• شنبه / ۲۳ آذر ۱۳۸۷ / ۱۳:۰۰
  • دسته‌بندی: سیاسی2
  • کد خبر: 8709-13704
  • خبرنگار : 71038

رييس‌جمهور و چهار توصيه به خودروسازان در رونمايي از خودرو ايراني مينياتور: از ظرفيت‌هاي بخش صنعت استفاده كنيد مينياتور از ميوه‌هاي خودباوري ايرانيان است

دكتر محمود احمدي‌نژاد، رييس‌جمهور كشورمان، صبح شنبه در جشن رونمايي و افتتاح خط توليد خودرو كاملا ايراني «مينياتور» حضور يافت.

به گزارش خبرنگار ايسنا، رييس‌جمهور در ابتداي سخنانش با ابراز خرسندي از حضور در اين جلسه گفت: خدا را سپاسگزارم كه در ميان دو عيد بزرگ شاهد جشن شما عزيزان و تلاشگران عرصه توليد هستيم ، در حالي كه تلاش‌هاي ارزشمند شما امروز به نتيجه رسيده است.

وي با بيان اين كه « اگر ملتي خود را باور كند و همت‌هاي بلند با نيت‌هاي پاك گره بخورد، نهالي خواهد روييد كه پي در پي ثمرات شيريني به بار مي‌آورد» افزود: ملت ايران يك نهال كهن است كه در اعماق تاريخ ريشه دارد. اين ملت در طول هزاران سال پرچمدار علم ، انديشه و خدمتگزاري بوده و امروز كه زمان بازيابي هويت ملت ايران، احياي خودباوري و نيت هاي پاك است، ما هر روز شاهد شكوفايي جديدي در عرصه‌هاي مختلف علمي در كشور هستيم؛ چنان‌كه در عرصه آسمان پرتاب‌گرهاي سفينه ، ساخت ماهواره ، عرصه صنعتي ، توليد نرم‌افزارهاي پيچيده و در عرصه بيوتكنولوژي ، پزشكي و آموزشي ، علمي ، ورزشي و فرهنگي، شاهد ثمرات خوبي هستيم و انديشمندان ما در اين حوزه‌ها مي‌درخشند و هر روز براي ملت ما و جامعه بشري هديه‌اي را به ارمغان مي‌آورند.

رييس‌جمهور اظهاركرد: عزيزان من ما بايد قدر خودمان، فرهنگمان و نيروهايمان، هم‌چنين انديشه‌هاي بلند ايراني را بشناسيم، به‌ويژه در اين مقطع كه شاهد افول قدرت مدعيان بزرگ و كساني هستيم كه ده‌ها سال با طراحي ساز و كارهاي يك جانبه و ظالمانه از يك سو، منابع ملت‌ها را به غارت مي‌بردند و از سوي ديگر مانع شكوفايي استعدادهاي دروني ملت‌ها مي‌شدند؛ گرچه ما از اين كه ملت‌ها به زحمت افتاده‌اند ناراحت هستيم؛ اما افول قدرت‌هاي توسعه‌طلب و ضدانساني را يك فرصت مناسب براي بيان تعاليم و شكوفايي ملت‌ها مي‌دانيم و شما عزيزان بايد حداكثر استفاده را از اين امر بكنيد.

رييس‌جمهور خطاب به صنعت‌گران نيز گفت: افق نگاه ما نبايد به مرزهاي جغرافيايي ايران محدود شود. انديشه، همت و استعداد ايراني مي‌تواند به خوبي و زيبايي پاسخ مناسب را براي نيازهاي بشر فراهم و هديه كند؛ به ويژه در عرصه صنعتي و همكاران عزيز ما در بخش صنعت نيز بايد افق‌هاي دور را مد نظر قرار دهند.

وي با بيان اين كه « شيب رشد صنعت ما در نوآوري ، كيفيت ، تنوع و گستره، شيب تند و ارزشمندي است» افزود: ولي ما در ابتداي راه هستيم.

رييس‌جمهور در ادامه به خودرو مينياتور اشاره كرد و گفت: خود اين خودرو يكي از ميوه‌هاي خودباوري و همت بلند ايرانيان است و من از همه دست اندركاران اين امر تشكر مي‌كنم و اميدوارم اين خودرو براي ملت ما و كساني كه قرار است سوار آن شوند، ضمن اين كه موجب سرافرازي است، موجب آرامش، امنيت و خوشي شود.

وي اظهار كرد: ما در توليد خودرو سمند يك گام به سمت ساخت خودرو ملي برداشته‌ايم و امروز با توليد خودرو مينياتور اين گام تكميل و معلوم شد مي‌توانيم خودرويي داشته باشيم كه كاملا ايراني است.

رييس‌جمهور افزود: من در اينجا از همكاران خود در عرصه صنعت خواهش مي‌كنم از تمام ظرفيت‌هاي موجود در اين حوزه استفاده كنند و با هماهنگي‌اي كه بين خودروسازان ايجاد مي‌شود، البته با حفظ رقابت‌هايي كه بايد داشته باشند، زمينه براي استفاده از تمام ظرفيت‌ها در اين عرصه فراهم كنند.

وي در ادامه چهار توصيه به خودروسازان كرد و گفت: اين چهار مورد را در توليد خودرو مد نظر داشته باشيد.

اول:كاهش ميزان مصرف انرژي، دوم: ايمني به نحوي كه خودروسازان ما از صنعت‌گران و طراحان دعوت كنند كه مجموعه اي براي آزمايش خودروها درست كنند و در اين ارتباط سرمايه‌گذاري شود؛ چرا كه ايمني خودرو بسيار مهم است. سوم: كارآمدي خودرو در ايران و اين كه خودرو متناسب با ذائقه ايراني باشد، چهارم: زيبايي خودرو و اين كه هنر ايراني را خودروسازان ما و طراحان در طراحي آن نشان دهند.

احمدي‌نژاد در ادامه با اشاره به برگزيدن نام مينياتور براي اين خودرو گفت: مينياتور يكي از رشته‌هاي اصيل هنري است و خاستگاه ايراني دارد.

به گزارش ايسنا رييس‌جمهور پس از رونمايي از اين خودرو و امضاي تمبر يادبود آن، بار ديگر به پشت تريبون رفت و گفت: من از آقاي بذرپاش خواهشي دارم. شما مي‌دانيد كه جوانان ما در عرصه‌هاي گوناگون مي‌درخشند كه از جمله آنها ورزش است. من يك غصه در دلم است. شما چندي پيش شاهد بوديد كه يك خانم كاراته‌كاي ايراني در مسابقات حضور پيدا كرد و با آن كه به كار خود مسلط بود، ناجوانمردانه او را از مسابقات محروم كردند و مسائل غيرورزشي را در امر ورزش دخالت دادند و به اين دختر ايراني اجازه ندادند در مسابقات شركت كند تا ديگران قهرمان شوند. من از آقاي بذرپاش مي‌خواهم اولين خودرو توليدي مينياتور را به اين دختر ايراني كاراته‌كا اهدا كند.

به گزارش ايسنا، در ادامه مراسم لوح يادبودي نيز از سوي رييس‌جمهور به كاركنان گروه سايپا كه مينياتور را توليد كرده‌اند، اهدا شد.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha