• دوشنبه / ۲ دی ۱۳۸۷ / ۰۹:۲۴
  • دسته‌بندی: فناوری
  • کد خبر: 8710-00493
  • منبع : نمایندگی علوم پزشکی ایران

در آستانه سالگرد درگذشت دانشمند جهادگر دكتر كاظمي آشتياني مرکز سلول درماني پژوهشكده «رويان»، شنبه در تهران افتتاح مي‌شود

در آستانه سالگرد درگذشت دانشمند جهادگر دكتر كاظمي آشتياني
مرکز سلول درماني پژوهشكده «رويان»، شنبه در تهران افتتاح مي‌شود

در آستانه سالگرد درگذشت دانشمند جهادگر، زنده ياد دکتر سعيد کاظمي آشتياني، بنيانگذار و رييس فقيد پژوهشکده «رويان» جهاد دانشگاهي، مرکز سلول درماني پژوهشكده «رويان» جهاد دانشگاهي، روز شنبه هفتم دي ماه جاري در تهران افتتاح مي‌شود.

به گزارش خبرنگار پژوهشي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، اين مركز درماني در محل قبلي پژوهشکده رويان در زعفرانيه راه‌اندازي مي‌شود.

پژوهشكده رويان همچنين در راستاي اشاعه دانش سلول‌هاي بنيادي و سرعت بخشيدن به تحقيقات باليني در زمينه روش‌هاي درماني و مبتني بر كاربرد اين سلول‌ها و بزرگداشت ياد و خاطره زنده‌ياد دكتر سعيد كاظمي آشتياني همايش سراسري «كاربرد سلول‌هاي بنيادي در طب ترميمي» را در روز پنجم دي ماه برگزار مي‌كند.

اين همايش كه در برگيرنده تمام موضوعات مربوط به كاربردهاي درماني و مسايل مربوط به سلول‌هاي بنيادي در حال حاضر و چشم‌اندازهاي آينده آن است، روز پنجشنبه، پنجم دي ماه 87 از ساعت 8 صبح در محل سالن همايش‌هاي پژوهشكده رويان واقع در بزرگراه رسالت، انتهاي بني هاشم، خيابان حافظ شرقي، كوي مسعود برگزار مي‌شود.

پژوهشکده رويان جهاد دانشگاهي در راستاي تجليل از مقام شامخ اين جهادگر دانشگاهي که زندگي خود را در راستاي اعتلاي علمي و ارتقاي سلامت مردم نثار کرد، همچنين به برگزاري مراسم يادبودي همزمان با سالروز درگذشت وي اقدام كرده است.

اين مراسم روز جمعه 13 دي ماه جاري از ساعت 9 صبح در جوار مزار آن زنده ياد در قطعه 16 بهشت زهرا (س) برگزار مي‌شود.

روز شنبه 14 دي ماه نيز از ساعت 18:30 تا 20:30، محفل «انس با قرآن و نکوداشت شخصيت قرآني زنده‌ياد دکتر سعيد کاظمي آشتياني» در محل پژوهشکده رويان برگزار مي‌شود.

زنده‌ياد دكتر سعيد كاظمي آشتياني، بنيانگذار و رييس پژوهشكده «رويان» و جهاد دانشگاهي واحد علوم پزشكي ايران كه 14 دي ماه سال 84 دعوت حق را لبيك گفت، در طول حيات كوتاه اما پربركت خود، علاوه بر خدمات ماندگاري كه در عرصه جهاد دانشگاهي داشت، نقشي راهبردي و منحصر به فرد در هدايت تحقيقات توليد سلول‌هاي بنيادي، شبيه‌سازي و درمان ناباروري در سطح كشور و منطقه ايفا كرد.

توسعه تحقيقات در زمينه باروري و ناباروري كه با تولد نوزادان حاصل از پيشرفت‌هاي اين رشته، شوري تازه در زندگي صدها زوج نابارور در داخل و خارج كشور دميد، توليد‏، تكثير و انجماد سلول‌هاي بنيادي جنيني و بهره‌گيري از آن كه نويدبخش افقي جديد در درمان بسياري از بيماري‌هاي صعب‌العلاج است، اجراي نخستين طرح همانندسازي حيوانات در خاورميانه كه پس از درگذشت آن دانشمند فقيد با تولد نخستين بره‌هاي همانندسازي شده در كشور به بار نشست، راه اندازي و برگزاري شش دوره جشنواره بين المللي «رويان»‏، برگزاري دو دوره جشنواره آسيايي «بهداشت خانواده» تنها بخش كوچكي از فعاليت‌ها و خدمات ارزنده اين پژوهشگر و مدير علمي پرتلاش و بي‌ادعا در حيات كوتاه و پرثمرش بود.

وي در اول فروردين ماه سال 1340 در تهران چشم به جهان گشود و پس از طي تحصيلات متوسطه، در رشته فيزيوتراپي وارد دانشگاه علوم پزشكي ايران شد و موفق به كسب مدرك كارشناسي ارشد شد.

كاظمي آشتياني تحصيلات دكتري را نيز در اسفند ماه 1376 در رشته علوم تشريحي دانشگاه تربيت مدرس به پايان برد.

وي از آبان ماه 1363 همزمان با گذراندن دوران دانشجويي وارد جهاد دانشگاهي شد و در سي‌ام آبان سال 1371 با حكم رييس وقت جهاد دانشگاهي‏ به عنوان رييس جهاد دانشگاهي واحد علوم پزشكي ايران منصوب شد.

دكتر كاظمي آشتياني در سال 1376 طي حكمي از سوي رييس جهاد دانشگاهي هم‌زمان با مسووليت رياست جهاد دانشگاهي واحد علوم پزشكي ايران، به عنوان مشاور رييس جهاد دانشگاهي منصوب شد.

وي پس از پيگيري و تلاش فراوان در خصوص راه‌اندازي موسسه «رويان» نهايتا موفق به راه‌اندازي اين مركز شد و در بيست و سوم آبان سال 1377 با حفظ سمت به عنوان رييس پژوهشكده رويان جهاد دانشگاهي منصوب شد.

زنده ياد دكتر كاظمي آشتياني همچنين از سال 1371 به عضويت شوراي علمي جهاد دانشگاهي درآمد كه تا زمان فوت اين مسووليت‌ها را بر عهده داشت.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha