• جمعه / ۲۶ مهر ۱۳۸۷ / ۱۲:۴۴
  • دسته‌بندی: آموزش و پرورش
  • کد خبر: 8707-14459
  • منبع : نمایندگی گیلان

علي‌احمدي با انتقاد از ضعف نظام ملي نوآوري در كشور: اگرآموزش‌وپرورش و آموزش عالي درآموزش كارآفريني درست عمل كرده بودند،وضعيت اشتغال اين گونه نبود

علي‌احمدي با انتقاد از ضعف نظام ملي نوآوري در كشور:
اگرآموزش‌وپرورش و آموزش عالي درآموزش كارآفريني درست عمل كرده بودند،وضعيت اشتغال اين گونه نبود

وزير آموزش و پرورش گفت: اگر آموزش و پرورش و آموزش عالي كشور در امر آموزش كارآفريني تاكنون درست عمل كرده بودند، وضعيت اشتغال در كشور، بدين گونه نبود.

به گزارش خبرنگار «آموزش و پرورش»خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، علي‌رضا علي‌احمدي در جريان سفر استاني هيات دولت به استان گيلان در جمع نخبگان و دانش‌آموزان برگزيده اين استان، با تعريف مفهوم نوآوري، اظهار كرد: نوآوري فرايندي است كه طي آن دستاوردهاي علوم بشري به محصولات و فناوري جديد تبديل مي‌شود، تا در خدمت جامعه قرار بگيرد؛ در عين حال، فرايند نوآوري جزو مخاطره‌آميزترين فعاليت‌هاي بشري است و براي برقراري نظام ملي نوآوري در كشورمان كه مبتني بر علم و فناوري باشد، بايد نوآوري، خلاقيت، پژوهش و كارآفريني از مدارس آغاز شود.

علي‌احمدي با تاكيد بر اين كه لازمه برنامه چهارم توسعه كه با نام دانايي محوري عنوان مي‌شود، اين است كه فرآيند نوآوري در نظام‌هاي تعليم و تربيت درست تعبير شود، گفت: در كشور ما آنچه كه از انتقال فناوري و از طريق تحقيقات و تبديل دستاوردهاي تحقيقاتي به محصولات، به ثمر مي‌رسد، يك نظام ملي نوآوري نيست، بلكه مبتني بر استعدادهاي برتري است كه در فرزندان ما وجود دارد.

وزير آموزش و پرورش افزود: در آموزش و پرورش علاوه بر رشته‌هاي فني و حرفه‌اي كه بايد توسعه يابد، نيازهاي حال و آينده نيز بايد مدنظر قرار گيرد و موضوع كارآفريني در تمام پايه‌هاي تحصيلي به صورت همه‌جانبه آموزش داده شود، زيرا آموزش و پرورش و آموزش عالي، بدون آموزش كارآفريني ابتر است.

وي تصريح كرد: اگر آموزش و پرورش و آموزش عالي تاكنون به مسووليت‌هاي خود در اين امر عمل كرده بودند، وضعيت اشتغال در كشور ما اين‌گونه نبود و اين درحاليست كه امروز جوامع به سمت اشتغال مبتني بر علم فناوري پيش مي‌روند و تنها اكتفا به مهارت‌هاي مرسوم و تجربي پاسخگوي نيازهاي جوامع نخواهد بود.

علي‌احمدي ادامه داد: تاسيس رشته‌هاي جديد مبتني بر دانش براي استعدادهاي برتر درخشان و ترويج علم و فناوري نوين نياز آموزش و پرورش ماست و علاوه بر اين، بايد در هر مدرسه‌اي از ايده‌ها و طرح‌هاي دانش‌آموزان، پشتيباني شود تا ايده‌هاي خلاق در مدارس شناخته شود و بدين گونه، انقلاب جديد در جهت توسعه كشور در آموزش و پرورش روي دهد.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha