• سه‌شنبه / ۱۳ آذر ۱۳۸۶ / ۱۵:۰۷
  • دسته‌بندی: سیاسی2
  • کد خبر: 8609-00652

/ايسنا، هشت سال حضور/ دبير انجمن اسلامي دانشجويان دانشگاه شهيد بهشتي : رعايت اعتدال ايسنا ستودني است

/ايسنا، هشت سال حضور/
دبير انجمن اسلامي دانشجويان دانشگاه شهيد بهشتي :
رعايت اعتدال ايسنا ستودني است

جعفري تاسيس ايسنا را شكسته شدن انحصار رسانه‌اي بيان كرد و گفت: حضور خبرنگاران دانشجو در اين خبرگزاري باعث ايجاد فضاي با نشاط و مناسبي در فضاي فرهنگي و سياسي كشور شد.

كوروش جعفري در آستانه 16 آذر و پايان هشتمين سال از فعاليت ايسنا در گفت‌و‌گو با خبرنگار سياسي خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا) با بيان اين كه اين الگو و گامي براي خبرگزاري‌هايي شد كه پس از ايسنا ايجاد شدند، تصريح كرد: راهي كه ايسنا ادامه داد توانست تمام ديدگاه‌هاي متفاوت درحوزه‌هاي مختلف را جويا شود و اين رعايت اعتدال ستودني است؛ چرا كه خط و مشي و الگويي را ارايه كرد كه تاكنون در كمتر خبرگزاري شاهد آن بوديم.

دبير انجمن اسلامي دانشجويان دانشگاه شهيد بهشتي به اين موضوع نيز اشاره كرد كه اعتدال و پوشش ديدگاه‌هاي مختلف فضاي مطلوبي را در حيطه رسانه ايجاد كرد و افزود: ايسنا همچنان به عنوان يك خبرگزاري مورد اعتماد دانشجويان و بسياري از فعالان مطرح است.

وي تصريح كرد: ايسنا سعي مي‌كرد با رعايت حدود و محدوديت‌هايي كه در جامعه وجود داشت و به ويژه كاركردن در فضاي قانوني و پذيرفته شده و پرهيز از جناح بازي و قرار گرفتن در خط و خطوط سياسي اعتمادي را جلب كند كه بسياري از دانشجويان و فعالان سياسي را از اين كه شايد بخواهند به سايت‌ها وخبرگزاري‌هاي خارج از كشور رجوع كنند، بي‌نياز كند.

به گفته‌ي جعفري آن اعتماد باعث شد كه افراد براي كسب اطلاع از موضوعات مختلف به ايسنا تكيه كنند و اين مهم بود كسي كه مي‌خواست خبري واقعي را بدور از خط و مشي‌هاي گروهي، حزبي و جناحي پيگيري كند به ايسنا مراجعه كند.

وي خاطرنشان كرد: در رابطه با فعالان دانشجويي نيز ايسنا با دعوت از گروه‌هاي مختلف فعال دانشجويي كه نسبت به هم انتقاداتي داشته‌اند و بيان ديدگاه‌هاي مختلف در يك فضاي منطقي باعث تلطيف و نزديك شدن ديدگاه‌ها و گاهي نيز برطرف شدن برخي سوء تفاهم‌ها شد كه در اين زمينه مي‌توان به ميزگردهاي دانشجويي ايسنا اشاره كرد كه در ابتداي جلسه ممكن بود كه سوءتفاهم هايي وجود داشته باشد اما در پايان جلسه ديدگاه‌ها ونظرها خيلي به هم نزديك مي‌شد و سوء تفاهمها برطرف مي‌شد.

دبير انجمن اسلامي دانشجويان دانشگاه شهيد بهشتي به نقش ايسنا در رابطه با مسايل مهم و ميهني اشاره كرد و گفت: ايسنا هميشه به مسايل ميهني حساسيت نشان مي‌دهد و با طرح پرسش و گفت‌وگو در مورد مسايل كشوري كه براي منافع ملي اهميت حياتي داشت حتي باعث مي‌شد كه اين حساسيت بين بسياري از افراد كه نسبت به آن غافل شده بودند، برانگيخته شود.

جعفري خاطرنشان كرد: همين فضاي گفت‌وگو ميان ديدگاه‌هاي مختلف در مواقع متعددي باعث مي‌شد كه يك اجماع كشوري پيرامون مسايل اساسي نظام شكل گيرد و از سوي ديگر كاركردن در چارچوب قانون اساسي باعث مي‌شد كه ايسنا در تقويت و ايجاد حساسيت نسبت به منافع ملي نقش موثر و پررنگي داشته باشد.

جعفري يكي از دلايل عمده اعتماد به ايسنا را پرهيز اين خبرگزاري از خط و خطوط و وابستگي به گروه‌ها و جناح‌هاي سياسي عنوان كرد و گفت: ايسنا سعي دارد با رعايت اعتدال تمام گروه‌هاي سياسي قانوني را پوشش دهد و اين باعث شد كه به آن اعتماد داشته باشيم.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha