• شنبه / ۲ آذر ۱۳۸۷ / ۱۰:۲۳
  • دسته‌بندی: انرژی
  • کد خبر: 8709-00704

مديرعامل نفت وگاز پارس خبر داد: بررسي فني و مالي پيمانكاران براي ارائه پيشنهاد در مناقصه فاز 19

مديرعامل نفت وگاز پارس خبر داد:
بررسي فني و مالي پيمانكاران براي ارائه پيشنهاد در مناقصه فاز 19

در حال حاضر اسناد مناقصه طرح توسعه‌ فاز 19 پارس جنوبي توزيع شده كه پيمانكاران در حال بررسي فني و مالي جهت ارائه پيشنهادهاي خود هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، علي وكيلي ـ مديرعامل شركت نفت و گاز پارس - با بيان اين مطلب اظهار كرد: پيمانكاران اسناد مناقصه را دريافت كرده‌اند.

وي با اشاره به مناقصه‌ طرح توسعه‌ فازهاي 20، 21، 27 و 28 پارس جنوبي كه مدتي پيش برگزار شد، گفت: در ادامه بازگشايي پاكت‌هاي مالي و فني پيشنهاد شده از سوي پيمانكاران از روز چهارشنبه (22 آبان) تا كنون در حال انجام بررسي نسبت به تعيين پيمانكار واجد شرايط هستيم.

او با تاكيد بر اين‌كه در اين مناقصه شركت مهندسي و ساخت تاسيسات دريايي، اويك و پتروپارس به همراه شركاي خارجي خود شركت كرده‌اند، توضيح داد: اين سه شركت براي توسعه‌ اين فازها پيشنهادهاي خود را به نحوي ارائه دادند كه در نهايت با شريك‌هاي خارجي حضور پيدا كنند؛ به گونه‌اي كه پتروپارس در حال مذاكره با شركت تويو ژاپن و اويك در حال مشورت با شركت GS كره جنوبي است.

پيش‌تر وكيلي به ايسنا گفته بود كه به منظور بررسي‌هاي تكميلي و همسنگ‌سازي پيمانكاران حداقل به 10 روز زمان نياز است.

همچنين چندي پيش سيف‌اله جشن‌ساز ـ مديرعامل شركت ملي نفت ايران - از اجراي توسعه‌ فازهاي 27 و 28 پارس جنوبي به عنوان فازهاي جديد اين منطقه خبرداده و گفته بود كه در دو تا سه ماه آينده پيمانكار اجراي اين پروژه تعيين خواهد شد.

پيش از اين، برنامه بر اين اساس بود كه فازهاي 19 تا 21 به صورت يك بسته توسعه پيدا كنند كه پس از بررسي‌هاي بيشتر در ماه‌هاي ابتدايي امسال قرار شد با توجه به ويژگي‌هاي فني خاص فاز 19 پارس جنوبي، اين فاز به صورت جداگانه و فازهاي 20 و 21 نيز در قالب يك بسته مجازا توسعه پيدا كند.

در اين زمينه وكيلي تيرماه توضيح داده بود كه مناقصه واگذاري طرح توسعه فاز 19 با هدف توليد روزانه 1.5 ميليارد فوت مكعب و فازهاي 20 و 21 با هدف توليد دو ميليارد فوت مكعب گاز طبيعي در روز با حضور شركت‌هاي ايراني برگزار شده و كار توسعه اين دو فاز از مرداد امسال آغاز مي‌شود.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha