• دوشنبه / ۱۴ مرداد ۱۳۸۷ / ۱۸:۲۷
  • دسته‌بندی: تولید و تجارت
  • کد خبر: 8705-07552

/گزارشي از مراسم رونمايي محصولات جديد سايپاديزل/ مديرعامل شرکت: پارسال سود که نکرديم هيچ، زيان هم داديم

/گزارشي از مراسم رونمايي محصولات جديد سايپاديزل/
مديرعامل شرکت:
پارسال سود که نکرديم هيچ، زيان هم داديم
با حضور رييس سازمان گسترش و نوسازي صنايع ايران، مديرعامل و اعضاي هيات مديره سايپا خط توليد كاميون FM9 افتتاح و از سه محصول ميدلام و مهسان اين شركت رونمايي شد. به گزارش خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، در مراسم رونمايي از محصولات سايپاديزل، مهرداد بذرپاش ـ مديرعامل سايپا - با بيان اين كه از چهار محصول رونمايي شده، دو ميني بوس مهسان جزو اولويت‌هاي كاري ما بود، اظهار كرد: پس از گذشت 4 ماه توليد خودروهاي تجاري در دو گروه خودروسازي، سهم بازار ما از 20 به 54 درصد رسيده است. وي با اشاره به خدمات پس از فروش مشترك زامياد و سايپا ديزل افزود: خدمات رساني و امداد خودروهاي سنگين نيز در امداد خودرو سايپا از مدتي بعد شروع مي‌شود. او با انتقاد از بحث پيگيري نوسازي خودروهاي فرسوده با بيان اين كه مي توانيم 11 تريليون در اين رابطه صرفه‌جويي داشته باشيم، گفت: طي 5 سال، تعهد جايگزيني 100 هزار دستگاه براي نوسازي ناوگان سنگين را داريم كه با توجه به مصرفي كه كاميون هاي فرسوده دارند، اين مساله حائز اهميت است. به گفته وي كاميون هاي فرسوده به ازاي هر 100 كيلومتر 65 تا 70 ليتر مصرف سوخت دارند، در حالي كه اگر اين خودروها جايگزين خودروهاي نو شوند، مصرف آن ها به 25 تا 30 ليتر خواهد رسيد؛ ضمن اين‌كه بايد در نظر داشت 30 تا 35 درصد سوانح، مربوط به فرسوده بودن ناوگان است. بذرپاش درباره امضاي تفاهم نامه سايپا با پرتون با بيان اين که قرارداد اصلي كار در مالزي امضا شد، اظهار كرد: كار مشترك اين چنيني تا به حال بين دو كشور اسلامي سابقه نداشته است. در خصوص ابهاماتي نيز كه در اين باره به وجود آمده نيز بايد بگويم که قرار نيست خودروهاي پروتون را تحت ليسانس توليد كنيم. او همچنين درباره خودروهايي كه قرار است به صورت مشترك توليد شوند، خاطرنشان كرد: چهار محصول مشترك طي 5 سال آينده تعريف شده كه سرمايه‌گذاري براي طراحي، توسعه و توليد آنها انجام خواهد شد. توليدات ما با برند ايران و در داخل و توليدات آنها نيز با برند خودشان در مالزي خواهد بود. وي افزود: قرار است يك سرمايه‌گذاري نيز در زمينه موتور براي محصولات دو طرف انجام شود. همچنين استفاده از بازارهاي صادراتي، تامين منابع مالي براي طرفين، استفاده از شبكه خريد يكديگر در قطعه سازي مدنظر است. البته پيشنهاداتي در زمينه مبادله سهام نيز مطرح شده است. به گزارش ايسنا، در اين مراسم همچنين علي ملك - مديرعامل شركت سايپا ديزل - با اظهار اين‌كه در انتهاي سال گذشته 24 محصول براي عرضه داشتيم، گفت: خود را مكلف كرديم كه اين رقم را به 36 برسانيم. تا قبل از اين هر دوسال يك محصول عرضه شده، ولي قصد داريم كه ماهانه يك محصول جديد ارائه كنيم . امروز نيز با چهار محصولي كه عرضه شد و همچنين سه محصولي كه در خردادماه ارائه كرديم، سبد مصحولاتمان به 31 محصول رسيد. وي همچنين درباره خودروهايي كه ازآنها رونمايي شد، اظهار كرد: يكي از اين خودروها كاميون ميدلام كمپرسي 2*4 است. اين كاميون 18 تن داراي استاندارد آلايندگي يورو3 با قدرت 280 اسب بخار و شش سيلندر است و از موتور 7.2 ليتري بهره مي‌برد. كاميون بعدي كاميون FM9 4*2 با كاربري حمل زباله براي صادرات به عراق در نظر گرفته شده است. اين خودرو شش سيلندر و داراي قدرت موتور 300 اسب بخار و حجم موتور 9.4 ليتر است. وي افزود: ميني‌بوس مسافري T18 ديگر محصول ماست كه 17 نفره داراي قدرت 135 اسب بخار و 61 درصد داخلي سازي است. محصول بعدي نيز ميني‌بوس مهسان U18 داراي قدرت 135 اسب بخار است كه 120 قطعه آن در داخل ساخته شده است. به گفته او برنامه امسال شركت توليد 13 هزار و 600 دستگاه است كه تا انتهاي تيرماه سايپا ديزل توانسته 3 هزار و 739 دستگاه يعني معادل برنامه توليد سال 1385 خود را محقق كند كه در اين ميان نيز 2 هزار و 855 دستگاه نيز فروش داشته است. البته بهترين فروش شركت مربوط به سال 1384 بوده است. ملك ادامه داد: تعهدات شركت حدود 9 هزار و 100 دستگاه است و امسال 57 درصد فروشمان به صورت نقدي بوده است. در اين ميان نيز كمتراز 8.5 درصد فروشي كه داشتيم، به صورت تسهيلاتي عرضه شده كه اين موضوع نشانگر عدم هماهنگي كافي سيستم بانكي با ما بوده است. وي با اشاره به صادرات 522 دستگاه در سال گذشته تاكيد كرد: امسال برنامه صادرات بيش از هزار و 60 دستگاه در نظر داريم. همچنين در سه آزمايشي كه از سوي شركت بازرسي كيفيت و استاندارد ايران از محصولات ما انجام شده، در هر سه مورد كاميون FH با كيفيت ترين محصول انتخاب شده است. ما در شركت سايپا ديزل محصولاتي متنوع از 18.1 درصد تا 77.5 درصد ساخت داخل داريم. او خاطر نشان كرد: سايپا ديزل در سال گذشته سودي نداشته و زيان هم داشته است، ولي امسال پيش بيني مي‌كنيم سود شركت به 243 ميليارد ريال برسد. مدير عامل سايپا ديزل در ادامه صرفه‌جويي سوخت ناشي از نوسازي يك كاميون فرسوده را 45 هزار و 150 ليتر در سال عنوان كرد و افزود: صرفه‌جويي ناشي از مصرف سوخت هر كاميون سالانه 44 ميليون تومان است كه با توجه به وجود 100 هزار دستگاه كاميون فرسوده، با نوسازي آنها مي‌توانيم 44 هزار ميليارد ريال صرفه‌جويي عايد كشور كنيم. به گزارش ايسنا، شركت سايپا ديزل سال 1342 با نام ايران كاوه تاسيس شد و كار خود را با مونتاژ كاميون ماك آغاز كرد كه بعد از انقلاب خط توليد اين خودرو متوقف شد و بيشتر فعاليت اين شركت به سمت مونتاژ كاميون هاي ولوو سوق پيدا كرد و هم اكنون نيز 80 درصد از سهام اين شركت مربوط به سايپاست. انتهاي پيام
  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha