• دوشنبه / ۳۱ فروردین ۱۳۸۸ / ۱۷:۳۶
  • دسته‌بندی: حوادث، انتظامی
  • کد خبر: 8801-13108
  • منبع : فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی

مامور قلابي به آخر خط رسيد

متهمي پس از ده‌ها فقره سرقت وكلاهبرداري از شهروندان در كرمانشاه در پوشش مامور انتظامي به دام كارآگاهان پليس آگاهي افتاد.

به گزارش سرويس حوادث ايسنا، سرهنگ اميدي رئيس پليس آگاهي استان كرمانشاه دراين باره گفت: اين فرد با معرفي كردن خود به عنوان مامور انتظامي با شناسايي سوژه‌ها و به بهانه‌هاي مختلف از آنها اخاذي مي كرد. شيوه او به اين صورت بوده كه پس از شناسايي طعمه به عنوان خريدار وارد مغازه و فروشگاه‌ها مي‌شد ضمن جلب اعتماد فروشندگان تحت عنوان اينكه خريدار نيروي انتظامي مي‌باشد، پرداخت وجه آنها را به روزهاي بعد موكول و بدين ترتيب اقدام به كلاهبرداري مي‌كرد.

وي با بيان اينكه رسيدگي به پرونده با شكايت چند نفر از مغازه داران و تاجران كرمانشاهي در دستور كار پليس آگاهي قرار گرفت، افزود: با توجه به اهميت موضوع كارآگاهان پليس به سرعت تحقيقات خود را شروع كرده و با حدس اينكه متهم به احتمال فراوان چند بار ديگر نيز به همين ترتيب اقدام به كلاهبرداري و اخاذي كرده است با هماهنگي واحدهاي گشت، تحقيقات ميداني را با سرعت به پيش بردند تا اين كه چند شكايت مشابه از سوي افراد ديگري نيز به پليس آگاهي ارجاع كه همگي حكايت اخاذي و كلاهبرداري با شيوه قبلي را داشت.

به گفته سرهنگ اميدي، با جمع بندي و شكايات شهروندان در كنار هم بلافاصله اين نكته آشكار شد كه مامور قلابي تحت تعقيب به تنهايي اقدامات خود را به پيش مي برد و ترسيم تصاوير فرضي از چهره وي نيز اين را ثابت مي‌كرد.

با تكميل اين اطلاعات و تلاشهاي شبانه روزي ، سرانجام پس از چند روز كنترل دقيق مناطق مشكوك و محلهايي كه بيشترين آمار فعاليت متهم در آن ثبت شده بود متهم با هويت " نريمان.ج" شناسايي و دستگير شد . با انتقال متهم به پليس آگاهي و حضور شاكيان پرونده ،‌ وي در حالي كه با توجه به شواهد موجود كارآگاهان و تاييد افراد مالباخته راهي براي گريز از مخمصه نداشت به جرم خويش اعتراف كرد. در بازرسي از مخفيگاه وي مقادير زيادي از اموال كلاهبرداري شده كشف و پس از انجام تحقيقات لازم با صدور قرار روانه‌ زندان شد.

براساس گزارش پايگاه اطلاع رساني پليس، رئيس پليس آگاهي استان كرمانشاه در پايان عنوان كرد : هر مامور پليس چه در لباس شخصي و چه در لباس نظامي براي معرفي كردن خود به شهروندان موظف به ارائه كارت شناسايي معتبر مي باشد و به همين دليل شهروندان در هنگام مواجهه با چنين موارد مشكوكي بايد در سريع ترين زمان ممكن موضوع را به پليس گزارش دهند.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha