• جمعه / ۲۸ تیر ۱۳۸۷ / ۱۴:۱۱
  • دسته‌بندی: تولید و تجارت
  • کد خبر: 8704-05893

معاون ايدرو به ايسنا خبر داد: پيشرفت 3/08درصدي پروژه ساخت خط 3 متروي تهران تا خرداد افزايش قيمت‌هاي جهاني عامل تاخير در اجراي اين پروژه

معاون ايدرو به ايسنا خبر داد:
پيشرفت 3/08درصدي پروژه ساخت خط 3 متروي تهران تا خرداد
افزايش قيمت‌هاي جهاني عامل تاخير در اجراي اين پروژه
با توجه به شروع پروژه احداث خط 3 متروي تهران در 25 فروردين سال جاري، ميزان پيشرفت واقعي اين پروژه تا خرداد ماه معادل 3.08 درصد و پيشرفت برنامه‌اي آن 3.28 درصد است. صفرخليل ارجمندي – معاون گسترش پروژه‌هاي صنعتي سازمان گسترش و نوسازي صنايع ايران (ايدرو) - در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، با بيان اين مطلب گفت: در پروژه احداث خط 3 متروي تهران، شركت راه‌آهن شهري تهران و حومه (مترو) كارفرما بوده و شركت توسعه صنايع حمل و نقل ريلي گسترش وابسته به سازمان گسترش و نوسازي صنايع ايران به عنوان پيمانكار محسوب مي‌شود. وي توضيح داد: تاريخ امضاي قرارداد مربوط به اجراي اين پروژه به 24 اسفند سال 1383 بازمي‌گردد، اما به منظور تسريع در شروع عمليات اجرايي خط 3 متروي تهران و همچنين با توجه به مشكلات موجود در خصوص تامين منابع مالي كل پروژه، الحاقيه شماره 2 جهت اجراي بخشي از پروژه بين كارفرما و پيمانكار به امضا رسيد. به گفته او اين الحاقيه شامل فاز اول (فاز جنوبي)، 5.4 كيلومتر از فاز سوم و 5.4 كيلومتر از فاز چهارم پروژه مي‌شود. مبلغ اين الحاقيه نيز حدود 360 ميليون يورو بوده و مدت زمان اجراي آن 3 سال از تاريخ 25 فروردين سال جاري است. وي اضافه كرد: در قرارداد اوليه بخشي از پروژه به صورت روگذر تعريف شده بود كه بعدا به زيرگذر تغيير پيدا كرده و عملا هزينه‌ها افزايش يافت، بنابراين الحاقيه شماره 2 قرارداد امضا شد؛ ضمن اين‌كه تغيير در مسير مترو و ايستگاه‌ها نيز در اين زمينه موثر بوده است. او همچنين گفت: افزايش قيمت‌هاي جهاني و تاثيرات آن روي قيمت واگن و تجهيزات در به وجود آمدن تاخير در اجراي پروژه خط 3 متروي تهران موثر بوده است. به گفته ارجمندي، بانك صنعت و معدن تعهد كرده است كه سالانه حدود 100 ميليون دلار براي تامين مالي اين پروژه به ايدرو پرداخت كند. وي توضيح داد: كل مسير خط 3 متروي تهران 37.7 كيلومتر (زيرزميني) بوده و تعداد ايستگاه‌هاي آن به عدد 33 مي‌رسد. اين پروژه در مجموع به 3 فاز تقسيم‌بندي شده و مبلغ اوليه قرارداد نيز حدود 770 ميليون يورو بوده است. مدت اجراي قرارداد نيز 7 سال تا تحويل موقت و يك سال گارانتي است. او اذعان كرد: در اين پروژه تامين مالي به عهده پيمانكار بود و ايدرو نيز در اين زمينه به بانك‌هاي متعددي مراجعه كرد و در نهايت فاينانس خارجي به فاينانس داخلي تبديل شد. انتهاي پيام
  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha