بهدنبال قطعي سه كابل زيردريايي در درياي مديترانه و اختلال گسترده مكالمات تلفني و ارتباطات اينترنتي بسياري از اپراتورها اعلام كردهاند سرويسهاي ارتباطي با توجه به مورد استفاده قرار گرفتن مسيرهاي جايگزين براي انتقال تماسها و اطلاعات اينترنت بهبود يافتهاند.
به گزارش سرويس فنآوري اطلاعات خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، فرانس تلكام اعلام كرد: يك كشتي فرانسوي كارشناسان را براي تعمير كابلهاي زيردريايي مديترانه كه قطعي آنها موجب اختلال شديد در سرويسهاي تلفن و اينترنت در سراسر خاورميانه و آسيا شده برده است.
به گفته سخنگوي فرانس تلكام، كشتي كابل فرانس تلكام شب جمعه جنوب فرانسه را ترك كرده و انتظار ميرود در روز دوشنبه در محل آسيبديدگي كابل بين سيسيل و تونس باشد.
مصر يكي از كشورهايي است كه قطعي كابل در روز جمعه بدترين تاثير را برروي آن گذاشت اما خبرگزاري دولتي مصري MENA گزارش كرده ارتباطات اينترنتي در اين كشور در روز شنبه به نيمي از ظرفيت معمول خود بازگشته است و سرويسهاي اينترنتي به كابلهاي پشتيبان و ماهواره هدايت ميشود.
اين قطعي همچنين بركشورهاي دوردستي مانند سنگاپور، مالزي، هند، پاكستان، امارات متحده عربي و قطر تاثير گذاشته اما بيشتر آنها از بازگشت سرويسها به وضعيت عادي در روز شنبه خبر دادند.
اين كابلها به طور مشترك متعلق به كشورهاي متعددي هستند كه يكي از اين كابلها 40 هزار كيلومتر طول دارد و 33 كشور مختلف را به هم متصل ميكند در حالي كه كابل دوم 20 هزار كيلومتر طول داشته و به 14 كشور خدماتدهي ميكند.
يكي از مقامات شركت Reliance Communications واقع در بمبئي، لنگر كشتي را عامل قطعي كابل در بندر مصري اسكندريه معرفي كرده و فرانس تلكام نيز آن را دليل احتمالي قطعي دانسته است و به نظر ميرسد يك كابل كاملا آسيب ديده باشد در حالي كه دو كابل ديگر به طور جزيي قطع شدهاند.
طبق اعلام فرانس تلكام، هدايت ارتباطات از مسيرهاي جايگزين ناراحتي مشتريان را كاهش داده است و ارتباطات تجاري ميان اروپا و هند نيز از راه آمريكا هدايت ميشوند.
انتهاي پيام
نظرات