• شنبه / ۱۰ آذر ۱۳۸۶ / ۱۳:۳۱
  • دسته‌بندی: تولید و تجارت
  • کد خبر: 8609-01481

منطقي درگفت‌وگوباايسنا: 20درصد ثبت‌نام‌كنندگان تندر90 ايران خودرو، خودرو ديگري انتخاب كرده‌اند امتياز توليد خودرو چيني A15 را به يك شركت خصوصي واگذار كرديم

منطقي درگفت‌وگوباايسنا:
20درصد ثبت‌نام‌كنندگان تندر90 ايران خودرو، خودرو ديگري انتخاب كرده‌اند
امتياز توليد خودرو چيني A15 را به يك شركت خصوصي واگذار كرديم

در حال حاضر 20 درصد ثبت‌نام كنندگان تندر90، خودروهاي ديگري از محصولات شركت ايران‌خودرو انتخاب كرده‌اند، بنابراين از ميزان تعهدات تحويل 75 هزار دستگاه خودرو ثبت نامي تندر 90 تا پايان سال كاسته شده است و امكان صادرات اين خودرو وجود دارد.

منوچهر منطقي - مديرعامل ايران خودرو - در گفت‌وگو با خبرنگار خودرو خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، با بيان اين مطلب در خصوص اظهارات دبير انجمن قطعه‌سازان مبني بر محقق نشدن تعهد تحويل همه خودروهاي ثبت نامي و تغيير برنامه تحويل تندر90 از 75 هزار به 67 هزار دستگاه و در پاسخ به اين سوال كه آيا توان صادرات اين خودرو براي امسال وجود دارد با خير؟ گفت: ما يك رمپ‌آپ (افزايش مرحله‌اي توليد) داريم كه بر آن نيز مصر هستيم و در اسفندماه قسمتي از توليدات تندر90 را مي‌توانيم صادر كنيم.

او با تاييد توليد 67 هزار دستگاه تندر90 از كل تعهدات باقي مانده خودروسازان تا پايان سال افزود: تا اسفندماه سعي در صادرات يك سري تندر90 داريم، ولي ممكن است كه ميزان صادرات به 20 درصد نرسد، بنابراين قطعا تا پايان سال صادرات خواهيم داشت.

واگذاري امتياز توليد خودرو چيني A15

منطقي درباره توليداتي كه از ايران خودرو به نام چري ياد مي‌شود؟ گفت: مدلي كه به عنوان چري در توليدات ما مي‌آيد، خودرويي به نام A15 است كه آن را به يك سازنده بخش خصوصي در ايران خودرو در خراسان منتقل كرديم و فعلا برنامه ما روي توليد مدل S21 است.

توليد سواري مرسدس بنز در ايران‌خودرو

وي درباره مرسدس بنز سواري كه در آمار توليد مهرماه ايران خودرو به آن اشاره شده است، گفت: قبلا هم از اين خودرو توليد مي‌كرديم و از ابتداي سال نيز آمار آن را اعلام كرديم، ولي شايد سازمان گسترش و نوسازي صنايع آمار مربوط به آن را ارائه نكرده است؛ البته از تعداد دقيق توليد آن اطلاعي ندارم.

به گزارش ايسنا، بر اساس آخرين آمارهاي وزارت صنايع و معادن، توليد مرسدس بنز سواري در ايران‌خودرو در ماه مهر با توليد دو دستگاه آغاز شده و اين در حالي است كه برنامه توليد اين خودرو در اين ماه توليد 72 دستگاه بوده است.

خودرو اسلامي

مديرعامل ايران خودرو در خصوص پيشنهادي كه اخيرا به شركت پروتون داده است، گفت: پيشنهاد ما براي ساخت خودرو اسلامي بود كه پروتون نيز از آن استقبال كرد. طراحي كلان آن را با هم داريم و فعلا توليدي از آن صورت نگرفته است.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha