريح كرد: اين 3 هزار هكتار در مناطق جنوبي مركز و شمالي پراكنده است و تاكنون دو منطقه را بازسازي به كانون معرفي شده است.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha