• پنجشنبه / ۱۸ مهر ۱۳۸۷ / ۱۱:۲۵
  • دسته‌بندی: سیاسی2
  • کد خبر: 8707-09462

/سفر به خراسان شمالي/ احمدي‌نژاد در ديدار علما و روحانيون خراسان شمالي: دولت پاي ارزش‌هاي انقلابي و اسلامي محكم ايستاده است

رييس جمهوري گفت: دولت به طور جدي و محكم پاي ارزش‌هاي انقلابي و اسلامي ايستاده است و مخالفت‌هاي ديگران نه تنها اراده ما را سست نمي‌كند، بلكه تشجيع مي‌كند كه محكم‌تر و موثرتر در اين راه وارد شويم.

به گزارش گروه دريافت خبر خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، دكتر محمود احمدي‌نژاد صبح پنج‌شنبه در ديدار علما و روحانيون استان خراسان شمالي اظهار كرد: براي تاثيرگذاري در معادلات جهاني ابتدا بايد ايران اسلامي را در مقياس كلان به صورت الگو در برابر چشم جهانيان قرار دهيم و اين امر مستلزم تلاش همه جانبه است.

وي گفت: خدا جهان را خلق كرده كه انسان‌ها به كمال برسند و اخلاق فاضله و كريمه و روابط الهي و عادلانه و ايثار بر جامعه متجلي شود و البته رسيدن به اين فضايل، نيازمند برنامه و حمايت است.

رييس جمهوري تصريح كرد: در شرايط امروز جهان بيش از گذشته نيازمند به كار علمي، ديني و تتبع در دين و ترويج ارزش‌هاي اخلاقي و اسلامي هستيم.

احمدي‌نژاد با بيان اين كه مدعيان جهان با ادعاها و شعارهاي فريبنده از جمله حقوق بشر و ايجاد آرامش و زندگي مرفه براي مردم حدود دويست سال اراده خود را بر جامعه انساني حاكم كردند، خاطرنشان كرد: امروز هيچ كدام از آن شعارها عملي نشده و نه تنها زندگي مادي مردم تامين نشد، بلكه امنيت جهاني نيز تقريبا متلاشي شده و شأن و كرامتي براي انسان باقي نمانده است. از اين رو دوران اين قدرت‌ها به پايان رسيده است و اين وعده الهي است.

وي تفهيم انديشه الهي و ترويج آن را از نيازهاي امروز جهان بيان كرد و گفت: امروز همه جهان تشنه فرهنگ ناب محمدي و دنيا منتظر شنيدن سخنان جديد است و كانون جوشش اين انديشه و حرف جديد، ايران اسلامي است و اين ماموريت اصلي علما و رحانيون است كه در اين زمينه گام بردارند.

رييس جمهوري در ادامه طرح تحول اقتصادي را مورد اشاره قرار داد و اظهار كرد: دولت به عنوان خادم مردم موظف بود كه عامل نابساماني‌هاي اقتصادي كشور را ريشه‌يابي كند از اين رو در دو سال و نيم گذشته در اين راستا حركت كرديم و در اين مدت شخصا ساعت‌ها به طور مستقيم در جلسات، جوانب امر را با كارشناسان مورد بحث، بررسي و كنكاش قرار داده‌ايم.

احمدي‌نژاد نظام‌هاي بانكي، مالياتي، گمركي، توزيع كالا و يارانه را از جمله اشكالات اساسي اقتصادي كشور دانست و خاطرنشان كرد: دولت مصمم است اين امور را اصلاح كند و چنانچه اين نظام‌ها اصلاح شود به نفع عدالت خواهد بود؛ چرا كه اگر عدالت جاري شود جامعه شكوفا شده و پايه‌هاي آن مستحكم تر خواهد شد.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha