• یکشنبه / ۱۳ اردیبهشت ۱۳۸۸ / ۱۲:۱۰
  • دسته‌بندی: عمران و اشتغال
  • کد خبر: 8802-08487
  • خبرنگار : 71251

بهبهاني: ـ تامين قطعات هواپيما را سياسي نكنيد ـ به برخي حرف‌ها توجه نكنيد ـ حمل و نقل هوايي كشور بيش از 95 درصد ايمني دارد

بهبهاني: 
ـ تامين قطعات هواپيما را سياسي نكنيد
ـ به برخي حرف‌ها توجه نكنيد
ـ حمل و نقل هوايي كشور بيش از 95 درصد ايمني دارد

وزير راه و ‌ترابري از اعضاي EKO خواست به خاطر حفظ جان بشريت و مردم از كشورهاي توليدكننده قطعات هواپيما خواسته شود موضوع تامين قطعات هواپيما را سياسي نكرده و با جان هزاران مسافر بازي نكنند.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، دكتر حميد بهبهاني امروز در نخستين اجلاس منطقه‌يي هوانوردي كه نمايندگان 13 كشور عربستان سعودي،‌ مصر، عراق، سوريه، اردن، افغانستان،‌ امارات، يمن، بحرين، كويت،‌ قطر و عمان و نمايندگان سازمان بين‌المللي شركت‌هاي هواپيمايي ( ياتا) حضور داشتند، تصريح كرد:‌ تحريم در ارسال قطعات هواپيمايي به منزله مقابله با بشريت است و اعضاي EKO براي حل اين مشكل بايد اقدام كنند.

وي با بيان اينكه علي‌رغم تحريم‌هاي صورت گرفته سياست كشور ايران در جهت نوسازي ناوگان هوايي صورت گرفته است،‌ تصريح كرد: مردم مختلف جهان از هواپيما استفاده مي‌كنند و بايد در حفظ ايمني و تامين قطعات آن‌ها مسوول بود. اما هنوز خاطره شوم هدف گرفتن ايرباس ايراني و سرنگون شدن 300 سرنشين توسط ناو جنگي در ذهن ايراني‌ها زنده است و اميدواريم آن‌ها كه دم از حقوق بشر مي‌زنند حداقل خود به آن پايبند باشند.

بهبهاني اظهار كرد: امروزه استفاده از سيستم حمل و نقل هوايي از الزامات جامعه‌ي بشري است و اين موضوع در ايران خود را به خوبي نشان داده و با رشد بسيار زيادي رو به جلو است.

وي ادامه داد: صنعت هوانوردي، صنعتي است كه هنوز به درجه ثبات نرسيده است و در آينده توليدكننده حوادث مختلفي است و به اين راحتي نمي‌توان پيش‌بيني كرد كه 20 سال آينده در دنيا و هوانوردي چه اتفاقي مي‌افتد. از آنجاكه سرعت تحولات زياد است بايد منتظر اتفاقات جديد باشيم و اين وظيفه‌ي متخصصان را بسيار مشكل مي‌كند، چراكه علاوه بر امروز بايد به فكر آينده طولاني باشيم كه تشكيل چند گردهمايي‌هايي هر چند ماه يك بار ضروري است تا متخصصان تبادل اطلاعات كنند كه نتيجه آن افزايش ايمني مسافران است.

بهبهاني در حاشيه اين همايش در جمع خبرنگاران تاكيد كرد:‌ وضعيت ايمني حمل و نقل هوايي كشور بسيار بالاست و بيش از 95 درصد ايمني دارد، پنج درصد هم دست‌هاي ما فوق بشر در آن تاثيرگذار است.

وزير راه و ترابري با بيان اين‌كه تحريم قطعات هواپيما به ايران از ابتداي انقلاب اسلامي ‌شروع شده است، گفت: ما به اين تحريم‌ها عادت كرده‌ايم درحالي كه اين تحريم‌ها درباره هواپيمايي و جابه‌جايي مسافران هيچ‌گونه تاثيري نداشته است و حتي باعث فعال‌تر شدن ما شده كه به منابعي دست يابيم كه در تحريم تاثيرگذار نباشد به طوركه در ابتداي تحريم دو خط هواپيمايي داشتيم كه اكنون به 13 خط رسيده است.

بهبهاني تصريح كرد:‌ درخصوص هواپيمايي بين‌المللي، در هر هواپيما از كشورهاي مختلف هستند كه عدم تامين قطعات به معناي مخالفت با بشريت است چراكه در صورت بروز نقص و حادثه از تمام كشورها عزادار مي‌شوند كه نتيجه ندادن قطعات به هواپيما است.

وي افزود: كشورهاي عضو EKO كه در اين اجلاس حضور دارند مسوولند كه در مقابل اين تحريم‌ها زبان باز كنند كما اين كه اگر اين اتفاقات براي كشورهاي ديگر مي‌افتد ايران هم بايد دخالت كند.

بهبهاني با تاكيد بر حفظ ايمني و صيانت از بشريت گفت:‌ كساني كه اين قدر ادعا دارند بايد به حرف خود پايبند باشند نه اينكه هواپيماي ايراني را در خليج فارس را با 300 سرنشين سرنگون كنند. اگر اين حقوق بشر است پس دنيا بايد به اضمحلال رسيده باشد.

وزير راه و ‌ترابري اظهار كرد:‌ دنيا براي حفظ جان مردم و ايمني بايد تلاش كند پروازها سالم انجام شود و قطعات مختلف هواپيما را تامين كند و حداقل دشمني خود را در اين زمينه در اين موضوع بروز دهد.

وي درباره صحت اين موضوع كه " دو شركت بريتانيايي به دليل فروش قطعات به ايران تحريم شده‌اند "، گفت: از اين حرف‌ها زياد مي‌زنند توجه نكنيد. رسانه‌هاي خارجي تلاش مي‌كنند هرچه اتفاق مي‌افتد به ايران وصل كنند.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha