• یکشنبه / ۱۱ اسفند ۱۳۸۷ / ۱۴:۳۱
  • دسته‌بندی: ارتباطات و فناوری اطلاعات
  • کد خبر: 8712-04995

وزير ICT در مراسم اعطاي پروانه‌ وايمكس: مردم بايد با اين فن‌آوري آشنا شوند بايد 20 ميليون پورت پرسرعت داشته باشيم

وزير ICT در مراسم اعطاي پروانه‌هاي وايمكس گفت: اميدواريم بتوانيم به‌زودي براي راه‌اندازي اين خدمات حتي در يك مركز جشن بگيريم البته برندگان بايد برنامه‌هاي تبليغي را براي اين كار پيش‌بيني كرده و مردم را با زواياي اين فن‌آوري آشنا كنند.

به گزارش خبرنگار ارتباطات خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، وزير ارتباطات و فن‌آوري اطلاعات در مراسم اعطاي پروانه وايمكس - خدمات اينترنت پرسرعت بي‌سيم - به برندگان مزايده مربوطه كه صبح امروز در سالن شهيد قندي وزارت ارتباطات و با حضور مسوولان سازمان تنظيم مقررات و شركت‌هاي برنده و فعال در اين حوزه برگزار شد‌، اظهار كرد: در اين حوزه نزديك به دو سال كار كارشناسي و تحقيقات لازم صورت گرفت تا سرانجام تدوين پروانه پس از تنظيم مقررات لازم براي اين كار انجام شد و امروز شاهد اعطاي پروانه به برندگان مزايده هستيم.

محمد سليماني با بيان اين كه برگزاري مزايده وايمكس كار پيچيده‌اي است و درمجموع مديريت به سامان رساندن بسيار مشكل بود،‌ اظهار كرد: بحث سرمايه‌گذاري در اين حوزه‌ها اهميت ويژه‌اي دارد و اين‌گونه فعاليت‌ها در حوزه اقتصاد و فن‌آوري ارتباطات و اطلاعات جديد است كه به بخش غيردولتي واگذار شد .

او گفت: برندگان نيز از بخش غيردولتي هستند و دولت خود را مجاز به اين مزايده نمي‌دانست و ميدان را براي سرمايه‌گذاران در حوزه ارتباطات در كشور در بخش خصوصي فراهم كرد.

وزير ارتباطات و فن‌آوري اطلاعات با تاكيد بر اين كه اين حوزه ريسك‌پذيري كمتري نسبت به ديگر حوزه‌ها دارد و اگر مديريت خوبي انجام شود مطمئنا سودآوري بهتري خواهد داشت تصريح كرد: مشتركان اين حوزه از نظر كمي‌ تعداد زيادي را به خود اختصاص داده‌اند و اين بازار به توسعه و تحولات نياز دارد و از طرفي نگران تقاضا در اين حوزه نيستيم زيرا به ميزان كافي در اين حوزه تقاضا وجود داشته كه بايد رفع شود.

سليماني با تاكيد بر اين كه اين حوزه آينده درخشاني دارد و بايد بسترهاي لازم را فراهم كرده و آمادگي كافي داشته باشيم اظهار كرد: كشور ما در بسياري از بخش‌ها و در اين حوزه در چند سال اخير وضعيت بهتري پيدا كرده و فاصله‌مان با كشورهاي منطقه و جهان در حوزه تلفن ثابت كاملا پر شده و در تمام شهرهاي كشور تلفن ثابت به روز واگذار مي‌شود و در روستاهاي بالاي 50 خانوار نيز تا پايان اسفندماه شاهد واگذاري به روز اين تلفن‌ها خواهيم بود كه با اين كار گمان مي‌كنم كه در اين زمينه در منطقه اول شويم كه البته شايد در حال حاضر نيز جايگاه اول را داشته باشيم.

به گفته‌ي وزير ارتباطات در حال حاضر در دسترسي اطلاعات ضعيف هستيم كه شايد از نظر كمي ‌وضعيت خوبي را داشته و داراي بيش از 20 ميليون كاربر اينترنتي باشيم ولي در دسترسي دايل‌آپ وضع قابل قبولي نداريم و از نظر شاخص‌هاي ارتباطي جاي تامل و نقد وجود دارد.

وي با اشاره به بحث پورت‌هاي پرسرعت و با بيان اين كه تا به حال حدود 300 هزار پورت پرسرعت داير شده كه ضعيف است گفت: بايد در اين زمينه فعاليت بيشتري صورت گيرد؛ نمره كمي ‌در اين زمينه كسب مي‌كنيم زيرا تقاضاي كشورمان در اين زمينه زياد است و بايد 20 ميليون پورت پرسرعت داشته باشيم.

سليماني در بخشي از سخنان خود با بيان اين كه من بيشتر از مديران ديگر در مردم حضور داشته و اطلاعاتم از نياز مردم دقيق‌تر است،‌ تصريح كرد: تحريك تقاضاها نيازمند هزينه است و بايد در اين زمينه سبد خانوده‌ها مورد توجه و بررسي قرار گيرد كه به چه ميزان مي‌توانند براي اين حوزه هزينه كنند.

او تصريح كرد: نكته ديگر كه اجراي آن عملي است و تجربه‌ ايرانسل نيز آن را نشان مي‌دهد اين است كه مي‌توان طرح 9 ماهه را نيز در زماني كوتاه‌تر انجام داد؛ اگر متقاضي وجود داشته باشد دليلي ندارد سرمايه‌گذاري از اين فرصت استفاده نكرده و كارها را به سرعت انجام ندهد و از دوستاني كه در اين حوزه وارد شده‌اند انتظار مي‌رود برنامه‌هاي خود را سريع‌تر اجرا كنند و بتوانند با يك برنامه‌ريزي خوب وضعيت خود را در اين حوزه تثبيت كنند.

وزير ارتباطات تاكيد كرد: هرگونه حمايتي كه از دولت بخواهند تحقق مي‌بخشيم و در اين زمينه از هيچ كاري كوتاهي نخواهيم كرد و برندگان مزايده وايمكس كه امروز كليد آغاز كارشان زده شده بايد افق روشني را ببينند و كارهاي خود را سريع‌تر به انجام برسانند.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha