• جمعه / ۱۱ اردیبهشت ۱۳۸۸ / ۰۹:۵۸
  • دسته‌بندی: ارتباطات و فناوری اطلاعات
  • کد خبر: 8802-05814

آيا مشكلات شركت‌هاي ندا با مخابرات ايران حل‌شدني است؟

آيا مشكلات شركت‌هاي ندا با مخابرات ايران حل‌شدني است؟

در پي بروز مشكلاتي ميان شركت‌هاي PAP يا ندا - ارائه‌كنندگان پورت‌هاي پرسرعت اينترنت - و شركت مخابرات ايران كه به طرح شكايت برخي از اين شركت‌ها از مدير عامل شركت مخابرات ايران به دليل اجرايي نشدن مصوبه كميسيون تنظيم مقررات ارتباطات كه كاهش هزينه واگذاري يك زوج سيم مسي به شركت‌ها از سه هزار تومان به هزار تومان را شامل مي‌شود، منجر شد و ديگر موارد، مكاتباتي بين شركت مخابرات ايران و سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي انجام شده كه هنوز به نتيجه نرسيده است.

صابر فيضي - مدير عامل شركت مخابرات ايران - در گفت‌وگو با خبرنگار ارتباطات خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) گفت: طبق مصوبه كميسيون تنظيم مقررات ارتباطات كه در آن كاهش هزينه واگذاري يك زوج سيم مسي به شركتها از سه هزار تومان به هزار تومان عنوان شده، هزينه‌اي كه ما براي كابل مسي ADSL مي‌گيريم به يك سوم كاهش مي‌يابد كه اين موضوع روز اول از سوي ما به شركت‌ها گفته شد كه قيمت تمام شده اين كابل‌ها بيش‌تر از اين مبلغ است و اگر يك‌سوم كنيم ما به‌التفاوت آن را چه كسي پرداخت مي‌كند؟

وي افزود: در هر حال مكاتباتي بين ما و سازمان تنظيم مقررات ارتباطات انجام شد كه هنوز با سازمان به نتيجه نرسيده و بحث‌هاي كارشناسي نياز داشت اما اين شركت‌ها در اين باره از بنده شكايت كرده‌اند.

به گزارش ايسنا گروهي از شركت‌هاي PAP يا ندا اظهار كردند كه مبالغ زيادي مازاد بر مصوبات كميسيون تنظيم مقررات به شركت‌هاي مخابرات استاني پرداخت كرده‌اند و به همين جهت شكايت نامه‌اي تنظيم و به دادسراي ويژه رسيدگي به تخلفات كاركنان دولت ارسال كردند، در همين حال سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي نيز طي نامه‌هايي به مديران عامل شركت‌هاي مخابرات ايران و استان‌ها در تاريخ 27 اسفندماه سال 87 و 31فروردين‌ماه سال جاري، خواستار اجراي مصوبه فوق شد و اعلام كرد كه مصوبات كميسيون براي كليه فعالان بخش ارتباطات و فن‌آوري اطلاعات كشور از جمله شركت‌هاي تابعه مخابرات ايران لازم‌الاجراست.

اظهارات فيضي در حالي است كه جلسه بررسي چالش‌هاي اينترنت پرسرعت در کشور روز دوشنبه با حضور وي و مديران عامل شرکت‌هاي پارس آنلاين، شاتل و لايزر، به همت گروه علمي تحليلي طيف برگزار شد.

مدير عامل شرکت مخابرات ايران در اين جلسه نبود ضمانت اجرايي براي همکاري شرکت‌هاي مخابرات استاني با دارندگان مجوزهاي PAP را عمده‌ترين مشکل فعاليت اين شرکت‌هاي در حال حاضر عنوان کرد و با بيان اينکه متأسفانه براي فعاليت بخش خصوصي در کشور فرهنگ‌سازي مناسب صورت نگرفته، يادآور شد: امروز ممکن است با برخي راهکارها بتوان مشکلات شرکت‌هاي PAP را به صورت مقطعي برطرف کرد، اما بايد با تدوين چارچوب‌هاي همکاري شرکت مخابرات با شرکت‌هاي PAP در قالب تفاهم‌نامه مشکلات موجود را يک بار براي هميشه برطرف کرد.

ظاهرا در حال حاضر مخابرات در حال جمع‌آوري اطلاعات و آمار از مراکز تلفني شهر تهران است و اين اطلاعات با آمارهاي ارسالي از سوي شرکت‌هاي PAP مقايسه خواهد شد.

همچنين يکي از راهکارهاي پيشنهادي مطرح شده در اين نشست که مي‌تواند به تسريع روند فعاليت شرکت‌هاي PAP در کشور کمک کند سپردن مباحث امنيتي و نگهداري شبکه به شرکت مخابرات بود تا DSLAM‌ها به سالن‌هاي سوئيچ مراکز تلفني منتقل شود، از سوي ديگر شرکت‌هاي PAP مالکيت تجهيزات، مسئوليت مديريت شبکه و ارتباط با مشتري را بر عهده بگيرند.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha