• شنبه / ۵ اردیبهشت ۱۳۸۸ / ۱۸:۴۲
  • دسته‌بندی: تولید و تجارت
  • کد خبر: 8802-03232

مديرعامل سايپا: هر كجا باشم در خدمت صنعت خودرو خواهم بود مي‌توانيم ادعا كنيم كه خودروساز شده‌ايم

مديرعامل سايپا:
هر كجا باشم در خدمت صنعت خودرو خواهم بود
مي‌توانيم ادعا كنيم كه خودروساز شده‌ايم
مديرعامل سايپا درباره رفتنش به شستا گفت: نهايي شدن اين موضوع تا پايان اين هفته مشخص مي‌شود. به گزارش خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، مهرداد بذرپاش امروز اظهار كرد: سايپا براي كشور ظرفيت خوبي ايجاد كرده است، ولي اگر من هم نباشم كه اميدوارم باشم، كار با سرعت بيشتري پيش خواهد رفت؛ ولي هر كجا باشم در خدمت صنعت خودرو خواهم بود. وي در پاسخ به اين‌كه در قبال اين پنج رونمايي بايد تبريك را به شما يا خودروسازان خارجي كه خودرو آن‌ها در كشور ما رونمايي شده است گفت؟ توضيح داد: ما در حوزه توليد خودرو دو نوع توليد داريم؛ يكي آن است كه تحت همكاري مشترك ماست و ديگري خودروهايي كه با همكاري مشترك با خودروسازان خارجي توليد مي‌كنيم. وي افزود: هدف‌گذاري كه تا سال 1390 به انجام رسيده، توليد نيمي از محصولات ما به صورت همكاري مشترك با ساير خودروسازان (500 هزار دستگاه) و توليد نيمي به صورت برند داخلي شركت (500 هزار دستگاه) است كه با اضافه شدن مينياتور گام اول در اين راستا برداشته شد. او با اشاره به اين‌كه مينياتور خودرويي در كلاس B محسوب مي‌شود، يادآور شد: تا سال 1390 در كلاس A، C و D نيز برند اختصاصي خواهيم داشت. بذرپاش در پاسخ به سوال ديگري مبني بر اين‌كه اگر تويوتا بخواهد پرايد سايپا را با همين كيفيت به توليد برساند، اين كار با چه قيمتي به انجام خواهد رسيد؟ گفت: اين سوال، سوال خاصي است. از يكسري از كشورهاي دنيا عقب‌تر هستيم و اين واقعيت را نيز پذيرفته‌ايم، ولي از خيلي از آن‌ها نيز جلوتر هستيم و داراي رتبه جهاني 16 هستيم. مديرعامل سايپا با اشاره به اين‌كه الگوي هدف‌گذاري ما نيز بر اساس شركت‌هاي مطرح دنياست، خاطرنشان كرد: در فرآيند توليد يك خودرو مراحل مختلفي از جمله مونتاژكاري صرف، يك مرحله همكاري مشترك و ورود به مرحله سوم يعني خودروساز شدن مطرح است. وي خاطر نشان كرد: زمان مرحله سوم ما به دلايلي حتي به 15 تا 20 سال نيز رسيده است، ولي مي‌توان گفت كه وارد دهه سوم شديم و ديگر خودروساز شدن، اخذ دانش پلت فرم و طراحي موتور خيلي سخت نيست. البته بايد يك سري شرايط محيطي و محاطي فراهم شود كه صرفه اقتصادي داخلي كردن همه پلت فرم‌ها وجود داشته باشد. انتهاي پيام
  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha