• دوشنبه / ۵ آذر ۱۳۸۶ / ۱۳:۵۴
  • دسته‌بندی: حقوقی و قضایی
  • کد خبر: 8609-00778
  • خبرنگار : 71165

/ايـسـنـا، ‌هشت سال حضور/ كشاورز: بايد در حفظ ايسنا دقيقا با مشخصات فعلي‌اش كوشا بود نسبت به خبرنگاران ايسنا احساسي چون فرزندان خود دارم

/ايـسـنـا، ‌هشت سال حضور/
كشاورز:
بايد در حفظ ايسنا دقيقا با مشخصات فعلي‌اش كوشا بود
نسبت به خبرنگاران ايسنا احساسي چون فرزندان خود دارم

رييس اتحاديه سراسري كانون‌هاي وكلاي دادگستري، ايسنا را از مهمترين و پيشتازترين نقش‌آفرين‌ها در توسعه فضاي رسانه‌يي كشور خواند و گفت: ترديدي نمي‌توان داشت كه ايسنا و اعضاي آن در ايجاد وحدت ملي نقشي عمده بر عهده داشته و دارند.

بهمن كشاورز در گفت‌وگو با خبرنگار حقوقي ايسنا در آستانه پايان هشتمين سال فعاليت ايسنا درباره‌ي نقش و عملكرد هشت ساله‌ي ايسنا در توسعه‌ي فضاي رسانه‌يي كشور اظهار داشت: ايسنا اولا به لحاظ انتساب به دانشجويان، دانشگاه و محيط دانشجويي و ثانيا به لحاظ ضبط و انتقال بي‌طرفانه و صادقانه‌ي اخبار و اطلاعات، ثالثا به لحاظ حضور در تمام لحظات و اوقاتي كه حضور رسانه‌ها را مي‌طلبيده و رابعا به لحاظ دوري جستن از جهت‌گيري‌ها و جانبداري‌هاي غيرمنصفانه و غيرمنطقي و غير قابل قبول در توسعه‌ي فضاي رسانه‌يي كشور – به معنا و مفهوم تخصصي و بين‌المللي آن – اگر نگوييم نقشي منحصر به فرد بر عهده داشته - كه اگر بگوييم بي‌انصافي نكرده‌ايم- حداقل بايد بگوييم كه يكي از مهم‌ترين و پيشتازترين نقش‌آ‌فرين‌ها بوده است.

رييس اتحاديه سراسري كانون‌هاي وكلاي دادگستري كشور عنوان كرد: بدون ترديد خبرگزاري‌ها و رسانه‌هايي كه صرفا اقدامات و مواضع و ديدگاه‌هاي يك كشور يا حكومت را تاييد و تمجيد كنند به زودي خاصيت وجودي خود را از دست مي‌دهند. اين رسانه‌ها اگر روزنامه و نشريه باشد بايد تعدادي از آن را بر مبناي دستورات اداري به موسسات و نهادهاي دولتي و حكومتي بفروشد – تا بقاي آن ميسر شود – و مابقي و شايد قسمت اعظم آن را رهسپار مقواسازي و كاغذسازي كنند و اگر خبرگزاري است، مراجعه‌اي به اخبار توليدي آن نخواهد شد و اگر بشود به قصد مزاح و استناد در موارد منفي به منظور اثبات نادرستي منقولات خواهد بود.

كشاورز افزود: به اين ترتيب چنين رسانه‌اي در انعكاس ديدگاه‌ها، اقدامات و مواضع يك كشور، حكومت يا نظام نيز موفق نخواهد بود زيرا كسي براي آن چه در سطح ملي و چه در عرصه‌ي بين‌المللي اعتباري قائل نيست.

وي گفت: ايسنا از بدو تاسيس تا كنون به لحاظ ويژگي‌هايي كه ذكر كردم در وضعيتي قرار داشته و دارد كه مي‌تواند نقاط مثبتي را كه در سيستم‌هاي قضايي، پارلماني يا اجرايي ما وجود دارد منتقل كند و اين موارد مقبول هم باشد زيرا در انتقال موارد منفي و انتقادها نيز صادقانه و بي‌طرفانه عمل مي‌كند. به اين ترتيب به نظر مي‌رسد بايد در حفظ ايسنا دقيقا با مشخصات فعلي‌اش كوشا بود.

رييس اتحاديه سراسري كانون‌هاي وكلاي دادگستري درباره‌ي نقش ايسنا در شكل‌دهي به فضاي گفت‌وگو و تعامل و گسترش آزادانديشي، عنوان كرد: من برگزاري ميزگردهاي متعددي از ايسنا را به خاطر دارم كه در آنها تجزيه و تحليل موضوع و بررسي آن بدون هيچ شرط و پيش‌داوري قبلي، مورد نظر بود نه پيش بردن يك نظر و نفي عقيده‌ي ديگر يا به اصطلاح جا انداختن يك تفكر يا موضوع و در اين مورد مي‌توانم با جرأت شهادت دهم. اين يعني كمك به فضاي گفت‌وگو و تضارب افكار و البته از رسانه و خبرگزاري كه ريشه در دانشگاه دارد و اعضايش دانشجويان و دانش‌آموختگان هستند جز اين انتظاري نيست.

كشاورز درباره‌ي نقش ايسنا در تقويت و توسعه‌ي كشور اظهار داشت:‌ امروزه ديگر كسي ترديدي ندارد كه توسعه بدون انتقال سريع، صحيح و بي‌طرفانه‌ي اطلاعات ميسر نيست. ايسنا با توجه به آن‌چه قبلا گفتم اين نقش را در توسعه‌ي كشور خوب بازي كرده است.

وي درباره نقش ايسنا در ايجاد وحدت ملي در شرايط فعلي عنوان كرد: در مورد ايجاد وحدت ملي نيز از آن‌جا كه ايسنا رسانه‌اي فراگير است و در اقصي‌نقاط كشور، دانشجويان، خبرنگار و عضو تحريريه آن هستند و اخبار و اطلاعات را از سراسر كشور به يكديگر منتقل مي‌كنند و در اين انتقال، اطلاعات، مذهب، نژاد و تمايلات سياسي و امثال اينها نقشي ندارد، به اين ترتيب ايرانيان سراسر كشور – بلكه سراسر دنيا – از طريق اطلاعات كسب و مخابره شده به وسيله‌ي فرزندان دانشجوي خود از حال و روزگار يكديگر و اوضاع و احوال كشورشان مطلع مي‌شوند.

رييس اتحاديه سراسري كانون‌هاي وكلاي دادگستري افزود: ترديدي نمي‌توان داشت كه ايسنا و اعضاي آن در ايجاد وحدت ملي نقشي عمده بر عهده داشته و دارند. در اين مورد نيز شخصا مي‌توانم شهادت دهم؛ زيرا در همايش‌هاي مختلف كانون‌هاي وكلا در استان‌هاي سراسر كشور، همواره ناظر حضور فعال و مشتاقانه و توام با تعهد بچه‌هاي ايسنا بوده‌ام.

كشاورز در پاسخ به اين سوال كه تا چه حد به ايسنا اعتماد داريد و دليل اين اعتماد چيست؟ اظهار داشت: از آن‌جا كه به كرات و به مناسبت‌هاي مختلف مورد پرسش و مصاحبه‌ي ايسنا بوده‌ام و همواره آن‌چه گفته‌ام جزء به جزء و بدون كوچك‌ترين تغيير يا تحريفي نقل شده است، به ايسنا و خبرنگاران آن كه نسبت به آنها احساسي چون فرزندان خود دارم، اعتماد مطلق دارم و اميدوارم اين حال و هوا و صميميت و صداقت توام با ميهن‌پرستي و تعهد در ايسنا باقي بماند و اين سنگر مستحكم آزادي و سرافرازي از دست نرود.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha