• جمعه / ۲۷ اردیبهشت ۱۳۸۷ / ۱۲:۲۷
  • دسته‌بندی: جامعه، شهری
  • کد خبر: 8702-15712
  • منبع : نمایندگی آذربایجان غربی

بنياد شمس در خوي افتتاح شد معاون اجتماعي وزير کشور: «راه خورشيد» از مشهد تا خوي احداث مي‌شود

بنياد شمس در خوي افتتاح شد
معاون اجتماعي وزير کشور:
«راه خورشيد» از مشهد تا خوي احداث مي‌شود

معاون اجتماعي وزير کشور گفت: «راه خورشيد» از مشهد تا خوي احداث مي‌شود.

به گزارش خبرنگار «اجتماعي» ايسنا، حجت الله ايوبي در مراسم آغاز به کار بنياد شمس در خوي با اعلام اين مطلب اظهار کرد: اين راه از بارگاه ملکوتي امام رضا (ع) آغاز شده و با گذشتن از شهرهاي سبزوار، نيشابور، تهران، زنجان، تبريز، شبستر، اروميه و چند شهر ديگر به شهرستان خوي خواهد رسيد.

ايوبي از شناسايي حدود 40 نفر از مفاخر ايران در طول اين مسير خبر داد و افزود : همچنين اين مسير در خارج از کشور تا مزار مولانا در شهر قونيه ترکيه ادامه خواهد يافت.

وي ادامه داد: در نظر داريم دانشجويان، جوانان و مردم ايران را در قالب کاروان‌هاي مختلف با مفاخر عظيم ملي و مذهبي در طول «راه خورشيد» آشنا کنيم.

وي با اشاره به وجود قطعي مزار شمس تبريزي در خوي خاطر نشان کرد: شمس و مولانا از آن تمامي مردم جهان هستند، ولي با توجه به وجود بارگاه شمس و همچنين بنياد شمس در خوي، توجه مورخان و اديبان بايد به شهرستان خوي معطوف شود.

همچنين در اين مراسم دکتر رحيم قرباني ـ استاندار آذربايجان غربي ـ با اشاره به فعاليت مستمر انجام شده در بارگاه شمس در خوي گفت: اين مکان در گذشته‌اي نه چندان دور، داراي وضعيت بسيار نامناسبي بود که با تلاش‌هاي انجام شده، در حال حاضر به مکاني در خور شان شمس و مولانا تبديل شده است.

وي ادامه داد: همچنين در نظر داريم در آينده، مطالعات اجراي بارگاه عظيم شمس در خوي را آغاز کرده و طرح ملي مجموعه فرهنگي شمس تبريزي را در خوي بنا كنيم.

وي توجه به شخصيت‌هاي فرهنگي را باعث مباهات ملت در زمان‌هاي مختلف عنوان کرد و افزود: با توجه به اين مفاخر، مي‌توانيم ريشه‌هاي خود را در دوره‌هاي گذشته بشناسيم و به آن‌ها افتخار کنيم.

همچنين هاشم حجازي‌فر ـ نماينده مردم خوي در مجلس شوراي اسلامي ـ با اشاره به تصويب اعتبار پنج ميليارد ريالي براي بازسازي مزار و منار شمس در خوي ادامه داد: هنوز اين اعتبار براي اين امر تخصيص نيافته است که اميدواريم با پيگيري مسوولان، اين امر در ماه‌هاي آتي عملياتي شود.

محمد علي موحد ـ اديب برجسته کشور ـ تاسيس بنياد شمس را اولين قدم در راه شناساندن شمس در کشور و در کل جهان عنوان کرد وادامه داد: اين بنياد بايد محلي براي پژوهش وتحقيق در ابعاد مختلف شخصيتي شمس تبريزي بوده و وي را به تمام دنيا بشناساند.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha