• یکشنبه / ۲۵ فروردین ۱۳۸۷ / ۱۲:۲۸
  • دسته‌بندی: انرژی
  • کد خبر: 8701-06675

در پي اظهار منابع پاكستاني؛ نماينده ويژه وزير نفت در پروژه خط لوله صلح: اطلاع رسمي از نشست دوجانبه هند و پاكستان نداريم

در پي اظهار منابع پاكستاني؛
نماينده ويژه وزير نفت در پروژه خط لوله صلح:
اطلاع رسمي از نشست دوجانبه هند و پاكستان نداريم

هيچ اطلاع رسمي از برگزاري نشست دو جانبه كشورهاي هند و پاكستان در خصوص پروژه خط لوله صلح نداريم.

حجت الله غنيمي فرد- نماينده ويژه وزير نفت در پروژه خط لوله صلح - در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، با بيان اين مطلب اظهار كرد: تاكنون هيچ صحبت و مذاكره رسمي مبني بر تشكيل نشست دو جانبه براي مذاكره در خصوص صادرات گاز ايران به هند و پاكستان با ما نشده است.

درحالي اظهار بي‌اطلاعي طرف ايراني از تشكيل هرگونه نشستي در رابطه با خط لوله صلح اظهار مي‌شود كه برخي رسانه‌هاي داخلي از آغاز دور جديد مذاكرات سه جانبه خط لوله صلح پس از يكسال توقف مذاكرات در سطح سه كشور ايران، هند و پاكستان در هفته آينده (21 آوريل) خبر داده‌اند.

همچنين امروز يك مقام وزارت نفت پاكستان بر دوجانبه بودن مذاكرات خط لوله صلح تاكيد كرده و گفته است كه پاكستان و هند در مذاكرات آينده خود كه ظرف روزهاي پيش‌رو برگزار خواهد شد، به صورت دوجانبه مساله حق ترانزيت گاز براي خط لوله صلح را حل خواهند كرد.

به گفته وي ‌گروه‌هاي كارشناس فني دو كشور در روزهاي 16 تا 18 آوريل ( 28 تا 30 فروردين) در اسلام آباد با يكديگر ديدار مي‌كنند تا نتايج اين ديدار در نشست وزيران در روز 23 آوريل (4 ارديبهشت) مورد مذاكره قرار گيرد.

از سوي ديگر مقامات ايراني با استناد به اظهارات غلامحسين نوذري - وزير نفت - مبني بر اين‌كه از نظر ايران، فقط زماني مذاكرات پروژه خطوط لوله صلح تمام شده تلقي مي‌شود كه به صورت سه جانبه باشد، استناد مي‌كنند.

وزير نفت در آخرين اظهارات خود راجع به صادرات گاز به هند و پاكستان گفته كه آينده فروش گاز به هند براي ايران بسيار مهم است و اين موضوع يكي از نكاتي بود كه طي نامه‌اي از سوي ايران به پاكستان ارسال شده است.

وي با تاكيد بر اين‌كه هند در تمام اظهارات رسمي بر حضور خود در اين پروژه تاكيد كرده، افزوده بود كه طرف هندي در تمام مذاكرات اعلام مي‌كند كه همچنان قصد دارند در پروژه حضور پيدا كنند و در اين زمينه تحت تاثير هيچ قدرتي هم قرار نمي‌گيرد و ديگران حق ندارند در اوضاع داخلي ما دخالت كنند.

نوذري با اشاره به اين‌كه ايران منتظر مي‌ماند كه مذاكرات سه جانبه نهايي شود، خاطرنشان كرد كه در حال حاضر نشست كميته‌هاي كارشناسي به صورت سه جانبه ادامه دارد و ايران نيز با رويكرد حل شدن مشكلات موجود در مذاكرات حضور دارد.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha