• یکشنبه / ۱ اردیبهشت ۱۳۸۷ / ۱۳:۱۵
  • دسته‌بندی: انرژی
  • کد خبر: 8702-00314

مديرعامل شركت ملي گاز ايران خبر داد: ساخت روزانه سه جايگاه CNG تا پايان سال

مديرعامل شركت ملي گاز ايران خبر داد:
ساخت روزانه سه جايگاه CNG تا پايان سال

در حال حاضر روزانه دو جايگاه CNG در كشور ساخته مي‌شود كه در نظر داريم با برنامه‌ريزي‌هاي انجام شده اين تعداد را به سه جايگاه در روز تا پايان سال 87 افزايش دهيم.

به گزارش خبرنگار انرژي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، سيدرضا كسايي‌زاده ـ مديرعامل شركت ملي گاز ايران ـ در حاشيه همايش CNG در سيزدهمين نمايشگاه بين‌المللي نفت، گاز و پتروشيمي با بيان اين مطلب اظهار كرد: ايران از نظر جايگاه CNG در رتبه هفتم و از نظر تعداد خودروهاي دوگانه سوز در رتبه چهارم قرار دارد.

وي افزود: شرايط به‌گونه‌اي است كه بايد بين تعداد خودروهاي گاز سوز و جايگاه‌هاي CNG تعادل برقرار شود. براساس نظرات كارشناسان لازم است به ازاي هر يك جايگاه، هزار خودرو تحت پوشش آن قرار گيرند در حالي كه هم اكنون بيش از دو برابر است كه منجر ايجاد صف‌هاي طولاني شده است.

مديرعامل شركت گاز ايران با اشاره به تصميم‌ گرفته شده مبني بر واگذاري عمليات تبديل كارگاهي خودروها به CNG به وزارت صنايع خاطرنشان كرد: اين عمليات با برنامه‌هاي وزارت صنايع سنخيت بيشتري دارد. در اين راستاي عمليات ساخت جايگاه برعهده شركت گاز خودرو باقي مي‌ماند كه براساس برنامه بايد تا پايان سال جاري 1800 جايگاه CNG به بهره‌برداري برسد.

وي با تاكيد بر اينكه شركت ملي گاز اجازه مي‌دهد كمپرسورهاي خانگي نصب و استفاده شوند، افزود: به اين ترتيب با كاربرد كمپرسورهاي خانگي در ساعت‌هاي غير پيك مصرف از صف‌هاي طولاني جايگاه‌هاي CNG كاسته خواهد شد.

او در پايان با تاكيد بر اينكه تلاش مي‌كنيم قيمت گاز در جايگاه‌ها به گونه‌اي باشد كه موجب ترغيب حضور بخش خصوصي در اين بخش شود، اظهار كرد: در حال حاضر درآمد به گونه‌اي نيست كه سرمايه‌گذاران انگيزه‌ي كافي براي ساخت جايگاه CNG داشته باشند در حالي كه اگر برگشت سرمايه در حد 30 درصد باشد جايگاه‌داران مي‌توانند با انگيزه وارد اين كار شوند.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha