از بين دو هزار و 800 اتوبوس دوگانهسوز؛ مديرعامل شركت واحد اتوبوسراني تهران و حومه: روزانه فقط 900دستگاه اتوبوس در تهران فعاليت ميكنند
درحال حاضر حدود 30 درصد از اتوبوسهاي تهران امكان سوختگيري در ايستگاههاي گاز طبيعي فشرده را ندارند، بنابراين از مدار فعاليت خارج ميشوند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، حسين بيژني - مديرعامل شركت واحد اتوبوسراني تهران و حومه- بابيان اين مطلب اظهار كرد: در شركت واحد اتوبوسراني تهران دو هزار و 800 اتوبوس وجود دارد كه به دليل محدوديت در جايگاههاي سوختگيري به طور معمول روزانه 30درصد از آنها معادل 900دستگاه قابليت سوختگيري و خدماترساني ندارند.
وي در همايش بررسي ابعاد فني، اقتصادي و زيست محيطي طرح ملي گازسوز كردن خودروها در ايران افزود: اين در حالي است كه اين مشكل در شهريور امسال براي 60درصد اتوبوسها وجود داشت كه به تدريج بخشي از مشكل حل شده است.
به گفته او اتوبوسهاي شركت واحد تهران تا چند روز آينده به سه هزار و400 دستگاه افزايش پيدا ميكند. در اين زمينه مشكلات زيادي از جمله تبعات جبران ناپذير زيست محيطي و فني در توليد اتوبوسهاي گازسوز تبديلي وجود دارد؛ به طوري كه در برخي موارد هيچگاه اتوبوسهاي نو با داشتن مشكلات فني نتوانستند به مردم خدمت كنند ودر تعميرگاهها باقي ماندهاند.
بيژني با بيان اينكه نداشتن هماهنگي كامل و عدم حمايت درست از اتوبوسهاي فعال از ديگر مشكلات اين بخش است، تشريح كرد: در مورد اتوبوسهايي كه در حال فعاليت هستند هم پشتيباني كامل از نظر تامين قطعات و تعميرات وجود ندارد كه منجر به كاهش عمر اتوبوسهاي گازسوز و پايينآمدن كيفيت آنها ميشود.
او به برودت هوا در آينده نزديك و افت احتمالي فشار گاز درشهر تهران و ايجاد مشكل در ايستگاههاي سيانجي اشاره و يادآوري كرد: به منظور رفع اين مشكل بايد به صورت ريشهاي و پايهاي فكر شود، زيرا يك مشكل موجود در سيستم ايستگاهها در تامين كمپرسور ونازلهاست كه نياز به توجه جدي دارد. مشكلات مربوط به تست مخازن نصب شده روي اتوبوسها نيز مورد توجه است كه انجام اين كار به وزارت كشور واگذار شده، ولي هنوز نماينده مشخصي به اين منظور معرفي نشده است.
او با بيان اينكه هر پنج سال يكبار بايد مخازن نصب شده روي خودروها تست شوند، يادآوري كرد: ولي تاكنون چنين اقدامي صورت نگرفته است. از سوي ديگر هم اكنون يك سوم اتوبوسهاي گازسوز شبها سوختگيري ميكنند، يك سوم اصلا سوختگيري نميكنند و يك سوم ديگر روزها اقدام به دريافت سيانجي ميكنند كه نصف روز مفيد كاري را از دست ميدهند. به اين ترتيب از مجموع دو هزار و 800 دستگاه اتوبوس گازسوز در تهران هزار و 800 دستگاه از فعاليت خارج ميشود و فقط 900 دستگاه در روز فعاليت ميكنند.
وي از بالا بودن گوگرد گازوييل تحويلي به اتوبوسهاي تهران كه حدود 500 پي پي ام است، اظهار نگراني كرد و افزود: بنابراين پيشنهاد ميكنيم نسبت به اصلاح اين عدد گوگرد توجهي جدي شود. همچنين براي تامين قطعات برنامهي مستمري تهيه شود.
انتهاي پيام
- در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
- -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
- - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بیاحترامی به اشخاص، قومیتها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزههای دین مبین اسلام باشد معذور است.
- - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نظرات