• جمعه / ۱۸ مرداد ۱۳۸۷ / ۱۲:۵۳
  • دسته‌بندی: تولید و تجارت
  • کد خبر: 8705-09586
  • منبع : نمایندگی خراسان رضوی

مديرعامل سايپا خبرداد: ورود پرايد با بدنه‌اي جديد تا پايان سال اولين محصول سايپا و پروتون يك سال آينده در بازار

مدير عامل شرکت خودروسازي سايپا گفت: اولين محصول ما با شركت پروتون طي 9 ماه تا يک سال آينده وارد بازار مي شود و اين محصول جزو کلاس ارزان خودروهاي ارزان قيمت ـ حدود شش تا هشت هزار دلار ـ خواهد بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، مهندس مهرداد بذرپاش در حاشيه مراسم افتتاح ‌30 نمايندگي مجاز سايپا در جمع خبرنگاران، تصريح کرد: با توجه به کنترل تورمي که صورت گرفته است، بايد اميدوار بود که تا پايان سال افزايش قيمتي در خودروهاي توليدي اين شرکت نداشته باشيم.

وي اظهار كرد: با وجود افزايش قيمت جهاني فولاد در اواخر سال گذشته و افزايش قيمت اکثر مواد اوليه توانستيم با استفاده از مکانيزم‌هاي خاصي قيمت خودرو را کنترل کنيم و اين در حالي است که افزايش نهادهاي ورودي ‌80 تا ‌100 درصد بوده ولي قيمت خودرو ‌2 تا سه درصد افزايش داشته و اين تفاوت از طريق افزايش بهره وري محقق شده است.

وي با اشاره به صعود ايران به رتبه دهم کشورهاي توليد کننده خودرو، خاطرنشان كرد: اين نشان دهنده خوب کار کردن شرکت‌هاي ايراني است زيرا رتبه بندي جهاني نمي‌تواند تصادفي و اتفاقي باشد و فاکتورهايي نظير تنوع در محصول، ميزان توليد و استانداردهاي لازم براي خودرو در آن دخيل هستند.

وي با اشاره به اينکه ما از خودروي ايراني نام برده‌ايم نه ملي،‌ افزود: خودروهاي ايراني خودرويي است که مالکيت برند با شرکت باشد و حق هرگونه تغيير و يا صادراتي را شرکت سايپا داشته باشد و عقل اقتصادي نيز حکم مي‌کند اگر بعضي از قطعات در کشور صرفه توليد نداشته باشد، از خارج کشور وارد کنيم و اگر قطعه اي وارد شود به اين معني نيست که آن محصول خودروي ملي نيست و اين هيچ جاي علوم اقتصادي تعريف نشده است.

بذرپاش تصريح کرد: با اين شرکت خارجي در فاز اول و پنج سال نخست چهار خودرو توليد خواهيم کرد که ‌2 خودروي آن در کلاس متوسط قيمتي، يک خودرو در کلاس ارزان قيمت و يک خودرو در کلاس MPV (چندمنظوره) خواهد بود.

وي با بيان اينکه تعهد توليد سال جاري سايپا ‌650 هزار دستگاه خودرو است، عنوان کرد: برآورد داخلي شرکت توليد ‌700 هزار دستگاه است که اکنون با توليد ‌213 هزار دستگاه خودرو نسبت به زمان مشابه‌10 درصد افزايش توليد داشته‌ايم.

وي در خصوص تغييرات جديد بر روي خودروي پرايد، اظهار كرد: در حال حاضر در حال تغييرات در تمام اجزا اين خودرو هستيم و امسال خودروي فيس ليفت پرايد 132 و فيس ليفت هاچ بک آن را نيز عرضه خواهيم کرد.

بذرپاش خاطرنشان كرد: در انتهاي سال پرايدي با بدنه‌اي کاملا جديد را وارد بازار خواهيم کرد.

مدير عامل خودروسازي سايپا با بيان اينکه خودروي تماما ايراني که در دهه فجر رونمايي مي شود، مي تواند تا بخشي جايگزين پرايد شود، اظهار كرد: با توجه به اينکه پرايد پرتقاضاترين خودرو در ايران و جزو محصولات بسيار خوب آسيا است ولي اصلاحات اساسي و رفع بعضي از عيوب احتمالي در اين خودرو در حال پيگيري است.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha