• یکشنبه / ۱ اردیبهشت ۱۳۸۷ / ۱۲:۵۷
  • دسته‌بندی: انرژی
  • کد خبر: 8702-00280

زيركچيان خبر داد: *آغاز گفت‌وگوها براي واگذاري توسعه بلوك فارسي به هندي‌ها *سفر هيات عماني به ايران براي مذاكره درخصوص توسعه ميدان كيش

زيركچيان خبر داد:
*آغاز گفت‌وگوها براي واگذاري توسعه بلوك فارسي به هندي‌ها
*سفر هيات عماني به ايران براي مذاكره درخصوص توسعه ميدان كيش

مديرعامل شركت نفت فلات قاره گفت: هيات عماني براي مذاكره در خصوص توسعه ميدان كيش به ايران خواهد آمد كه احتمالا به تفاهم‌هاي اوليه خواهيم رسيد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، زيركچيان زاده در سيزدهمين نمايشگاه بين‌المللي نفت، گاز و پتروشيمي اظهار كرد: ورود هيات عماني به ايران از روز گذشته، مذاكره براي صادرات گاز به بحرين در ارديبهشت ماه، آغاز مذاكره با يك شركت مالزيايي براي تامين مالي ngl خارك، حضور مذاكره كننده لهستاني در تهران در هفته گذشته، آغاز گفت‌وگوها براي واگذاري توسعه بلوك فارسي به هندي‌ها و مذاكره با كويت براي صادرات گاز و توسعه مشترك ميدان آرش از جمله مهمترين بحث‌هاي مطرح در شركت نفت فلات قاره است.

وي درباره درخواست بحرين مبني بر خريد يك ميليارد فوت مكعب گاز از ايران توضيح داد: تفاهم‌نامه اوليه مربوطه امضا شده و ادامه مذاكرات ارديبهشت ماه در ايران انجام مي‌شود.

مديرعامل شركت نفت فلات قاره با بيان اينكه شركت هندي در بلوك فارسي به اكتشافات مناسب هيدروكربري رسيد، خاطرنشان كرد: مذاكرات براي توسعه اين ميدان آغاز شده و قرار است اين شركت پيشنهادهاي فني و مالي خود را در ماه خرداد يا تير ارائه كند.

به گفته او با فعاليت شركت هندي در بلوك فارسي چهار ميدان هيدروكربري كشف شد و تاكنون يكي از آنها اقتصادي شناخته شده است.

وي با اعلام خبر آغاز مذاكرات با يك شركت مالزيايي براي تامين مالي طرح ان جي ال خارك تشريح كرد: ‌بررسي‌هاي امكان‌سنجي انجام شده و آنها كارشناسان خود را در ارديبهشت ماه براي بررسي‌هاي بيشتر به ايران مي‌فرستند.

زيركچيان‌زاده مذاكرات با كويت را درخصوص صادرات گاز و توسعه مشترك ميدان آرش اصلي‌ترين موضوع گفت‌وگوي دو جانبه دانست و گفت:‌ تلاش مي‌كنيم زمينه مناسبي براي آغاز مذاكرات ايجاد شود.

وي با اشاره به اينكه در حال حاضر توليد نفت از ميدان‌هاي سروش و نوروز با كيفيت مناسبي از نظر ميزان نمك و سولفور انجام مي‌گيرد، تشريح كرد: خريد و فروش اين نفت خام‌ها در بازارهاي بين‌المللي به دليل تثبت كيفيت بهتر شده است.

او در پايان ميزان توليد كنوني ميادين رسالت و رشادت را حدود 11 هزار بشكه در روز اعلام كرد و گفت: با ايجاد زيرساخت‌هاي لازم اين ميزان ابتدا به دو برابر و سپس با اجراي طرح اصلي به 120 هزار بشكه در روز خواهد رسيد.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha